Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tuintje

Tuintje

12-05-2017 om 18:05

Grote tuin maaien

lennest

lennest

21-05-2017 om 22:05

robot maaier

Die draad moet, anders werkt het apparaat niet. Zie het als een soort van lus te beginnen met laadstation en eindigend bij het laadstation. De maaier heeft die lus nodig.
Maaier gaat probleemloos over de bestrating heen; je stelt de hoogte van het maaiveld in en meestal ligt de bestrating lager dan het gras.
Een obstakel is iets waar dat ding tegenaan botst, zo'n border van houten latjes dus of een boom of iets wat op het gazon ligt.
Die draad is nodig, het leggen ervan was een fluitje van een cent en de aansluiting op het laadstation heeft de leverancier gedaan. Die gaf trouwens een uitgebreide instructie en trouwens: op YouTube vind je ook de nodige filmpjes.
Oh ja, wat ook zo mooi is; of het nu regent of niet, dat ding maait altijd. Maakt ook niet uit overdag of 's nachts. Ook geen strepen van het maaien meer in je gazon, maar gewoon altijd een strak kort gazon. De groenbak blijft een stuk leger want er wordt elke dag een millimeter of zo van je gras gemaaid en dat kan blijven liggen, jet ziet het trouwens niet eens. Even overleggen met de leverancier hoeveel uur dat ding per dag moet maaien, is afhankelijk van de grootte van het apparaat en je gazon. Nu in het groeiseizoen wordt er drie uur per dag gemaaid, zeven dagen per week; de maaier heeft de snelheid van een slak. Je hoort het niet, ziet eigenlijk ook niet dat er gemaaid wordt, maar het gras wordt niet langer, dus er wordt wel gemaaid... Ideaal!
Mijn man heeft wel een soort van hondenhok voor het laadstation van de maaier gemaakt, vond hij leuk en het is en blijft elektriciteit, dat vond hij ook veiliger; elektra liever niet in weer en wind.

Tuintje

Tuintje

22-05-2017 om 16:05

Lennest

Heeft je man de maaier ook een naam gegeven? Een zelfuitlatende hond die ook het gras nog bijhoudt, geweldig!
Hoe doen jullie het tijdens vakanties? Gewoon dat maairobotje laten maaien of berg je 'm dan op?

zo'n zitmaaier

lijkt me fantástisch! Lekker scheuren met zo'n ding. Zou je ook patroontjes kunnen maken, zoals drie andreaskruizen? Misschien leuk voor vanavond?

Zitmaaier voor 900m2 overdreven

Toen we in Estland woonde hadden we 2000m2 gras, deden we het maaien met een aangedreven maaier. Wel een klus (3 uurtjes per keer voor mij, mijn man was er sneller mee klaar) maar door het koud weer was 1 keer per 2 weken voldoende in de groeiperiode (van mei tot en met augustus).
Een zitmaaier lijkt me echt overdreven, die ken ik vooral in Frankrijk bij mensen die een groot oppervlakte hebben. 900m2 is groot voor een Nederlandse tuin, maar een zitmaaier?
Robots ken ik niet maar lijkt me wel makkelijk.

Sini

Zitmaaier overdreven??

Ha mijn man vindt het heerlijk. Wij hebben gras. Ik weet niet hoeveel vierkante meter maar wij hebben beide geen trek om met een grasmaaier (elektrisch of motor) te maaien.
En mijn man vindt het ook nog ontspannend. Dus overdreven? Ach, ik denk dat dat wel meevalt.
Overigens leer ik hier ook nog veel over een robotmaaier. Ik wist namelijk helemaal niet dat die voor dieven niet interessant zijn. Was altijd voor ons een reden om niet voor een robotmaaier te kiezen: veel te gemakkelijk mee te nemen.

voordeel van een zitmaaier

Het voordeel van een zitmaaier lijkt mij dat de man des huizes dan altijd het gras maait en de vrouw er geen omkijken meer naar heeft.
Gewoon een vermoeden hoor, maar de posting van pind@ bevestigt het vermoeden wel . Echt zo'n "toys for boys" idee krijg ik bij die zitmaaiers.

Groeten,

Temet

Aagje Helderder

Aagje Helderder

31-05-2017 om 23:05

Ja Temet

Hoe ouder de man, des te duurder het speeltje.

Aagje

Hanne

Hanne

01-06-2017 om 07:06

Verkoper robotmaaier

Gister zag ik de verkoper van robotmaaiers en allerlei andere grasmaaiers hier in het dorp, zijn gras maaien met een grasmaaier met een motor.

Teuntje

Teuntje

01-06-2017 om 08:06

Toys for boys

Koot en Bie hebben een leuke sketch over zo'n zitmaaier. Ik weet even geen link, maar er gaat een schuurdeur open, Bie op maaier rijdt eruit het postzegel gras op, en achteruit weer terug het schuurtje in want geen ruimte om te keren. Gras gemaaid. Vond ik altijd erg grappig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.