Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Marjetje
05-07-2020 om 21:07
Grijze slapen blond verven?
Nou de titel zegt het al. De rest van mijn haar is blond. Mijn slapen niet en het maakt me een aantal jaren ouder. Dat wil ik nog niet. Wat ik al gedaan heb: van dat opspuitspul van de trekpleister: erg donker, ook de lichtste kleur, en dan na een uur al weer verdwenen en dan weer grijs.
Vriendinnen raadden met Wecolour aan: heel adviesprogramma door, +extra tips voor plaatselijk grijs haar. Enfin, de plukken zijn er alleen maar grijzer van geworden.
Hebben jullie tips?

Bo
06-07-2020 om 18:07
verven
Ik vind ook het ook echt zonde als een vrouw van 40 al grijs is en er niks aan doet. Mannen die jong kaal zijn scheren het er toch ook vaak helemaal af en willen niet met een tulband lopen. Natuurlijk doe je dat voor de buitenwereld, omdat het er mooier uit ziet, maar dat geldt ook voor de kleding die je draagt en ga zo maar door.
Ik ben gelukkig nog niet grijs maar verf wel mijn haren in high- en lowlights om een interessantere kleur te krijgen, de mijne is maar saai. Daarvoor ga ik naar de kapper en ga ik niet zelf zitten fröbelen.
@TO: je hebt zelf al geëxperimenteerd, zonder het gewenste resultaat, waarom ga je niet naar de kapper?

Preys
06-07-2020 om 22:07
Mannen kleuren ook
Er komen gedachten voorbij die niet van deze tijd zijn. Ik werk in een kapsalon en denk dat 25% van de klanten die het haar kleuren mannen zijn.
Ik snap de discussie hierover niet goed. Ga je het nu echt iemand aanrekenen dat die er beter uit wil zien? Dan zou diegene dus zelf eigenlijk niks aan uiterlijk vertoon moeten doen om die gedachte te rechtvaardigen.
Roodblond dus. Heb je een link die verwijst naar een foto als voorbeeld?

ElenaH
07-07-2020 om 06:07
Precies
'Ga je het nu echt iemand aanrekenen dat die er beter uit wil zien? Dan zou diegene dus zelf eigenlijk niks aan uiterlijk vertoon moeten doen om die gedachte te rechtvaardigen.'
Precies. Want ondertussen staat iedereen wel in het pashokje te controleren of die ene blouse wel leuk stast, of de broek niet te dik maakt.

Kaaskopje
07-07-2020 om 09:07
Kleur
Ik vind wel dat je soms iets kunt vinden van de kléur. Vind ik dan hè 😅
Ik zie henna voorbij komen. Ik vind henna riskant voor de "rijpere" mens. En ik vind ook dat je heel goed moet opletten of een kleur wel iets toevoegt of juist niet. Soms blijkt het grijze koppie wat onder te zwart, te rood of te bruin zoveel zachter te staan. Op tijd veranderen dus. Ik denk dat je beter voor een iets lichtere kleur kunt kiezen en niet een massief geheel, maar met highlights.
Ik ben het tot op zekere hoogte eens met Phryne dat het goed is om na te denken waarom je iets met je uiterlijk of hygiëne doet. Nummer 1 zou je eigen persoon moeten zijn en mooi meegenomen als het een ander ook leuk bevalt. Ik heb wel bewondering voor mensen die lak aan anderen hebben wat hun uiterlijk betreft en zich lekker extravagant uitleven. Ik heb dat lef maar een beetje. Rond mijn 20ste had ik wel de naam net iets minder doorsnee te kiezen, maar bescheiden. Nog steeds, of misschien wéér, hoop ik door mijn keuzes geen saaie grijze muis te zijn, dat is wild en lef genoeg. Een paradijsvogel ben ik nu eenmaal niet

zebra
07-07-2020 om 17:07
doen waar je je goed bij voelt
dat lijkt me het belangrijkste in deze situatie. Mijn haar is ongeveer een maand geleden nog geverfd bij de kapper, bruin met koper en daarbij dan blonde plukjes. Maar ik zie mezelf over 10 jaar niet meer steeds mijn haar (laten) verven hoor, denk dat ik het tegen die tijd prima vind om grijs te worden.

Phryne Fisher
07-07-2020 om 17:07
Kennelijk heel lastig
Kennelijk is het lastiger om grijs haar blond te verven dan in een donkere kleur. Daarom kiezen vrouwen natuurlijk voor die harde kleuren.
Zie hier, maar met Google vind je soortgelijke links: https://www.etos.nl/advies/haarproblemen/grijs-haar-verven/

rode krullenbol
07-07-2020 om 19:07
Helemaal niet lastig
Wie grijs haar blond wil verven kan gebruik maken van cassia obovata: het tweelingzusje van henna. Goedkoop, makkelijk en nog goed voor de haren ook.
Rode krullenbol

sw4
08-07-2020 om 13:07
Al ruim voor mn 30e
Ik was al heel vroeg grijs, al ruim voor mn 30e. En ik dacht altijd dat als ik over de 40 zou zijn, dat ik dan wel aan grijs worden toe was. Helaas, ik ben nu over de 50 en nog steeds niet toe aan een grijs hoofd. Dus ik laat het iedere 6 weken verven door de kapper.
Na de corona sluiting was ik een van de eerste klanten bij de kapper. Heel blij dat ik toen weer mocht.

Miekemieke
12-07-2020 om 11:07
natuurvrouw
Ik verf mijn grijze haren niet, het is slecht voor het mileu en ik ben er gewoon te lui voor. Ik scheer ook niets, ben ik ook te lui voor. Ik doe alleen waar ik zin in heb

margaretha
12-07-2020 om 13:07
net als miekemieke
mijn eerste grijze haren had ik al toen ik 18 of 19 was, al vielen die voor een ander niet op. Grijs is ook niet echt juist, de lossen haar is kleurloos/ wit en het lijkt alleen maar grijs in de combinatie met de nog wel kleurhoudende haren. Verven heb ik nooit overwogen, deels omdat ik teveel vrouwen in mijn omgeving heb gezien die heel slecht haar hadden (zij verfden vaak) en deels omdat het dan goed bijgehouden moet worden en ik daar te ongedisciplineerd voor ben. Nu met 55 ben ik al jaren behoorlijk grijs maar nog lang niet wit
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.