Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

M Lavell
21-09-2015 om 12:09
Glimmend spoor op het kleed
Wij hebben al een tijd een bijzondere bezoeker in huis. Een slak denken we, maar omdat het een verschijnsel is dat zich toch al minstens een jaar voordoet, leven slakken wel zo lang?, beginnen we te twijfelen.
Gek is bovendien dat het zich vooral onder de tafels voordoet. Uit het niets begint het spoor. Het maakt een wilde tekening op het kleed en dan eindigt het weer.
Alsof het beest van de onderkant van de tafel neerdaalt en zich na gedane zaken weer terugtrekt. Een spin misschien?
Wat we ook verzinnen, we kunnen het beest zelf niet vinden.
Iemand ook zoiets meegemaakt?

M Lavell
22-09-2015 om 13:09
Not a party day
Het bier is ongebruikt gebleven.
Kennelijk was het geen slakkenfeest afgelopen nacht.
In mijn tomeloze behoefte om het bestaan te verklaren heb ik daar wel van gedroom. Snuivende slakken, swingend op discomuziek. Enkelen die zich wiel van de tafelpoten laten glijden.
Zie je het voor je?
Wat komen ze anders doen in de huiskamer?
"Alleen wat doe je met in bier opgeloste slakken? "
In de wc spoelen. Poep stinkt ook ;-)

Mijntje
22-09-2015 om 15:09
luie beesten
Ik denk dat bier alleen werkt als je het ingraaft (in de tuin dus). Anders moeten ze teveel moeite doen, het zijn luie beesten.
Onder de tafel liggen misschien wat kruimeltjes waar ze op af komen?
Verder zou ik zout strooien als je weet waar ze vandaan komen, dan komen ze niet verder dan het streepje zout.

Ely
23-09-2015 om 00:09
O my
Ik kon niet slapen dus nog even ool-en. Ontdek ik dit draadje. Gegruweld en gelachen (de swingende naaktslakken, woehaha) en dat in een paar posts. Heerlijk!
Sorry Miriam, is geen leedvermaak hoor, hoop dat ze wegblijven.

Hanny61
23-09-2015 om 17:09
Bier
Ik heb eens een plat bord met bier in de tuin gezet. Tegen de schemering kwamen er van heinde en ver slakken op af. Ze vielen erin en kropen over elkaar, een wriemelende massa slak. Ik dacht nog, zo kom ik er mooi vanaf.
De volgende dag wilde ik het bord leeggooien, dreven er nog twee of drie dood in. Die heb ik inderdaad door de wc gespoeld.
Dus, misschien hadden de slakken bij jou wel degelijk een party en zijn ze daarna moe, dronken en voldaan teruggekeerd naar huis!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.