Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Geerdien

Geerdien

02-02-2016 om 18:02

geen plastic tasje ok- maar bij de slager?

Hortensia

Hortensia

14-04-2016 om 13:04

ik vind het wat vaag worden

Ik kom niet vaak op de markt omdat ik op marktdag andere afspraken heb, maar deze week viel die uit.

Bij de ene kraam kreeg je geen plastic tasje, zoals dat "hoort" tegenwoordig. Maar toen ik bij de groentekraam een aantal tuinboonpeulen en twee minneola's wilde, werden die gewoon in een plastic tasje gedaan, geen plastic of papieren zak maar een tasje waar je elders voor moest betalen. Terwijl ik nota bene al klaar stond met mijn Zeeman-recycletas

Ik lig er niet wakker van, hoor, maar het viel wel op ;)

Geerdien

Geerdien

14-04-2016 om 15:04

hortensia

Kenfan heeft juist een handige link genoemd in haar bericht #98, daar staat precies in welke uitzonderingen er zijn oa voor los fruit!

Hortensia

Hortensia

14-04-2016 om 19:04

Geertien

Die had ik over het hoofd gezien! Ik snap 'm nu.

Actie groot succes

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4282561/2016/04/15/Verbod-op-gratis-tasje-groot-succes.dhtml

Ik had het niet verwacht maar de actie, geen onbetaalde plastic tasjes meer om het gebruik af te remmen, lijkt groot succes te krijgen. Met een verklaring.

"Ja-zeggen
Dalm denkt dat het verschil in gedrag vooral voortkomt uit een veranderde vraagstelling. "Mensen houden van ja-zeggen. Als iemand vraagt 'Wilt u er een tasje bij?' dan zullen de meeste mensen dit bevestigend beantwoorden. Maar nu vragen winkeliers: gaat het zo mee? En dan is het antwoord nog steeds: ja, hoor."

Triva

Triva

15-04-2016 om 09:04

ik had niet anders verwacht dan dat dit een 'succes' zou worden. Als je boodschappen gaat doen vertrek je toch ook niet zonder tas, krat of doos van huis? Het is gewoon even wennen maar ik dacht dat dat wel goed zou komen en voila. Ik begreep ook echt die eerste reacties niet van (oh ik neem nooit een tasje mee en dat ga ik ook niet doen of altijd vergeten). Het is gewoon een leerervaring en iedereen kan leren dus als je een paar keer gevraagd bent of het zo mee gaat en dat lukt niet dan stop je bij thuiskomst wel een tasje in je tas ;)

Hortensia

Hortensia

15-04-2016 om 09:04

Triva

"Het is gewoon een leerervaring en iedereen kan leren dus als je een paar keer gevraagd bent of het zo mee gaat en dat lukt niet dan stop je bij thuiskomst wel een tasje in je tas ;)"

Zo simpel is het

Er zijn ergere problemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.