Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

MienSteen
11-06-2013 om 10:06
En nu ga ik echt bezuinigen!!!.........tips graag :-)
Nooit hou ik een cent over, vele miskopen en teveel spullen. Gevolg we hebben te veel en doen er te weinig mee. Man heeft hetzelfde impulsieve koopneigingen. Verbazing over het feit dat de kids (3 zijn het er) zo zuinig zijn met hun zakgeld, dus dat is goed. Nu nog de ouders. Een maand geleden ben ik overgelopen van de AH naar de Lidl. Verbazing over hoeveel minder ik kwijt ben aan boodschappen. Wasmiddel is echt prima en gaat lang mee. .Toch weet ik niet wat ik uitgeef en waaraan. Ik wil een systeem, maar wat is normaal. Hoeveel geld aan boodschappen en hoeveel aan kleedgeld voor de kids etc etc. Het is een rommeltje qua uitgaven. Ik wil zuiniger leven maar weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Bezuinigen voor beginners zeg maar. Wie ooh wie weet hoe ik het verder aan moet pakken. Is er een goed boek met tiips. Wat zouden jullie doen????

Kaaskopje
13-06-2013 om 16:06
Aanvullend op bromvlieg
Impulsinkopen kun je inperken door zo'n product te bekijken, weer terug te leggen, de rest van de boodschappen te doen en met je volle tassen of volle kar weer te beoordelen of je het de moeite vindt om weer terug te gaan naar de impuls. Is dat niet zo dan gauw weggaan:-)

Claudia B
13-06-2013 om 19:06
Klaartje
Bedankt voor je opmerking maar ik zet dat mailadres altijd in de berichtjes, het is een oud mailadres wat ik alleen nog maar voor de OOL schema aanvragen gebruik ;-)
P, heeft gelijk dat ik het dus gewoon altijd neer zet in berichten.
Maar bedankt voor je oplettendheid.
Groetjes,
Claudia

Temet
13-06-2013 om 20:06
Boekentip
Aardige boeken over zuinig aan doen zijn de boeken van Marieke Henselmans. Te koop bij Bol.com, maar een bezuiniger kijkt natuurlijk even of de bieb niet wat heeft staan
Groeten,
Temet

albana
14-06-2013 om 08:06
En niet met hongerige maag shoppen
Ik weet gewoon dat als ik meteen na mijn werk 'nog even' wat haal dat mijn maag dan alle koekjes lekker vind en alle chips en chocolade en zelfs al het vlees en groente en fruit en broodjes (die ik normaal nooit eet!).
Schaf dat dus af. Na het werk meteen naar huis.
scheelt ook een heleboel :)
groeten albana