Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Doenja

Doenja

25-12-2016 om 18:12

Eerste kerstdag

En toen kwamen de frikandellen op tafel....

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-12-2016 om 21:12

Kaneel

Ik bedoelde zolang particulieren nog vuurwerk mogen afsteken. Ik verwacht dat dat over een paar jaar wel over is.
Wij knallen braaf vanaf 18.00 uur.

Triva

Triva

26-12-2016 om 23:12

Dendy

'Ik bedoelde zolang particulieren nog vuurwerk mogen afsteken. Ik verwacht dat dat over een paar jaar wel over is.'

Ik niet, dat krijgen ze nooit voor elkaar.

Overigens hier een heerlijke kerst gehad al logerend bij mijn zwager en gezin. Spelletjes, dobbelsteenkadootjes, lekker gegeten maar zeker niet met lang in de keukentoestanden en zelfs nog heerlijk de ochtend in joggingbroeken doorgebracht. Het is maar hoe moeilijk je het jezelf maakt

Tango

Tango

27-12-2016 om 00:12

Tweede kerstdag

Ik zat dit draadje vanmorgen te lezen en dacht nog: tjonge wat een geklaag eigenlijk over Kerst met familie etc. Hier hadden we eigenlijk nooit zo'n gedoe. Nou, had ik het maar niet gedacht....
Eerste kerstdag was trouwens heel gezellig met ons eigen gezin. 's Middags naar de bioscoop, overigens naar een beetje matige film van Mees Kees. Daarna kaasfondue gegeten en 's avonds weer een film op Netflix, Achtste groepers huilen niet, omdat dochter die zo mooi vindt. Vriendje van dochter kwam ook nog even meekijken, was heel gezellig.
Vanmiddag naar mijn ouders en werkelijk alles ging mis. Ik had van tevoren geappt dat we bijtijds kwamen en daar nog even wilden wandelen met z'n allen, ouders wonen in een bosrijke omgeving. Toen we kwamen waren mijn ouders en zus met haar zoontje er niet, ze waren wandelen. Mijn moeder had de app dus niet gelezen (de rest wat ik geappt had wel). Mijn moeder had allemaal kadootjes onder de boom, heel leuk, maar zoon van 12 kreeg een boek (en hij houdt helemaal niet van lezen) wat helemaal niet geschikt was voor zijn leeftijd en een stenen kerstengeltje. Oma sloeg de plank dus behoorlijk mis vond ik. Zoon hield overigens keurig zijn mond, maar bedankt heeft hij niet. Vond ik niet erg eigenlijk. Dochter had geen wifi en oma weigerde haar eerst nog de wificode te geven. Dochter wachtte heel geduldig en vroeg er na zeker 3 kwartier zelf maar weer om. Toen mocht ze hem eindelijk. Daarna gingen wij dus met het gezin nog maar even naar buiten. Na een uurtje waren we terug en kregen we commentaar dat we wel erg lang weg waren geweest, want we zouden toch nog sjoelen? Dat hebben we vervolgens nog gewoon gedaan en daarna gegourmet wat allemaal wel redelijk gezellig was maar met toch hier en daar wat gemopper, want alles was allemaal net niet goed.
Toen ik later met neefje aan het spelen was vond mijn moeder weer perse dat ik hem het door haar gegeven boekje moest voorlezen. Heb ik niet gedaan want het was al behoorlijk laat en dochter wilde naar huis. Zoon bleef logeren en voor het eerst liet ik hem er echt met tegenzin achter. Ik dacht altijd dat mijn moeder hem heel goed begreep maar niet echt dus.
Met oud en nieuw komen ze bij ons en voor het eerst heb ik daar dus eigenlijk geen zin in.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2016 om 01:12

Tango

Wat jammer dat het allemaal net niet lekker ging. Van je wandelvoorbeeld kan ik me ook best voorstellen dat je dat echt even van je af moet schudden om weer in de gezellige stand te komen.

Gezamenlijke familiewandelingen werken bij mij op de een of andere manier een beetje op mijn lachspieren, ook omdat ik dat nog van vroeger ken als er familie was en bij mijn vriendin was dat een zondagse gewoonte. Op zondag werd er gewandeld, klaar uit. Dan zie ik zo'n groepje over straat stiefelen, mannetje bij mannetje, vrouwtje bij vrouwtje, éven een frisse neus halen, hoor...

Ik heb één puntje van kritiek op wat je vertelde, dat is dat je het niet erg vond dat je zoon je ouders niet bedankt heeft voor zijn cadeautjes. Ook al hebben ze de plank misgeslagen, ze hebben iets gegeven. Mijn schoonouders kwamen met enorme prullaria aanzetten met verjaardagen. Ze bestelden nog wel eens iets waar een sieraadje of horloge bij weggegeven werd. Nou, dat was leuk voor de kleinkinderen. Niet tussendoor maar op een verjaardag. Ze kregen eigenlijk nooit 'zinnige' cadeautjes voor verjaardagen. Maar dat wisten ze op een gegeven moment, daar spraken we achteraf met elkaar over als 'nou, waar zouden ze dát nu weer bij gekregen hebben?' Maar mijn dochters bedankten wel netjes. Toen we hun huis vorig jaar moesten leeghalen, viel onze mond open. Er bleek zoveel te zijn waar ze mee in zee waren gegaan waar die prulletjes bij cadeau gedaan werden, het was nog erger dan we dachten. Het huis was vergeven van 'gratis' klokjes.

Tango

Tango

27-12-2016 om 10:12

Bedanken

Tja dat bedanken is een beetje een groot ding bij mijn moeder. Er moet altijd bedankt worden, tot in het overdrevene soms. Mijn zus bedankt bijvoorbeeld nooit ergens voor en dat vindt mijn moeder echt vreselijk. En natuurlijk was het netjes geweest als zoon bedankt had, maar normaal moet ik hem al aansporen dat te doen. Ik denk dat als ik dat nu had gedaan, dat hij het niet had begrepen waarom hij moest bedanken. Vond het al heel wat dat hij er redelijk makkelijk overheen stapte en niets zei over de kadootjes die hij duidelijk niet leuk vond.
Dochter bedankte overigens wel voor haar boek en haar beeldje dat volgens mij ook niet echt in de smaak viel. Die is al wel zover dat ze dat dus uit zichzelf doet.
En normaal geeft mijn moeder dus ook meestal wel de juiste kadoos, dus de kinderen zijn dit niet echt gewend. Behalve bij boeken, dan wil ze wel vaker de plank misslaan. Ze vindt dat zoon maar eens iets anders moet lezen dan Koen Kampioen of Dummie de Mummie. Terwijl ik dus al blij ben als hij een boek leuk vindt en een poging waagt om er iets in te lezen....

Reep Milka chocola en een patatje mayo

Dat was mijn kerstdiner op eerste Kerstdag. Mijn moeder lag onverwacht langer in het ziekenhuis na een operatie op 20 december waarbij ze een klaplong opliep.
Ach, ik heb toch niet zoveel met Kerst.
Gisteren gourmetten met gezin en schoonvader (die voor het eerst alleen was tijdens de Kerst omdat schoonmoeder afgelopen 1 januari overleden is). Niet moeilijk, wel gemakkelijk.

Half a twin

Half a twin

27-12-2016 om 12:12

Kwam deze tegen in de kerstbijlage van mijn krant.

http://www.veldhuisenkemper.nl/posts/voltooid
Past wel in deze discussie.

Christel

Christel

27-12-2016 om 13:12

Bakkie (pizzataart)

Iedereen was erg enthousiast over de pizzataart. Ik had het deeg zelf gemaakt en vroeg in de middag de pizza's al voorgebakken. Dat ging prima maar na het beleggen en afbakken (25 min op 200 graden hetelucht) was ie nog wat lauwig. Ik heb 'm even laten staan, ik wist niet dat ie niet heet was, en toen kon ik keurige punten snijden. Appeltaarten vallen uit elkaar, maar dit was echt mooi! Kortom een aanrader!

Bakkie

Bakkie

27-12-2016 om 15:12

Christel

Wat leuk dat je nog terugkoppelt! Heb m opgeslagen en ga m zeker maken! Fijn dat het een succes was!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.