Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Een kat/kitten kopen | Pagina 2 | CJG forum door Ouders.nl
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Een kat/kitten kopen

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-12-2013 om 14:12

Hier

Op de website van het asiel hier wordt duidelijk aangegeven dat er nog genoeg jonge katten zijn. Het merendeel hiervan verblijft in gastgezinnen. Dat zal toch niets unieks zijn neem ik aan.
Ik zou eens bellen met de asiels in de buurt en vragen hoe of wat.

nathalie

nathalie

07-12-2013 om 14:12

Helemaal eens met Anne Carin en Jasam

En ik moest een beetje lachen om je opmerking dat je een jonge kat nog een beetje kan opvoeden. Of een kat opvoedbaar is ligt vooral aan het karakter van de kat en minder aan de leeftijd. Er zijn kittens die in huis geboren zijn en toch nooit opgetild zullen willen worden, die altijd op het aanrecht zullen blijven springen etc. Een kat is geen hond.
Dat vond ik zelf juist het voordeel van onze asielkat, het karakter was duidelijk (ze worden daar best goed geobserveerd) en we wisten dat dat bij ons zou passen.
Onze kat is een heerlijke knuffelkont maar uiteraard op z'n kats ook lekker eigenwijs en daar valt door ons niet aan op te voeden, en dat komt niet omdat hij 6 was toen we hem kregen maar omdat het een kat is.

Knurf

Knurf

07-12-2013 om 15:12

wat opvoeden betreft

De kat die ik kreeg toen ze 1 jaar oud was, hoefde alleen maar 'nee' te horen om ergens vanaf te blijven. Ik was verrukt!
Inmiddels zijn we vier jaar verder, en is haar uitstekende opvoeding helemaal teniet gedaan doordat ze snel door had dat mijn 'nee' niet gevolgd werd door ... wat dan ook. Nu doet 'nee' dus echt helemaal niks meer.

Ik ben te soft ;-)

Katniss

Katniss

07-12-2013 om 15:12

Onze poes

Onze overleden poes hebben we als kitten van 12 weken gekregen. Haar broer bleek een goed opvoedbaar watje, maar poes was van het type onopvoedbaar en zou als mens zeker een etiketje gekregen hebben.) Zelfs als je de plantenspuit op op volle sterkte in haar snoet spoot bleef ze onverstoord aan je meubels krabben. Als ze op het aanrecht zat en ik kwam met strenge stem: 'Wat doe jij nou! Errrraf!', dan keek ze me aan met een blik van 'nou, ik maak eerst dit even af'. Ze verzon ondeugende acties waarvan ik me echt afvroeg hoe ze erbij kwam.
De poezebeesten die ik nu heb zijn goed opgevoed en luisteren naar wat ik zeg. Ze weten dat ze niet op het aanrecht mogen, en als ze dat een keer vergeten en ik betrap ze, zijn ze er binnen een seconde weer vanaf. Ik heb dus best wel overwicht ;-)

Knurf

Knurf

07-12-2013 om 16:12

oh heerlijk

'dan keek ze me aan met een blik van 'nou, ik maak eerst dit even af'.'

LOL!

Jasmijn

Jasmijn

07-12-2013 om 17:12

via via

Wij hebben onze 2 poezen via via gekregen. Gewoon op school/verenigingen e.d. rondbazuinen dat je graag een kitten wilt. De eerste kregen we van vrienden, dat was een overgebleven kitten uit hun nestje. En de tweede via een vriendinnetje van mijn dochter, hun poes was zwanger en dochter had het wel even geregeld (9 jaar) haha maar ik vond het prima, en bij 2 poezen hebben we het gelaten hoor. Dus mijn tip is rondvragen in de buurt, er is vast binnenkort wel iemand met een nestje.

Picasso

Picasso

07-12-2013 om 19:12 Topicstarter

Gevonden!

En iets oudere kat uit het asiel was zeker een optie voor ons. Maar vandaag zijn we gaan kijken bij een kitten van 5 maanden. We waren direct verliefd en de schat ligt nu al uren tegen mijn man aan te slapen :-)
En inderdaad, via het asiel alles goed geregeld. Ze is ook al geholpen, ingeënt enz. En we hebben ook eventjes de vrouw ontmoet waar ze in het gastgezin zat. Voelt allemaal goed en het is een prachtig dier!
Bedankt voor alle reacties.

Katniss

Katniss

07-12-2013 om 20:12

Leuk!

Veel plezier met jullie nieuwe huisgenoot!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2013 om 01:12

Dat is snel!

Leuk voor jullie. Geniet ervan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.