Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Een kastje per dag

Savon

Savon

05-10-2012 om 12:10 Topicstarter

Wat ik merk

is dat ik de dingen die ik al opgeruimd heb toch netjes probeer te houden. Helaas mislukt dat bij de schoenenkast omdat iedereen daar natuurlijk z'n schoenen in stopt. Ik zet de zak wasmiddel steeds keurig terug, dop op de fles vloeibaar wasmiddel, heel keurig van mij dus.

Nu de jongens op de middelbare school zitten hebben die al beduidend minder troep. Voordeel is ook dat het zich beperkt tot hun kamer, zo nu en dan een verdwaald boek beneden mag geen naam hebben. Jongste is nog niet zo ver, die begint over 2 weken pas op de basisschool, er ligt dus nog steeds overal speelgoed.

Annie, weet je dat ze op school vaak heel blij zijn met die kerstkaarten, daar maken ze weer nieuwe van om de hulpouders te bedanken. Ben je in één keer van je kaarten af.

Angela67

Angela67

05-10-2012 om 12:10

Kerstkaarten/gratis op te halen

Annie,
bij het opruimen bij schoonmoeder op zolder kwam mijn man een hele stapel kerstkaarten tegen (vergeetachtigheid, elk jaar nieuwe kopen want resten vergeten). Deze heb ik op www.gratisoptehalen gezet en binnen en dag werden ze opgehaald!
Angela

Rafelkap

Rafelkap

05-10-2012 om 13:10

3 stemvorken

De andere la in de tafel ontruimd en maar liefst 2 stemvorken gevonden. Man had al 1 nieuwe gekocht. Nu hebben we er dus 3 Om dit soort dingen te voorkomen en geld en ruimte te besparen ruim ik dus op. (niet omdat ik het zo leuk vind).
Verder kwam er nu ruimte vrij en door nieuwe bestemmingen ook weer ruimte in de keuken.

Nu moet ik nog wel een dienblad vol spul uit die la boven opruimen, dat komt later.

dc

dc

05-10-2012 om 14:10

Annie

In plaats van kastjes doe je de komende dagen 10 papieren van de stapel, zoek je uit, en berg je op juiste plek. Zo kom je er toch ook doorheen?

dc

dc

05-10-2012 om 14:10

Savon

Ik heb mijn 6-jarige verantwoordelijk gemaakt voor de gang. Zorgen dat schoenen op juiste plek komen enzo. Hij is nu heel fijn zelf broertje van 4 aan het drillen :-)

Savon

Savon

05-10-2012 om 16:10 Topicstarter

Maar dc

bij een 15-jarige en een 12-jarige denk ik dat dat niet meer lukt De oudste voelt zich mijlenver boven die brugsmurf staan en die brugsmurf vindt dat hij nu bij de groten hoort dus die pikt niks meer van de oudste.

Ze zetten braaf hun schoenen in de kast hoor, maar niet zo netjes als dat ik dat doe als ik hem opruim. Verder proppen ze er nogal eens dingen in die niks met schoenen te maken hebben. Waarschijnlijk wordt dit een 3-wekelijks kastje.

Tonny

Tonny

06-10-2012 om 10:10

Jaaa

Ik heb verder een vrije zaterdag, heb de speelgoedla van de kleinkindertjes gedaan. Alweer een voordeel van kleinkinderen: de hoeveelheid speelgoed is nog in toom te houden ;)

Vanilia

Vanilia

06-10-2012 om 12:10

Ik sluit me ook aan

Na een tijdje meelezen sluit ik me ook aan. Ik start morgen (ja echt morgen ) en wil ook een klusje per dag of per 2 dagen doen die niet bij de "normale" huishoudingstaken horen. Ik ben benieuwd. Ben van nature nogal lui aangelegd dus dit is een stok achter de deur!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-10-2012 om 16:10

Klerenkast

Vandaag klerenkast van jongste uitgezocht. Men men wat daar uit kwam. Meteen (en dat was eigenlijk de aanleiding) de spullen van zolder in de kast gehangen en alle overtollige kleren in zakken. Kun straks in de container. 3 zakken vol, dus dat ruimt weer mooi op.

neteret mut

neteret mut

06-10-2012 om 20:10

Vandaag

hoefde ik onverwacht niet weg en waren tegelijk 3 kinderen wel weg. Salontafel aangepakt ( meteen 4 plankjes) en daarna een paar boekenkastplanken met tijdschriften en strips, paar boeken. Uitgezocht, soort bij soort, boeken weer naar waar ze horen en toch ook een stapel tijdschriften ( vooral kijk) weggedaan, kijken er toch niet meer in. Verder de overgebleven tijdschriften in nieuwe cassettes gedaan ( oude stonken naar kattepis).

Je kan ook te opruimerig wezen...

Een week geleden een nieuwe mobiel gekocht en er zit een geld-terugactie bij. Omdat ik eerst mijn mobiele nummer over liet zetten en dat enige dagen duurde, duurde het ook een paar dagen voordat ik aan de geld-terug actie aandacht schonk. Blijkt dat je de originele streepjescode van de originele doos moet opsturen en die doos... heb ik weggegooid...! Dag 20 euro... snik... En mijn mobiele nummer was helemaal niet nodig om het geld terug te krijgen, dus ik had het gelijk kunnen doen... nog es snik...

evy

evy

06-10-2012 om 21:10

Kimmo

De kamer inmiddels op orde. Gisteren de gangkast gedaan, deed er 2 uur over en daarn met 2 volle vuilniszakken naar het grofvuil. Ga morgen het eerste keukenkastje doen.
Moet wel oppassen anders krijg ik er nog zin in ook.....

Clowntje

Clowntje

06-10-2012 om 22:10

Oké, dan doe ik ook mee

Ik denk al weken dat ik me ook moet aansluiten..... Maar eindelijk een begin gevonden.
Ik zoek een bieb boek, nergens te vinden, laatste keer kunnen verlengen, dus vanmiddag maar de boekenkast van de kinderen leeggehaald en uitgezocht. Babyboeken naar de buuv, een paar boeken klaargelegd voor de 2e hands winkel, paar boeken bij het oud papier (kapot, bladzijden eruit en zo) en de rest weer netjes in de kast gezet, ruimt lekker op.

Dus nu de smaak te pakken en morgen weer verder!

Yep

Yep

06-10-2012 om 23:10

Clowntje

Heb je je biebboek nu gevonden?

Clowntje

Clowntje

07-10-2012 om 10:10

Nee,

Maar wel een opgeruimde boekenkast

Geen idee waar dat boek is.

Klaartje

Klaartje

07-10-2012 om 11:10

Nou clowntje

Kijk eens onder de kast, daar heb ik ook ooit een bieb boek gevonden :)
Wat betreft de kastjes, elke dag red ik niet, maar heb deze week wel al 2 grote laden in de keuken uitgeruimd en ik heb me voorgenomen om te beginnen om steeds een klein stukje van de zolder op te ruimen. Daar ligt van 30 jaar zooi.

Limi

Limi

07-10-2012 om 13:10

Ik merk

Ik merk dat ik tevredener word van iets wegdoen dan van iets herordenen. Maar ja, eerst moet er natuurlijk een hoop weg voor er op een goede manier herschikt kan worden

Afgelopen week heb ik een vaas, 3 vage glazen, en een vaag glazen dingetje weggedaan. En een plastic hamburgervorm. Ook heb ik een stapel educatieve peuterboeken verkocht via MP. Vooral die boeken leverde weer 20cm plankruimte op.

Nu ik alle kleine kastjes al gedaan heb, heb ik echt moed nodig om een grote te gaan doen. En tijd.

Savon

Savon

07-10-2012 om 14:10 Topicstarter

Hier

was er een slimmerd die vrijdagavond de vriezer in de berging niet goed dicht gedaan heeft. Helaas kwam ik daar gisteravond pas achter en toen had ik er geen zin meer in. Vanochtend vroeg dus vol goede moed alle inhoud in de andere vriezer gepropt (eerst ontdaan van een laagje ijs) en daarna pan kokend water er in en deur dicht. Blijkt het kreng niet waterpas te staan dus toen ik de deur opendeed waren gelijk mn sokken nat. Heel leuk dus.

Verder heb ik vandaag het laatje met kruiden uitgeruimd, schoongemaakt en weer netjes ingeruimd. Gelijk op het boodschappenlijstje geschreven wat nodig aangevuld moet worden.

Ik ben trots op mij (en op jullie ook).

Ella2007

Ella2007

07-10-2012 om 16:10

Logeerkamer twee kasten

Hard nodig, want we gaan in december verbouwen (badkamer wordt groter) en daarmee sneuvelt een kast op de overloop. Alles wat daarin ligt (linnengoed en toiletartikelen) moet naar de logeerkamer. Maar die twee kasten daar zaten vol met troep. Had in augustus bedacht dat ik een plank per week ging doen. Dat lukte natuurlijk niet. Nu dan vandaag 10 planken (!) gedaan in drie uur tijd. Resultaat: een kast leeg, een kast opnieuw opgeruimd, en ja wel, een flinke plank nog uit te zoeken (oude foto's en brieven) maar in ieder geval wel netjes in dozen en bij elkaar. Maar bummer: alles wat in mn linnenkast zat past dus niet in de andere kast. Hm, toch nog meer weggooien dus.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-10-2012 om 19:10

Biebboeken

Die vind ik nog wel eens terug bij de bieb, omdat ze daar wat slordig zijn met innemen. Dus daar zou je ook nog kunnen zoeken.

Annie

Annie

07-10-2012 om 19:10

Goed bezig!

Wat je al niet tegenkomt hè, een plastic hamburgervorm! Zo grappig... hahaha.
Het valt me ontzettend mee dat het ons hier heel goed lukt om de opgeruimde kasten en ruimten ook echt opgeruimd te houden. Gisteren snel alles even nagelopen, overal een doekje langsgetrokken en de boel glom en blonk binnen een half uur als een tierelier, heerlijk.
En ik ben zó trots op mij, want ik heb vandaag de moed gehad om toch te beginnen aan de papierberg. Tot mijn grote verbazing kwam ik nog eens, jawel, 20 kerstkaarten tegen, ongelovelijk. Vandaag kwam mijn moeder gelukkig even langs en haar heb ik meteen een voorraadje meegegeven, en ook een voorraadje om door te geven aan mijn oma. Moeder blij en oma belde ook nog blij op. Ik heb daarnaast ook mijn echtgenoot heel blij gemaakt want ik kwam tussen het papierwerk ook nog een envelop tegen met pure jeugdsentiment van hem. Ook zaten er nog leuke vergeten foto's tussen. Dat soort verrassingen maken het wel een leuker klusje om te doen.
Alles bij elkaar heb ik bijna een halve doos papier weggegesorteerd en toen was ik er wel weer even klaar mee, het is tenslotte weekend. Morgen weer een dag:-)

Clowntje

Clowntje

07-10-2012 om 20:10

Tijgeroog

Dat had ik idd ook bedacht.
Ik ga eens in de bieb zoeken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-10-2012 om 21:10

Ja en anders

Even aangeven dat je het boek kwijt bent. Dan heb je kans dat de boete in ieder geval niet zo heel er hard meer oploopt terwijl jij enthousiast verder zoekt.

Vandaag trouwens niks gedaan, drukke dag gehad.
En morgen ga ik een heel grote doos met kinderschoenen uitzoeken. De bewaarschoentjes gaan naar het zoldertje. De schoenen die jongste nu aan kan gaan naar zijn kamer en de rest gaat terug naar de stalling.

Geloof trouwens ook dat ik lang niet zo opruimerig/weggooierig ben als de meerderheid hier. Tja, iedere gek zijn gebrek hè. En het is al zoooveel verbeterd hier :-)

Tink

Tink

07-10-2012 om 22:10

Goed bezig

... allemaal! Wat een gekke dingen komen sommigen tegen, echt grappig :)
Ik realiseerde me trouwens dat Tinkman eigenlijk al een hele poos met dit draadje meedoet, zonder het te weten. Hij stofzuigt altijd, en neemt sinds een tijdje elke week een 'vergeten hoekje' mee. Bv. vorige week de bovenkant van de grote kast. Tja, daar wonen geen mensen, zei mijn moeder wel eens... het was er dan ook goed stoffig . En de keer daarvoor heeft hij alle speelgoedkisten van hun plaats gesleept en dat hoekje eens uitgemest. Daar zat ook wel een spinnewebbetje of wat.
Mijn goede voornemen is nu: de kastplank met de kerstkaarten (jaja) en de kookboeken. Daar zit een heleboel oude zooi in. Hopelijk vind ik morgen de puf.

Eira

Eira

08-10-2012 om 11:10

Zal ik ook mee gaan doen?

Ik lees dit ook wel eens op blogs en vind het best inspirerend eigenlijk.
Ik ga geloof ik ook meedoen:)
Hoop dat ik het volhoud.
Ik ben iig een vreselijke sloddervos en heb een hoop op te ruimen en uit te zoeken!
Biebboeken vond ik ook wel eens terug in de bieb zelf, daar waren de dames van de bieb dan niet zo blij mee, haha:)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.