Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-08-2013 om 23:08

Een kastje per dag - deel 2

Limi

Limi

11-10-2013 om 14:10

MoederMop

Herkenbaar!

Wat is het voor troep? Misschien kan iemand hier de beslissing voor je nemen :-)
Ik ga zo een oude slaapzak wegdoen. Hij ziet er vreselijk rafelig uit en is veel te volumineus. Echt, die ga ik niet missen, toch?
Dit leverde ineens een leeg onder-het-bed-schuif-krat op, en onder het bed van de jongste paste er mooi nog eentje. Er zit nu nep-boodschappenspul in, maar eigenlijk denk ik dat dat best in 2 kratten kan ipv in 3, en dat rondslingerende lego er beter in kan.

Juline

Juline

11-10-2013 om 20:10

De kledingkasten zijn uitgeruimd

Nu mijn eigen kast nog. Ik heb vandaag een broek aan die al maanden onderop de stapel lag en ik weet ook weer waarom die daar lag. Ben de hele dag mijn rits dicht aan het doen! Fijn als je voor de klas staat met je gulp half open...

De keuken is het volgende project, die wil ik samen met manlief uit gaan mesten.

Mijn nagels...

Er zat wel duidelijk een nadeel aan het zolderopruimen, zeker 4 nagels bleken door deze actie gescheurd...

Bij nog best nette dingen die ik niet meer nodig heb zit ik de hele tijd te dubben: Marktplaats of Kringloop?
Ik heb een keer niet zo leuke verkoop via Marktplaats gehad, maar ook een keer een hele leuke, dus zit ik nu in dubio, zou ik het nog een keer aandurven, Marktplaats?

Limi

Limi

12-10-2013 om 19:10

Marktplaats

Maar ik vraag echt weinig en kan dus niemand zeuren. Iedereen is altijd best wel blij. Oja, ik laat 95% ophalen. Dan kunnen ze niet achteraf zeuren. (Maar het meeste is kinderspeelgoed en de meeste kopers zijn denk ik allang blij dat ze voor een paar maanden bv. een houten puzzeltje hebben gevonden voor 50 cent.)
En voor mij ruimt het lekker op.
Naar de kringloop moet je het weer brengen en zo.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-10-2013 om 21:10

Ook Marktplaats

Maar dan niet onder de 5 euro. Voor minder blijf ik niet thuis....

Ik cluster daarom vaak zaken.

Ik ga trouwens beginnen aan een heel grote kast: onze berging. Daar ga ik mijn naaimachine plaatsen, op de tuintafel. Twee voor de prijs van een. En een mooie plek voor de tuinmeubelen in de winter, en eindelijk een plek voor mijn naaimachine.

Staat nu alleen vol met dozen dus helaas helaas valt er nog wel wat werk te verzetten voor ik zover ben. De truc is natuurlijk een doosje tegelijk, zoveel heb ik al geleerd ondertussen.

Tink

Tink

01-11-2013 om 16:11

ha, gevonden

Draadje was ver weggezakt.

Heb net de kast met kinderknutselspul en puzzels opgeruimd. De bak met tekeningen puilde werkelijk uit, toen ik die verschoof kreeg ik een hele stapel op mijn hoofd.
Er staat dus nu een flinke berg klaar voor het oud papier dat morgen wordt opgehaald (timing he!).

Kortom ik voel me weer reuze ijverig vandaag.

Oh en dat Beruchte Laatje is ook klaar! :)

Rafelkap

Rafelkap

01-11-2013 om 17:11

papier

Ik heb vandaag een paar laadjes op de kamer van mijn zoon uitgemest. Hij bewaart echt alles (vele papier van school), maar als ik wat weghaal miept hij er nooit over, hij weet niet eens wat hij heeft.
Dus daar ging een volle boodschappentas (best zwaar) naar de oud papierbak.
En net mijn nieuwe bankpasje in gebruik genomen. Die vond ik in een schoenendoos met allemaal papieren die ik nog moet opruimen. Ik kwam er nl vandaag achter dat mijn oude niet meer werkt (ahum), ik moest net uit de spaarpot van mijn zoon de oppas betalen..
Dus er is nog werk aan de winkel.

Rafelkap

Rafelkap

08-12-2013 om 11:12

hallo!

Bestaat dit draadje nog?
Gisteren en vandaag onze slaapkamer opgeruimd (veel papierwerk). Dwz het is nooit klaar volgens mij.

Ellen69

Ellen69

08-12-2013 om 12:12

Na Sinterklaas

Dit is een echt luxeprobleem natuurlijk

Maar na Sinterklaas moeten er ook wat spullen hun plek zien te vinden in het huishouden. Gelukkig het meeste in de kamers van de kinderen, maar ook wel spulletjes van man en mij.
Zonet een klein keukenkastje handiger ingedeeld en een paar bakjes die ik nooit gebruik weg gemikt.
Zo ontstond er plaats voor onze nieuwe mini cupcakemaker.
Maar ik kreeg ook een nieuw koffiemokje, kaarsen, zeepjes e.d. die ook weer een plek willen in de overvolle kasten en laden.
Man en kinders zijn even naar m'n schoonouders, ik denk dat ik nog even een lade aanpak!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.