Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

SilSil
03-02-2016 om 18:02
Droomhuis
Over een jaar of 2, 3 zullen onze respectievelijke kinderen wel het huis uit zijn en mijn vriend en ik willen dan gaan samenwonen. Er wonen dan geen kinderen meer bij ons, wel zijn grote hond. We hopen wel tzt op kleinkinderen. Plan is om dan iets te kopen of heel misschien iets te bouwen. Budget zal ruim 3 ton zijn en het wordt in ieder geval een appartement of een bungalow met 2 slaapkamers. Vriend is al iets ouder en we willen in dat huis blijven tot het eind. Het moet dus bejaardenproof zijn ;)
Dit duurt natuurlijk nog lang allemaal maar ik vind het heel leuk om wat te dromen en misschien hebben jullie nog leuke ideeën.
Op mijn lijstje tot nu toe
alles gelijkvloers, geen drempels, brede deurposten, overal vloerverwarming
In de hal
een toilet, garderobekast voor de jassen, tassen, paraplu's en kleinere sportspullen, een stoel of bankje om de schoenen aan en uit te trekken. We zijn allebei gewend om die in de gang uit te trekken.
In de badkamer
tweepersoons inloopdouche en extra voor mij een ligbad, thermosstaatkranen
geen dubbele wastafel want je loopt elkaar toch maar in de weg maar wel veel kastruimte, aparte toiletruimte
In de keuken
een hoge koelkast met ernaast een hoge vriezer, een wijnkoelkast, dubbele spoelbak, heet waterkraan, veel aanrecht, geen bovenkastjes, een inductieplaat want gas/open vuur is riskant heb ik bij mijn ouders gezien, een grote oven want ik bak graag,
In de woonkamer
alle lampen op afstandsbediening, de rolluiken ook, een open haard op gas, een lekkere stoel met een goede daglichtleeslamp waar ik kan lezen en handwerken met een kastje er naast voor de lees- en naaispullen
In de slaapkamer
in ieder geval mijn waterbed want daar ben ik erg aan gehecht, een kastenwand want mijn vriend heeft heel erg veel kleren, een tv want dat wil hij graag
In de bijkeuken
wasmachine, droger, wasrekje, sorteerbakken voor vuile was en plek voor de strijkplank
Tweede slaapkamer
hier moet een logeerbed, een naaiburo en opbergruimte voor hobbyspullen, koffers etc komen. Eigenlijk zonde van de ruimte dat bed, misschien een opklapbed? Is dat handig en kleinkinderproof?
Buitenruimte
Helemaal verhard zodat het zo onderhoudsvriendelijk is. Wat bakken voor tomaatjes en sla enzo. Lekker zitje met een parasol of overkapping.
Berging voor fietsen met stroom voor zijn elektrische fiets en plek voor de golfspullen.

Jaina
20-02-2016 om 15:02
Triva
Nee, je bent zeker niet de enige. Niets fijner dan een 'room of my own'
Nu we minder thuiswonende kinderen hebben heb ik weer een kamer voor mijzelf gepakt. Heerlijk. Nu werk ik ook veel vanuit huis. Maar zelfs zonder dat excuus vind ik het heel fijn om een eigen plekje te hebben.
Voorlopig blijven we in dit huis wonen maar mochten we lichamelijk minder stabiel worden en iets centraler willen gaan wonen en maar met z'n tweeen zijn dan wil ik eigenlijk het liefst 4 slaapkamers, een voor ons samen, een kamer voor man, een kamer voor mij en een logeerkamer. Wat dan weer lastig is want veel appartementen zijn natuurlijk niet zo groot. Misschien dan een bungalow. Dan hebben we ook nog een tuintje er bij. Maar die zijn hier in de omgeving erg duur. Je hebt wel grote appartementen maar ook die zijn prijzig.
Nou ja, voorlopig blijven we hier gewoon wonen en in de toekomst moeten we maar zien.

bromvlieg
20-02-2016 om 19:02
liever een bungalow dan een appartement
als het over dromen voor semi-senioren gaat. Het blijft heerlijk om zomaar naar buiten te kunnen stappen, en niet eerst zo'n hele gang door en allerlei tussendeuren voor je eindelijk in de buitenlucht bent.
Liever een tuinman voor de nodige klussen dan een appartement met aan alle kanten buren. Een balkon en mooi uitzicht is leuk, maar ik zie liever mensen.

Triva
20-02-2016 om 20:02
Kaaskopje
Daarom zei ik dat twee slaapkamers waar in elke slaapkamer een tweepersoonsbed staat mij echt te weinig zou zijn. Als er in de logeerkamer een slaapbank staat is het wat mij betreft al prima maar dan geen miniwoonkamer zodat beide partners zich wat kunnen terugtrekken of bij (heel suf voorbeeld) een puzzel kunnen neerleggen zonder dat je die telkens hoeft op te ruimen). Mijn man heeft zijn computer op zolder staan en als die eens vervangen wordt zal het wel een laptop worden maar ik weet niet of hij dan naast mij komt zitten aan de eettafel.
Wat mij betreft blijf ik echt zo lang mogelijk in een eengezinswoning wonen, ik moet er niet aan denken om met de ruimte te moeten gaan hannessen, zonde!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.