Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Die canvas schoolrugzakken uit de jaren '80...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
gelatine

gelatine

30-04-2013 om 17:04 Topicstarter

Ja, die koffertjes!

Die koffertjes had je in de jaren '70. De rugzakjes kwamen een jaar of 10 later volgens mij. Een pukkel heb ik trouwens ook gehad, een legergroene. Eigenlijk onhandige ondiepe dingen met rare gespen zonder prikkers.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-04-2013 om 18:04

Dat koffertje

Dat had ik al jong kind, begin jaren 80. En die is netjes bewaard gebleven en heb ik eind middelbare school (eind jaren 90) ook nog voor school gebruikt. Vind ik wel apart, nooit geweten dat ze eerder in de mode waren. ik denk dat ik 'm nog steeds heb liggen.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

02-05-2013 om 10:05

Merel

Haha, Merel! Een vriendin van mij had ook een rode, oerdegelijke boekentas. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe lang ze er mee gedaan heeft, want ik ben na de 3e van school gegaan daar. Volgens mij was ze het op enig moment ook zat

En ja die bruine schooltassen, daar liepen er veel van rond. Die canvas shoppers ook wel, maar bij ons zag je toch wel een tweedeling: bij de mavo'ers meer shoppers, bij de vwo'ers meer van die schooltassen. Geen idee waarom eigenlijk.

Sneeuwitje

Haha

Hier begonnen met zo'n oerdegelijke leren ouderwetse tas. Dat moest, wij hadden boekenfonds. Als je niet zo'n tas had moest je de boeken inleveren en tja dan had je een probleem. Eerst nieuwe leren tas en dan weer je boeken terug. Alleen dit deden alleen de brugklassers en va de tweede had iedereen zo'n rugzak idd. Ik had een groene (donker groene) en later van het zelfde spul een grijze met een schouderband. Die vond ik fijner.
Je kon er altijd feilloos de brugklassers uithalen. Voor hen niet leuk, werden ze aardig mee gepest !
Gr Rymcke

neteret mut

neteret mut

08-05-2013 om 10:05

Rymcke

idd de nieuwe brugklassers waren erg herkenbaar aan hun tassen. Toch zat er veel verschil in kwaliteit van die tassen. Een vriendin had er 1 die gemaakt was van een dun laagje leer/nepleer over papier, voor een tijdje stevig genoeg maar ze moest er wel voorzichtig mee doen. Ikzelf kreeg pas na een 2 maanden een nieuwe tas (daarvoor een oude van mijn vader, die de zijne zolang moest missen), pas met mijn verjaardag in oktober kreeg ik een stevige (van dat dikke blanke leer).Toen ik overging op canvas heeft mijn vader mijn tas in gebruik genomen. Ik heb in de klas nog een keer vreselijk op mijn kop gekregen van een leraar dat ik een canvastas gebruikte, tegen de rest vd klas niets terwijl meer dan de helft ook zo'n tas had.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.