Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Sunja
16-01-2013 om 14:01
Dekbed: dons of synthetisch
Hoi,
Wij hebben eigenlijk al een paar jaar een nieuw dekbed nodig op ons eigen bed maar ik stel het steeds uit omdat ik gewoon niet weet wat nou goed is Nu word ik weer doodgegooid met aanbiedingen dus ik dacht: laat ik er eens werk van maken.
We willen graag een 4-seizoenendekbed, maar wat bevalt jullie nou het best: dons of synthetisch of zo'n half-half? En is dons echt dons in de zin dat daarvoor kleine eendjes zijn doodgemaakt? Ik zag ook ergens wol maar dat zie ik niet zitten, veel te moeilijk schoon te houden in de zin dat het niet in de wasmachine kan vermoed ik.
Ik hoor het dolgraag!

Rafelkap
24-01-2013 om 19:01
Wollen dekbed - allergie?
Daar heb je idd een punt, Dere. Alleen zie ik het niet zo zitten om een gans kaal te laten plukken.
Is een wollen dekbed geschikt voor allergische personen (huisstofmijt) of is alleen dan synthetisch geschikt, weet iemand dit?

Roosje
24-01-2013 om 19:01
Not done
Dons vind ik not done. Ik zou altijd voor synthetisch kiezen. Bij hebben een 4 seizoenen dekbed van de Ikea (klasse 1+3) en daarnaast nog een extra warme, klasse 6, voor vriesperioden zoals nu.

Annet
24-01-2013 om 21:01
Wol en allergie
Hier partner met hooikoorts en allergie voor huisstofmijt. Ik met een wollen dekbed (eenpersoons) ging niet goed.
Dochter met dezelfde klachten: wollen onderdeken ging goed, wollen dekbed niet.

Marie
25-01-2013 om 14:01
Rafelkap - nee dus
Hoi,
Hier komt er ook geen wol in huis. Man krijgt al jeuk en verstopte neus als hij bij wol in de buurt komt (bij wijze van). Dus geen wollen dekens of dekbedden dus.
Vandaar dat wij dus katoenen dekbedden hebben. Dikkere voor de winter en een dunne voor de zomer - heerlijk!
Groetjes