Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

de post

albana

albana

29-09-2013 om 10:09 Topicstarter

ik vind pelle 's verhaal heel logisch

Ik destileer daar ook uit wat denk ik de oorzaak zou kunnen zijn. Onze wijk is zeer raar van opzet. Qua naamgeving van straten. Straten lopen in elkaar over en zijn vaak rond van opzet. Het kan dus zo maar zijn dat nummer 38 van een straat pas bereikt kan worden nadat je eerst een andere straat doorgelopen hebt met een andere naam. En dat terwijl nummer 1 t/m 37 al aan het begin ligt. Alle straten slingeren in rondjes...maar het is niet zo dat je vanaf het begin van de straat zomaar even de hele straat kan aflopen. De meesten lopen dood (en dan moet je dus helemaal retour) of je kan er uit met een voet/fiets-pad maar dan ben je dus in de andere naamstraat. Dat is verwarrend...nogal. En dat is al meer dan 25 jaar zo. Dus zal ook wel niet anders worden. Je kan dus niet even een hele straat op volgorde leggen. Of je moet gigalange stukken retour gaan lopen als postbode/bezorger zijnde. Stukken sneller is het als je die voet/fietspaden neemt en dan eerst dus een stukje andere straat doet. En dan weer de eerste straat. Of is het onbegrijpbaar zo?
Als er dus iemand sorteert die hier de wijk niet kent, krijg je geheid problemen. Ik snap nu ook waarom ik soms post krijg van een straat die een hele andere naam heeft en dan wel vaak het goede nummer. En die is helemaal aan de andere kant van de wijk.
Ik denk ook dat het niet aan mij is om de problemen van de post op te lossen. Ik denk alleen dat het zou schelen als dit algemener bekend was. Op mijn werk hebben ze een tijd een stukloon bedrijf gehad. Maar post die belangrijk was ging alsnog met 'de post'. Tegenwoordig hebben ze weer de post. Maar dat is vooral omdat het bekend staat als betrouwbaar en snelle bezorging. Als dat voordeel wegvalt (omdat het dagen later aankomt) denk ik dat ze snel wederom voor stukloon kiezen. Want de reden waarom ze daarvoor kozen valt dan weg. En dan kies je de goedkoopste. Wil de post grotere klanten dus niet verliezen zouden ze er goed aan doen die betrouwbaarheid hoog te houden. En momenteel is dat echt het geval niet hier in de wijk tenminste. Nee voor ons is de brievenbus niet meer op onze logische route dan de adressen waarvoor we verkeerd bezorgde post krijgen. Het maakt niet zoveel uit of we slinger de slinger de wijk uitfietsen of rechttoe rechtaan. En met slinger de slinger komen we er zeker langs...Dus of we die brief nu bij iemand in de bus gooien of in de brievenbus maakt niet uit voor ons.
Ik denk ook dat pelle gelijk heeft qua redernatie dat een boekje van de zorgverzekeraar niet op zou vallen als je dat mist. Dat klopt denk ik. Ik zou het niet missen in ieder geval. Maar de post die wij ontvangen van andere bedrijven op stukloon is hier maar heel weinig. Het grootste gedeelte is toch nog steeds post.nl
groeten albana

Pelle

Pelle

29-09-2013 om 20:09

Ginny

"Dan weet de ontvanger namelijk ook dat het 'weer' verkeerd is gegaan. En bovendien mag postnl dan zijn eigen 'shit' opruimen. En ten derde liggen brievenbussen vaak meer op mijn logische routes dan de ontvangers van de bij mij verkeerd bezorgde post"

Mijn advies was voor Albana, niet voor jou. Post in de brievenbus doen met tekst erop zal GEEN verschil uitmaken voor wat betreft acties van een leidinggevende. Wel als je daarover klaagt via de site. Daarna kun jij de post in de brievenbus doen en Albana bij die mensen thuis (want dat was dichterbij). Ik geef advies op de manier dat ik denk dat het het beste resultaat is voor Albana, niet met het oog op de arme postbezorger die daar rond loopt, anders had ik niets gezegd

"Als ik jouw klaagzang goed begrijp zijn er maar twee oplossingen mogelijk: of postnl gaat ook stukloon betalen, of ze gaan over de kop?"

Ik geef de overheid de schuld, die heeft er de afgelopen 10 jaar een potje van gemaakt ja. Postnl mocht niets en de concurrenten mochten alles. Dat jij dat een klaagzang vindt: prima.

"Maarte, denk je niet dat die banken en verzekeringsmaatschappijen etc. ook niet graag willen dat hun post goed bezorgd wordt. En dat ze dat niet steekproefsgewijs controleren? En bovendien: als ergens op gewacht wordt zijn het wel de tijdschriften."

Ik gaf het voorbeeld van een Zorgverzekeringsboekje! Ik heb niets gezegd over tijdschriften. De Libelle is nog gewoon bij postnl maar de Veronicagids kreeg ENORME klachten toen die gedeeltelijk via de concurrent werd bezorgd. Ze wisten niet hoe snel ze weer terug moesten naar Postnl.

"Ik weer niet wat er met postnl aan de hand is, maar ik merk beroepsmatig ook dat de bezorgkwaliteit de laatste tijd bagger is. Echt niet beter dan die stukloon bedrijven. Maar wel duurder..."

Jij hebt niet door wat die stukloonbedrijven aan fouten maken toch? Ik heb belastingenveloppen van de concurrent in een tuin zien liggen (die ik netjes bezorgd heb). De fouten van de laatste tijd komen door de grote veranderingen van postnl binnen het bedrijf. Niet door de lopende postbezorgers over het algemeen.

"Volgens mij zit daar eerder hét probleem en niet bij de oneerlijke concurrentie."

De oorzaak zit bij de oneerlijke concurrentie ja, daardoor moest postnl acties nemen om de post nog betaalbaar te houden, maar ik houd er maar weer mee op... ik heb ook een andere baan met zo z'n problemen Wil je nog wat weten over waarom sport2000 binnenkort failliet gaat ))

100%mama

100%mama

03-10-2013 om 10:10

plaats of postcode maakt niet uit

Lastige straten overigens ook niet...woon in een zeer makkelijke wijk met netjes de straten aan 1 weg naar links en rechts. Simpeler kan niet en ook hier komt de post, of post die ik verstuur soms dagen later aan hoor. Vorig jaar miste ik veel post, daar kwam ik achter toen ik zat te wachten op 2 facuren. De 1e zending nooit ontvangen. Daarover heb ik een klacht ingediend, maar geholpen heeft het niet hoor. Een excuus gekregen en vervolgens....overigens hebben wij een hele leuke bezorgster die netjes en elke dag om dezelfde tijd de post bezorgd, denk niet dat het aan haar ligt....Vorige weel iets verkocht via MP naar het Oosten van het land, heeft er 5 dagen over gedaan om er te komen....

aargh

Amsterdam centrum hier. Bij brief van vrijdag 27 september nodig ik iemand uit voor een gesprek op donderdag 3 oktober 11 uur. Meneer verschijnt niet, wat niets voor hem is. Rond half 12 belt hij: mijn brief is net bij hem bezorgd.

En dan heeft de post de gotspe om de tarieven te verhogen 'want er worden steeds minder brieven verstuurd'. Tja, goh, hoe zou dàt nou komen? Ik ben in elk geval steeds meer gaan e-mailen met name vanwege de trage en onbetrouwbare postbezorging.

Groeten,

Temet

albana

albana

07-10-2013 om 10:10 Topicstarter

ik heb ondertussen weer geklaagd

Ondertussen ben ik er zo allert op dat denk ik elke te laat bezorgde brief opvalt. Vorige week een rouwkaart waarvoor ik me razendsnel moest omkleden, het programma aanpassen en de kinderen informeren, wilde ik nog bij de uitvaart zijn. Om precies te zijn om 15.30 uur bezorgt, condoleren om 18.00 uur. En ik weet zeker dat het om 15.30 uur was, ik was in de tuin en zag de postbezorgster een 15 minuten later heb ik het eruit gehaald (eerst handen wassen natuurlijk). Rouwkaart verstuurt 3 dagen eerder, in ieder geval toen gestempeld op die datum. En ik had het eerder kunnen weten...want bij mijn vader was 1 dag vroeger dezelfde kaart gekomen. Had ik die nou maar gekeken.....wat ik niet gedaan heb.Ik haalde de post eruit omdat ze een paar dagen weg waren....Ik was nogal giftig om eerlijk te zijn. Voelde me opgejut en gehaast en dat is niet de beste manier om 'afscheid' te nemen. Dus mijn 'klacht' zal ook nogal giftig hebben geklonken. Maar kreeg bijna dezelfde mail als de vorige keer. En een aanvullend stukje over rouwkaarten en hoe je die moet posten. O ja en als ze nog vragen hebben dat ze contact met me opnemen...iets wat tot nu toe niet gedaan is....
Bah.
Ik vraag me serieus af of ze die klachten wel lezen.....krijg neigingen om de ombudsman erbij te halen of zo'n consumentenprogramma...bah.
groeten albana

Dalarna

Dalarna

08-10-2013 om 09:10

Albana

Het kan natuurlijk dat het verschilt over het land maar ik dénk (meer kan ik even niet) dat je standaard een mail krijgt maar dat de klacht wél wordt doorgestuurd naar het betreffende kantoor.

Mijn leidinggevende zit er bovenop en er wordt meteen contact met ons opgenomen als er een klacht is die duidelijk door postbezorgers wordt veroorzaakt. Ik had eens een klacht uit mijn wijk omdat de postbezorger de ja/nee sticker van de brievenbus getrokken zou hebben en in de tuin zou hebben gegooid op een dag dat ik post bezorgde. Te belachelijk voor woorden natuurlijk maar mijn leidinggevende MOEST dit aan mij doorgeven en het navragen.

Een rouwkaart die te laat is is niet de schuld van de postbezorger dus dan wordt daar ook geen contact mee opgenomen, je kunt daar niet veel mee helaas. Richt je even op klachten die te maken hebben met verkeerd bezorgen, niet opletten. Dat zou wel resultaat moeten hebben.

Ankie

Ankie

20-10-2013 om 11:10

GRRRR, de post

Ik wordt ook helemaal gek van de post maar misschien nog wel gekker van de klachtenlijn van de post. Echt nul servicegericht. Ik heb hier geklaagd over Post.nl dat ze de pakjes overal en nergens bij ons verstoppen. In het kippenhok (in achtertuin!!!), in fietstas van huishoudelijke hulp, een boekenpakket van 900 euro achter een bloempot. Iedere keer geklaagd en nul als reactie. Echt zo klantvriendelijk...

onbewaakt

Gisteren in een andere wijk weer gezien. Een postkar die onbewaakt op de hoek staat te wachten op de bezorger. Zo gaat dat tegenwoordig. Er komt een busje, gooit die postkarren er uit en wacht niet tot de bezorger er is want dat kost teveel tijd.
Het was niet mijn wijk, ik ben er maar langsgefietst. Waarschijnlijk gaat het meestal heus wel goed, maar het is tekenend voor het kwaliteitsverlies dat je krijgt met privatisering en doororganiseren tot de minimaalste prijs. Je komt op een gegeven moment op de bodem en je gaat er doorheen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.