Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

euro

euro

28-01-2016 om 16:01

contactloos betalen

Niet zo positief

Vaas, ik weet niet meer wanneer jij voor het laatst die positieve tekst van de consumentenbond hebt gelezen en of deze tekst - die er dus nu wel staat - er toen al in stond.

"Het kan (theoretisch) gebeuren dat je voor hogere bedragen dan €50 slachtoffer wordt van contactloos zakkenrollen. Bekijk de video hoe dit werkt en lees het blog met tips om dit te voorkomen.
De Consumentenbond vindt dat banken het maximumbedrag voor contactloos betalen moeten limiteren op €50."

De video laat zien dat de theoretisch genoemde mogelijkheid ook in de praktijk gebracht kan worden.

Nimbo, laat je niet koeieneren. Je suggestie is volkomen juist.
Ik gebruik contactloos betalen bij de tolwegen. Daar heb ik een apparaatje voor (dat overigens op grote afstand wordt afgelezen.) Er is een speciaal hersluitbaar plastic zakje met aluminium coating bij geleverd. Daar gaat ie in als we geen tol hoeven betalen.

Ja, ik heb ook zo'n portemonneetje waar de pasjes in schuiven en beschermd zijn tegen uitlezen.
Los daarvan is het compact en kan het in je broekzak zonder dat de pasjes ombuigen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-02-2016 om 11:02

Was niet op Nimbo

Want die tip ken ik ook wel.
En ik heb ook de reactie van de consumentenbond vernomen.

Ik geloof meteen dat ze mijn rekening leg kunnen trekken als ze een mijn pincode hebben en op 4 cm afstand van mijn pasje weten te komen met zo'n uitleesapparaat. Ik acht de kans op het optreden van die combi echter niet zo heel erg groot en bovendien hebben banken aangeven in dat soort gevallen de schade te vergoeden.

euro

euro

08-02-2016 om 12:02

theoretisch

Theoretisch is het mogelijk, praktisch lijkt het mij erg lastig. Zolang er nog geen gevallen van skimmen bekend zijn via de tas of broekzak, bewaar ik mijn pas gewoon in de portemonnee. Mijn pincode scherm ik altijd af.

vingerhoedje

Ik begreep van het verhaal van de consumentenbond dat de pincode wordt gefotografeerd op de pinautomaat die je net hebt gebruikt. Met warmtebeeld.
Geen aluhoedje, maar een vingerhoedje dus.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-02-2016 om 13:02

Ja dat heb ik ook gehoord

Dat lijkt mij een doeltreffende oplossing.
Even met je hand over het toetsenbord wrijven helpt echter ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2016 om 09:02

Laatst in Kassa

http://kassa.vara.nl/nieuws/zakkenrollen-tot-duizenden-euros-mogelijk-door-contactloos-pinnen

Ik denk dat het over het algemeen niet zo'n vaart zal lopen, tenzij je in samengepakte situaties verkeert. Zakkenrollers moeten je wel erg dicht passeren en ook lang genoeg om de transactie te kunnen voltooien. Bij ons in de stad zal dat een stuk lastiger gaan, dan in de metro in de spits. Het is wel iets om rekening mee te houden vind ik.

Stenna

Stenna

10-02-2016 om 23:02

warmtebeeld vinger

daar hoef ik niet bang voor te zijn zegt mijn man. Met die ijspegel- vingers van mij

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.