Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hangkous

Hangkous

16-03-2020 om 15:03

Brengt Corona ook nog iets positiefs?

Paasei

Paasei

25-03-2020 om 17:03

Appie

Ik voorspel dat we van die uitgekauwde supermarkt reclame met die hamsters af zijn. Denk toch dat het -ontwijfeld heel dure- reclamebureau van Appie een andere reclame campagne moet gaan verzinnen, waarin het woord 'hamsteren' niet meer voor komt. Tijd voor iets nieuws!

Lou

Lou

25-03-2020 om 19:03

Lange wimpers

Dochter (18) meldde een positief gevolg van de coronacrisis, nu ze met niemand afspreekt: "Dan ga ik eens even stoppen met make-up. Ik ga m'n wimpers laten groeien!"

Ad Hombre

Ad Hombre

25-03-2020 om 20:03

" Ik ga m'n wimpers laten groeien!""

Huh?

Hoe zou je je wimpers *niet* moeten laten groeien?

Misdreavus

Misdreavus

25-03-2020 om 21:03

eten bestellen

Volgens mij is jongste er van overtuigd dat bestellen van eten geen optie is en ze eet sinds vorige week braaf alles wat ik kook zonder te zeuren over het bestellen van Grieks of pizza.
En dat terwijl we dit weekend wel sushi hebben besteld in het kader van "help je favoriete restaurant de crisis door"
Ik laat haar lekker in die waan, dit niet zeuren bevalt me prima.

Waar ik oprecht heel blij van word is de post die ik allemaal voorbij zie komen, lieve kaartjes van en naar opa's en oma's, grote enveloppen waar kleine kinderen zich op uit hebben geleefd met stiften. En best vaak een berichtje op de envelop voor de postbezorger om te bedanken voor het werk dat ze doen.

Lou

Lou

25-03-2020 om 21:03

Ik hoorde het ook voor het eerst, weet niet wat ervan waar is hoor. Maar de redenering was in elk geval dat je wimpers best langer kunnen worden, maar niet als je er elke dag mascara op smeert. Want mascara is juist heel slecht voor je wimpers.

Economisch winkelen

@Temet, Ipv de lachgaspatronen, erger ik mij weer aan vochtige doekjes en wegwerphandschoen op straat.

Verder ben ik sneller klaar met winkelen.
Door beperkte hoeveelheid winkelkarretje, (als maat voor het aantal klanten), zijn de winkelgangen beter begaanbaar.
Mijn koopgedrag is ook een stuk economischer geworden; alleen nuttige dingen en minder snoep of chips. Ook dat heeft op de lange duur zijn voordelen.

Voordeel

Is dat mijn tuin nu echt onderhouden wordt en dat ik een begin heb gemaakt aan de moestuin dat ik al zo lang wilde aanleggen.
Sini

Snaai

Hier koop ik juist meer lekkers, om ook voor de kinderen de monotonie van dat thuishangen een beetje dragelijker te maken zorg ik bijvoorbeeld voor iets lekkers bij de lunch. Normaal zouden ze brave bammetjes in een trommeltje meekrijgen.

Groeten,

Temet

In de toekomst

Gaan we hopelijk meer spullen en voedsel kleinschalig en lokaal produceren, ook al is dat minder kosteneffectief. En gaan we hopelijk de zorg weer de tijd geven om gewoon hun werk te doen, in plaats van met afrekenschema's als 'steunkousen aantrekken, 2 minuten' werken. Gaan lokale afdelingen van ziekenhuizen, brandweer, politie weer open, in plaats van alles opschalen om de marges eruit te halen. Gaan we hopelijk weer iets meer zelfvoorzienend zijn, zodat we onze spullen niet ten koste van het milieu uit andere landen hoeven laten komen.

https://nos.nl/artikel/2328393-bijna-monopolie-van-farmaceut-roche-leidt-tot-tekort-aan-coronatests.html

Flavia

Flavia

26-03-2020 om 12:03

Sydney

'Gaan we hopelijk meer spullen en voedsel kleinschalig en lokaal produceren'

gaat zeker niet gebeuren. Dat is niet milieuvriendelijk genoeg.
En gaat er voor zorgen dat je heel veel dingen die nu heel gewoon zijn niet zult hebben op korte en langere termijn. Voeding is al eeuwen lang een wereldwijd gebeuren.

Ik hoop het, Sydney.

En misschien valt het muntje m.b.t. "marktwerking"...

Het zal wel een heel grote omslag en aanpassing vragen van heel veel mensen. En als ik hoor dat de mensen al problemen hebben met het niet ontvangen van AH-zegeltjes of dat ze even moeten wachten op een karretje bij de supermarkt, vermoed ik dat dat nog wel eens een groot probleem zal worden en dat het er uiteindelijk op neerkomt dat we na deze crisis gewoon weer terug naar af gaan.

Tihama

Ik ben blij dat jij nog een optimistisch bericht plaatst. Ik zag het wat somberder in toen ik dit las
https://nos.nl/artikel/2328317-mogelijk-uitstel-klimaatmaatregelen-door-coronacrisis.html

Tamar

Tamar

26-03-2020 om 12:03

de lucht is schoon

Mijn astma is superblij, zolang ik tenminste gezond blijf. Als dat niet zo is zou ik wel eens in de problemen kunnen komen. En ik geniet van de kinderen om me heen. Hopelijk merken mensen nu dat al dat gevlieg nergens voor nodig is, en dat het ook met de auto's wel wat minder kan.

Guera

Guera

26-03-2020 om 13:03

Rust

Hier is rust. Geen gehaast uit werk voor boodschappen of snel koken voor de sport. Geen geplan in agenda's. Je kunt niks dus hoeft nergens over na te denken. Sinds deze week kan ik het fijne daar wel van inzien. Ik mis vrienden maar we videobellen. We doen spelletjes, wandelen veel en de pubers zijn ook relaxed.
Veel minder was hebben we. Wel vaker de plee schoonmaken en meer energieverbruik denk ik. Maar geen uitstapjes, lunches, etentjes. Spaart ook best wat geld uit.

Niki73

Niki73

26-03-2020 om 14:03

Ik slaap beter

Ik slaap veel beter. Werk is extra druk, maar dankzij het feit dat we niet meer hoeven te rennen en vliegen, heb ik toch meer rust. Daarnaast is de lucht inderdaad schoon en de stad extra rustig. Ook fijn voor mijn nachtrust.

Paasei

Paasei

26-03-2020 om 17:03

Fijn winkelen

Ik moest een boodschap doen bij de Kruidvat - de vestiging hier is open en Kruidvat neemt geen online bestellingen meer aan - en ik heb daar nog nooit zo prettig gewinkeld. Het deurbeleid werd keurig aangehouden. Er stond een meisje bij de ingang dat de mandjes e.d. schoon maakte en aan de volgende klant aanbood. Er waren doorgangen afgezet, zodat de klanten maar 1 looprichting door de winkel konden aanhouden. Geen gedrang of laveren rond de gestapelde spullen, rustig in je eentje bij de schappen kunnen bepalen wat je wilt hebben. En netjes allemaal op afstand van elkaar bij de kassa. Van mij mag het zo blijven..;-)

Tihama

Tihama

26-03-2020 om 19:03

Alkes

Ik ben optimistisch om 3 redenen:

1
Nederland is voor de energie enorm afhankelijk van het buitenland. Een van de vermoedelijke conclusies zal zijn dat we als land minder afhankelijk moeten worden van het buitenland. We draaien nu als land op Russisch gas, Arabische olie en Chinese kolen. Slochteren is sowieso bijna leeg.
Dus er is alleen al een economische reden om onafhankelijk te worden. Hoef je niets aan het klimaat te doen.

2.
Bezuinigen op klimaatmaatregelen lijkt op de korte termijn slim, maar op de lange termijn heb je een groter probleem. Hopelijk leren we door deze crisis het verschil tussen urgent en belangrijk.
Sommige dingen worden vanzelf urgent als je ze te laat als belangrijk beschouwde.

3.
Sommige problemen zijn alleen op te lossen door mondiaal samen te werken. Dat geldt voor pandemie en dat geldt voor energie en klimaat.

Overigens: het hele 'van het gas af' kost voor de komende 30 jaar kost minder dan 10% van ons BNP. Het is niet zo moeilijk.

Tihama

Tihama

26-03-2020 om 19:03

Die ging iets te snel.weg

Dus: 100 miljard in 30 jaar, dus 3 miljard per jaar om van 8 miljoen huizen van het gas te halen.
Tegen nu 100 miljard voor de ondersteuning.

I

Ad Hombre

Ad Hombre

26-03-2020 om 20:03

Tihama

100 miljard? Geen probleem, als deze crisis voorbij is zwemmen we natuurlijk in het geld! Toch?

Tihama

Dank voor positieve bericht.
Wel jammer dat er altijd mensen zijn die deze pandemie (terecht) als bedreiging zien, klimaatveranderingen als “eerst zien en dan geloven” beschouwen.

Paasei

Paasei

26-03-2020 om 21:03

Burger initiatief

Ik vergat er nog 1; solidariteit. Voorbeeld; Onderweg naar de winkel op de fiets zag ik bij diverse huizen een bak met boeken en videofilms buiten staan. 'Gratis mee te nemen'. Een lokaal buurt initiatief, bedoeld voor mensen voor wie een abonnement op Netflix e.d. (financieel) bezwaarlijk is.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-03-2020 om 21:03

Blijf gerust streamen!

Waar Amerikanen klagen over trage en onderbroken videoverbindingen heeft NL daar totaal geen last van.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/waarom-het-nederlandse-internet-al-die-thuiswerkers-makkelijk-aankan~b3fa1c02/

Toch een niet onbelangrijk lichtpuntje gezien het feit dat de halve samenleving nu online draait...

Stel je voor

Dat het internet helemaal uitvalt. Dan zijn we de sjaak!

skik

Skik

Dan mogen de scholen vast heel snel weer open (*ziet beelden van massale puberopstanden voor zich*) 😁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.