Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bellefleur
01-06-2014 om 20:06
Barbecue. Hoeveel moet ik inslaan?
We gaan voor een sportevenement een barbecue organiseren. De schatting is dat er 35 mensen komen. Hoofdzakelijk mannen. Ik heb geen idee hoeveel ik moet inslaan voor zo'n groep. Wat zijn de normen? Hoeveel vlees reken ik per persoon, en hoeveel frisdrank? Alcohol zal niet veel gedronken worden.

Kaaskopje
08-07-2014 om 23:07
16 persoons
Via de een of andere actie kon je een barbecue bestellen voor 16 personen en het viel me op dat ze van alles 9 stuks hadden. Op het oog een 9-persoons barbecue dus. Men gaat er blijkbaar vanuit dat niet iedereen alles neemt.
Ik vind het altijd moeilijk inschatten hoor. Met gourmetten hebben we altijd teveel, met barbecue ook. Ik haal het wel zoveel mogelijk gedoseerd naar buiten, zodat niet al het vlees opwarmt door de buitenlucht en dus onbruikbaar wordt als het niet gegeten wordt.
Ik hoop dat het komend weekend lekker weer wordt, want ik wil nu Ʃindelijk onze nieuwe barbecue wel eens inwijden:-)

Ardenna
09-07-2014 om 09:07
gourmetten vs bbq
Je kunt die twee niet vergelijken in aantal stukjes. Gourmetvlees is natuurlijk veel kleiner, soms wel een kwart van BBQ vlees. Ik zei dus ook al dat als je gewoon vlees (dus 100 gram per stuk) neemt je bij een grote groep mensen (de een eet meer, de ander minder) je aan 3 genoeg hebt als je daarnaast ook stokbrood, een fruitsalade etc etc hebt. En soms denk ik ook wel eens dat als er veel is men maar blijft eten terwijl men eigenlijk al verzadigd is. Ga uit van 300/350 gr vlees bij grote groepen pp en daarnaast nog wat andere voedingsmiddelen. Als je echt weet dat je alleen maar eet met grote eters maak je er 400 van.

Bellefleur
09-07-2014 om 10:07
5 stuks
Ik was tekort door de bocht in mijn berichtje. Er was berekend: 20 x 5. Er waren 30 man op de barbecue, dus dan kom je op 3 1/3 stuk per persoon. Ik denk inderdaad dat het niet het standaard sportvriendenbarbecueclubje was. De vegetariƫrs hadden moeite met het verdedigen van hun voedsel. :-)
Ook bij ons is niet al het vlees op tafel gezet, zodat het overgeblevene vanuit de koelboxen verdeeld kon worden. Het vlees werd door de slager geleverd op het moment dat de barbecues al warm waren. Dat vond ik ideaal.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.