Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Heidi*
25-04-2015 om 15:04
Andere auto
Wij hebben twee eigen auto's. Een kleintje voor mij, inmiddels 10 jaar oud en een 15 jaar oude middenklasser. Beide auto's worden/zijn slecht en zijn inmiddels heel duur in onderhoud.
Wij werken allebei hard, maar verdienen niet meer wat we vroeger verdienden, mijn man raakte zijn baan kwijt en werkt voor zichzelf.
We redden het goed, maar er blijft praktisch niets over om te sparen.
We realiseren ons dat we terugmoeten naar 1 auto, maar ze beiden inruilen en een normale middenklasser kopen, kan niet omdat wij niet voldoende eigen geld hebben.
Iemand een tip hoe we toch op termijn een andere auto kunnen kopen?

Ginny Twijfelvuur
02-05-2015 om 10:05
Ja Tsjor
Auto's zijn duur. En dit zijn gemiddelden. Maar al met al zijn er vaak veel verborgen kosten waar je als autobeziiter niet direct aan denkt als je de berekening maakt. Dan krijg je dit soort idioot hoge fictieve bedragen.

tsjor
Theoretisch
Ik heb op die site eens een theoretische situatie ingevoerd van een nieuwe auto, het nieuwste merk, met een aanschafprijs die twee keer zo hoog is. Dan kom ik op een maandbedrag van € 957,00.
Een 'oudje' van 10 jaar zou per maand € 847,00 kosten.
De verschillen zijn dus niet zo groot volgens deze site. Het zijn wel allemaal theoretische bedragen hoor.
Tsjor

Moni
Leuk om je echte kosten te vergelijken
Ik heb een twee jaar oude auto (kleine middenklasser) en rijd 20.000 km per jaar.
Dit kost mij inclusief afschrijving 450 euro per maand.
Zonder benzine zit ik op 292 euro per maand.
De anwb berekent mijn autokosten op 543 euro per maand. Zij berekenen dat over 10 jaar, 20.000 km per jaar.
De posten die anwb meeneemt, neem ik ook mee.

vlinder72
02-05-2015 om 11:05
jammer
Mijn auto is ouders dan 12 jaar. Dan kan je geen berekening meer maken. Ach. Hij is in ieder geval afgeschreven en niet meer dan 1000 euro waard.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.