Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

240 euro aan energie elke maand, is dat niet veel te veel?

Tesah

Tesah

10-09-2013 om 09:09

Ik durf het niet eens te zeggen. Wij hebben sinds de lente zonnepanelen liggen, 12 stuks, waardoor we nu geen elektriciteitskosten meer hebben. Dat is fijn, heel fijn. Maar gas, ehhh. Wij hebben een groot oud huis, uit 1900. Inhoud 1000 m3. Grote kamers, hoge plafonds. We doen in de winter de en suite schuifdeuren in de woonkamer dicht zodat we alleen het zitgedeelte hoeven te verwarmen. Open haard gaat geregeld aan. Verwarming op onze slaapkamer en de andere kamers is eigenlijk altijd uit. In de Kinderkamers staat de verwarming laag of uit. Als ze daar spelen of huiswerk maken iets hoger. Maar aan gas waren we deze winter minimaal 500 euro per maand kwijt. We hebben zo'n slimme meter, Toon, waarmee we per dag kunnen zien wat we uitgegeven hebben.

4 personen. 1 langdouchende puber. Ik werk twee dagen per week, dan gaat de verwarming om 3 uur aan. Thermostaat staat op 19,5 graden.

Tesah

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-09-2013 om 19:09

ook 240

Wij zitten ook op 240 euro er maand. Hier staan wel altijd veel computers aan (we werken geregeld een dag thuis) en zoonlief doucht vaak én lang. Een andere grote boosdoener is het tropische aquarium. Sinds we die hebben, is energieverbruik fors omhoog gegaan.

marije123

marije123

10-09-2013 om 21:09 Topicstarter

ik heb ze opgebeld

Ik heb vandaag gebeld met Essent en het blijkt dat ik er inderdaad niet veel van snap... Gelukkig snapte de mevrouw van essent ook niet hoe het kwam dat wij zoveel moeten betalen. De laatste maanden van het jaar hoeven we maar 12 euro te betalen per maand! Die 240 is dus gewoon veel te hoog geweest. Ben erg blij dat ik gebeld heb en dat het nu duidelijk is. Door jullie reacties wist ik dat het niet normaal kon zijn dat wij, in onze situatie, zoveel zouden moeten betalen, dus bedankt voor alle reacties! Het scheelt ons een boel geld:)

Tesah

Pfff, 500 euro in de maand aan gas dat lijkt me een flinke aanslag op je portemonnee. Is isolatie een optie? Dat zou je er toch binnen niet al te lange tijd uit moeten hebben?

En Marije

Fijn dat het nu duidelijk is!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.