Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Wie krijgt de vaccinatie tegen de mexicaanse griep? | Pagina 4 | CJG forum door Ouders.nl
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Pelle

Pelle

25-10-2009 om 21:10

Wie krijgt de vaccinatie tegen de mexicaanse griep?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

31-10-2009 om 10:10

Nog meer voor berber

Er heeft hier een eerder draadje over de mexicaanse griep gestaan waarin Kaatje Heksenvet de aanpak beschreef bij haar zwaar astmatische dochter toen die (waarschijnlijk) de griep kreeg. Een heel protocol met meteen bij de eerste koorts tamiflu etc. Het lijkt me dat je zoiets ook wel mag verwachten bij je zoontje, ik weet niet of dat al ter sprake geweest is? Maar vooral hoop ik dat het helemaal niet aan de orde hoeft te zijn!

Lady Grey

Lady Grey

100%mama

Kinderentingen zijn tegenwoordig veilig, cb-arts denkt daarin mee.

Verder zei de kinderlongarts (UMCG) van mijn zoon dat het protocol is om niet in te inten bij kinderen als de astma onder controle is. Bij beiden is dat momenteel (laatste jaar) stabiel, zolang de medicijnen gebruikt worden. Voor de Mexicaanse griep vallen ze gezien hun leeftijd (nog) niet in een doelgroep en die krijgen ze dus ook niet. Mocht het zover komen dat ze opgeroepen worden dan kan ik altijd opnieuw nadenken. Maar tegen de tijd dat het zover is hebben ze misschien de griep al gehad. Overigens komen beiden met hun longklachten door de gewone griep heen, althans vorig jaar.

Ik besef dat ze ondanks de stabiliteit in een groep vallen die in de gevarenzone kan zitten, en daarom hou ik het goed in de gaten en zal ik met een eventuele benauwdheid met koorts me wat eerder melden bij huisarts of ziekenhuis. Tot nog toe was ziekenhuisopname nooit nodig, maar dan vooral omdat ik me als moeder zo kalm hield en niet in paniek raakte van het benauwde gerasp.

Lady Grey

Lady Grey

Overigens

mijn gezonde oudste zoon belandde toen hij bijna 3 was ook met een gewone griep in het ziekenhuis. Ligt dus niet altijd aan doelgroep of soort griep.

Jakiro

Jakiro

31-10-2009 om 11:10

Berber

Nee, ik begreep je juist ontzettend goed !!!
Gisteren de huisarts gesproken, zolang ik niet de longen uit mijn lijf hoest of benauwd ben, zal ik hoogstwaarschijnlijk de "gewone" griep hebben. Alhoewel dat geen klap veranderd aan het beleid; uitzieken en pas actie ondernemen als je suf wordt, of de koorts na 6 dagen nog steeds koorts is, of dat je na die 6 dagen alsnog achteruit gaat.
Vandaag helpt de paracetamol en iboprofen voor het eerst tegen de keel- en oorpijn, is de zak watten om mijn hoofd weg, maar is de koorts hoger (raar ?)
De kinders zijn nog gezond, K. klaagt een beetje over keelpijn (zo begon het bij mij ook) en hoest iets meer.Dus bij haar maar de ventolin ingevoerd (zou ik ook zonder mexicaanse griep dreiging gedaan hebben)
Jakiro

Tink

Tink

31-10-2009 om 21:10

Tamiflu

Vreemd dat jullie met de risicokindjes nog geen recept mee hebben gekregen voor Tamiflu dan. Ik heb dat recept voor mezelf al wel in huis. Inderdaad net als bij Kaatje H: gaan innemen op het moment dat ik griep lijk te hebben (maakt blijkbaar niet uit welke griep).
Dit dus naast de inenting, die inderdaad wel erg laat komt voor mijn gevoel.

reina

reina

01-11-2009 om 10:11

Pelle

Omdat hij van de stof in de enting grote kans liep juist wel ziek te worden omdat zijn afweersysteem nauwelijks werkte door de chemo's. Wij hielden hem dus weg bij iedereen die maar enigszins verkouden, hangerig of wat dan ook was.

Kiki

Kiki

01-11-2009 om 12:11

Wat herkenbaar berber

hoewel jij waarschijnlijk meer reden tot zorg hebt als ik.

Mijn zoontje is een paar weken geleden echt enorm ziek geweest met longontsteking, daarvoor pikte hij al elk virusje mee en dat is nu alleen maar erger geworden.

Ik lig er letterlijk wakker van 's nachts. Ik word een beetje gek van mezelf om eerlijk te zijn.
Ik weer al het kraambezoek als ze ook maar een beetje verkouden zijn.
Als ik realistisch ben weet ik dat die griep niet ernstig is, ik weet dat er bij een normale seizoensgriep meer mensen doodgaan en er heeft hier in huis nog nooit iemand griep gehad.
Maar dit is een griep die op de longen slaat, jonge en gezonde mensen treft en laten de longen nu net de zwakke plek zijn bij mijn zoontje.
Brrr, ik hoop echt dat de Mexicaanse griep mijn huis voorbij gaat.

Petra-

Petra-

01-11-2009 om 14:11

Hier net terug van de kinderarts

Onze dame ( 10 jaar en reuma) was al niet fit, maar nu echt ziek. Kweek is genomen en er zijn longfoto's gemaakt. De foto's waren niet helemaal goed.
Voor nu Tamiflu en bij verslechtering gelijk terugkomen.

Jakiro

Jakiro

01-11-2009 om 17:11

Petra

Oh, wat zal jij bezorgd zijn om dat zieke meiske van je !
Heel veel sterkte en ik denk aan je.
Jakiro

Bastet

Bastet

01-11-2009 om 18:11

Petra

beterschap voor je meisje!
groetjes,Bastet

Polly Shearman

Polly Shearman

01-11-2009 om 22:11

Ook zorgen

Dochter van petra gebruikt de zelfde medicatie als mijn zoon. Hopelijk knapt ze snel op. Waarom komen die griep prikken zo laat! Groet polly

Wij laten oudste inenten

Oudste gebruikt medicatie bij pseudokroepaanvallen, valt daarom in een risicogroep en is uitgenodigd voor de griepvaccinatie (reguliere & Mexicaanse)

Hoewel we het eerst niet noodzakelijk vonden om te laten enten, zijn we letterlijk bang gemaakt door alle berichtgevingen in de media. Nu ook gezonde kinderen overlijden aan de Mexicaanse griep, achtten wij het verstandig om het risico op complicaties te verkleinen d.m.v. de entingen.

Mijn man valt ook binnen de risicogroep i.v.m. bronchitis. Misschien dat jongste op termijn ook wel wordt uitgenodigd, nu de discussie over standaardenting voor kinderen in volle gang is?

Zal je zien, is mama de enige die ziek gaat worden...

Carin

Jakiro

Jakiro

02-11-2009 om 10:11

Ships

Ging het gisteren een beetje (koorts weg, alleen nog maar elastieken benen) is vandaag de koorts weer terug en heb ik het benauwd.
Vanmiddag langs komen bij de huisarts dus.
Kinderen nog steeds niet ziek (klopt af op onderkant van tafel, want dat is ongeverfd hout; ik gebruik nu alle bijgelovigheid die er is)
Jakiro

ishtar

ishtar

02-11-2009 om 11:11

Lindar

Hoort jouw oudste bij de risicogroep omdat ze medicijnen nodig heeft bij pseudokroep, of is alleen 'regelmatig' pseudokroep ook voldoende om bij een risicogroep te horen?
Zat het me, ivm jongste, net vanmorgen af te vragen. Nou is het al weer even geleden dat hij een aanval heeft gehad, maar het wordt er weer tijd voor. (gezien het weer dan;-S)

Ishtar;

Hij (het is een jongen heeft de oproep ontvangen omdat hij medicatie hiervoor krijgt. (oproepen worden gegenereerd uit het bestand van ha, op basis van medicatie) De laatste aanval is ook pas een maand geleden.

Vanmorgen even met de ha overlegd en hij raadde de vaccinatie in zijn geval wel aan. Jongste heeft ook zijn eerste pk-aanval achter de rug, maar komt er sneller overheen dan de oudste. Oudste heeft echt de flixotide nodig om de zwelling van het strottehoofd te laten verminderen.

Nu zit ik weer te denken, zou jongste ook de vaccinaties moeten krijgen? Zucht, het arme kind krijgt deze week ook al zijn BMR... maar weer eens overleggen met de ha.

Linda

ishtar

ishtar

Oeps linda

ik dacht dat oudste een meisje was. Sorry

Ik zal hier de ha ook maar eens vragen. Normaal zou ik er niet aan beginnen, de griepprik, maar omdat deze griep zo op de longen (en luchtwegen) schijnt te slaan, vind ik het toch wel eng. Jongste heeft wel eens een 'pufje (weet even niet hoe het spul heet) gehad, maar dat deed niks. Zo'n aanval is ook niet snel over.

Jakiro

Jakiro

Bmr en griepprik

Volgens de arts van het CB mogen de BMR en de griepprik wél op dezelfde dag gegeven worden, maar volgens de huisarts niet. Mijn dochtertje moest dus haar griepprik 2 weken uitstellen (en kan op het nippertje meedoen aan de vaccinatie voor de mex. griep)
Vraag dus even na welke regel de huiarts hanteert en of je zoontje in aanmerking komt en bepaal dan welke je het belangrijkste vind.
Jakiro

Jacoline29

Jacoline29

02-11-2009 om 12:11

Hier nu ook zorgen

Kreeg net van manlief te horen dat een vriendin van een collega van hem sinds zaterdag mex griep heeft.Alle 3 mijn kinderen zitten in de risicogroep,waarom zo laat die prik?Manlief zit tegenover die collega.Ik denk dat als manlief of ik de verschijnselen krijgen of de kinderen ik maar gelijk de huisarts bel.Bah,begint wel heel dichtbij te komen nu.

Hillary

Hillary

02-11-2009 om 13:11

Hadden ze niet voorspeld dat 1/3 ofzo de griep zou krijgen? Nou bij dochter in de klas zit nu ongeveer 1/3 deel thuis.

amk

amk

Waarom zo laat is heel simpel

omdat het vaccin nog niet klaar is. Het mag niet ongetest de markt op, maar daar is de noodprocedure voor gebruikt anders had het nog wel een paar jaar geduurt voor het op de markt is.
Vervolgens moet het nog gedistribueerd worden en georganiseerd dat er voldoende prikkers zijn.

Jacoline29

Jacoline29

Jakiro

Wat zei de huisarts?

Jakiro

Jakiro

02-11-2009 om 16:11

Geen longontsteking

Dat ik niet de longen uit mijn lijf rochel is in ieder geval positief vwb de mex.griep, maar het klopt niet.
Morgen komt hij hier langs, nog een keer luisteren etc. en plan de campagne opstellen, want na een week moet ik bij een virusinfectie, toch wel weer opknappen ipv slechter worden.
Tamiflu blijft gereserveerd voor mexicaanse griep patienten en dan met name de risicogroepen, dus die krijg ik niet, zeker ook aangezien hij de kans klein acht dat het de mexicaanse griep is.
Nog steeds afwachten dus maar.
En ondertussen ploeter ik al hijgend als een briesend paard met mijn foxtrot benen door....
Jakiro

Jakiro

Jakiro

02-11-2009 om 16:11

2 weken

Tussen de gewone griepprik en de mexicaanse griepprik moet minimaal 2 weken zitten.
en zie hier: http://grieppandemie.nl/home/Nieuws/cid(595)/Verspreiding%20vaccins%20van%20start?cp=cp1

Ik zag de dozen inderdaad staan in de hal van mijn huisartsenpraktijk vanmiddag.
Jakiro

Petra-

Petra-

02-11-2009 om 22:11

Ik begin het steeds beter te begrijpen

Vandaag kwam de uitslag van de kweek, er is in iedergeval griep in het spel. Og het inderdaad H1N1 is kunnen ze pas over een paar dagen zeggen.

Naast de tamiflu nu ook antibiotica, ons meisje behoort tot de risicogroep en de longfoto was niet goed.
Deze week geen MTX injectie en morgen moet er verbetering zijn, anders...????

Jakiro

Jakiro

02-11-2009 om 23:11

Lara

Ja, hier krijgen we de vaccinatie tegen de mex.griep op 11 November en 2 december.
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.