Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

HSP
16-11-2016 om 11:11
Welke vorm van hulp
De titel zegt het al, ik wil een bepaalde vorm van hulp zoeken voor mezelf, maar ben benieuwd wat dan de beste vorm van hulp zou zijn.
Waar loop ik tegen aan? Ik ben een vrouw van 45 met een lieve man en 2 schatten van kinderen.
Ik ben van vroeger uit al best een zenuwpeesje. Snel beren op de weg zien, en eerder een glas half leeg type dan een glas half vol type. Daar baal ik sowieso van. Dit neemt overigens niet weg dat ik ook enorm van gezelligheid houd, en graag plezier maak. Ik ben in mijn hoofd vaak al 3 stappen verder waardoor ik moeilijk geniet van het moment zelf.
Verder ben ik een enorme controlfreak en moet het bij mij thuis het liefst heel de dag netjes en opgeruimd zijn. Waarom? dat geeft rust in mijn toch wel drukke hoofd. Nou, controle en een opgeruimd huishouden is met 2 pubers in huis een onmogelijke wens. En zo zit ik een cirkeltje van wensen die onmogelijk zijn en natuurlijk ook niet reeƫl, maar die tegelijkertijd zo veel energie vreten.....
Lang verhaal kort; ik wil hier heel graag met iemand over praten, maar weet niet goed of ik dan aan psycholoog moet denken, of een psychiater, of een therapeut, of....?
Wellicht heeft iemand van jullie hier ervaring mee en een goed gevoel bij een bepaalde vorm van hulp.

Mok
20-11-2016 om 10:11
Angela
Een huisarts mag antidepressiva ook voorschrijven, uit zichzelf (tot zover de kennis reikt en bij overname van de behandeling van de psychiater, dat is niet per se aan de psychiater voorbehouden. Heel handig, ik had een huisarts met voorliefde voor psychiatrie.

Fiorucci
21-11-2016 om 14:11
Klopt
Een huisarts mag ad voorschrijven. Een diagnose stellen mag een gz psycholoog, een gewone psycholoog niet.

Piepmuisje
21-12-2016 om 18:12
Gevoel volgen
Als ik het zo lees ben je niet echt lief voor jezelf. Ik ben zelf niet zo'n type van alleen maar praten. In het verleden wel gehad en weinig mee opgeschoten. Ik zou zeggen zoek iets waarmee je dichter bij je gevoel komt. Misschien haptonomie, misschien een coach, misschien een cursus. Toch proberen of je ook bij het kiezen van een therapeut op je gevoel afgaat, ook al durf je dat gevoel niet zo te gebruiken.
Als je jezelf HSP noemt denk ik dat je hooggevoelig bent en daar heeft niet iedere regulier therapeut oog voor.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.