Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

bloempje12
04-03-2015 om 21:03
weight care...5daags-minikuur
hallo allemaal..
zou graag wat wilen afvallen...
ben ook al een tijd bezig met afvallen...tenminste dat probeer ik..
ik eet 2keeer per dag..ontbijten deed ik al nooit...nu dus alleen een boterham smiddags.en savonds een warme maaltijd...en probeer doordeweeks niet te snoepen...een koekeje bijvoorbeeld bij de thee en drink ook afslank thee.....alleen in het weekend mag ik iets lekkers...ik heb echt overgewicht..ben echt te zwaar...mijn buik lijkt wel zwanger.....kan geen spijkerbroeken aan....al meer dan een jaar niet meer......ik baal echt heel erg!......heb het zelf veroorzaakt. dat geef ik toe.....maar wil straks in de zomer....gewoon een shirt aan zonder dat idreeen denkt dat ik zwanger ben......nou hoorde ik van -weight-care-kuur....die 5daags mine kuur die je een paar weken kan doen lijkt mij wel wat......maar de vrouw van de drogist zei dat ik het niet moest doen.....ze zei je valt er wel van af maar is niet gezond?.....dat vond ik een beetje raar....je zou denken dat ze zou zeggen ...ja dat helpt echt....maar niet dus.......wie o wie heeft die mini-kuur gedaan...of het abc plan.....en is het echt zo dat je er snel mee afvalt?......of meer en jojo effeckt?........
de ervarings verhalen op internet vertrouw ik niet......
alvast bedankt...
bloempje
groetjes
bloempje

Blair
12-03-2015 om 11:03
bloempje
Bloempje, salami is een vette worst. Chocomelk zit heel veel suiker in. Ontbijten moet je echt gaan doen. Kalkoenfilet is heel goed.
Een cracotte is een hap lucht met niet zoveel goede calorieen voor je lijf (in brood zit veel meer dat goed voor je lichaam is)
Je mag best je koffie houden, maar eet erbij.
Ook fruit en dan niet 4 bananen een tros druiven, maar van alles een beetje. Dus soms een mandarijn, soms een handje aardbeien, een appel enz.
Als je graag veel wilt leren over eten, ga dan naar je huisarts en zeg dat je wilt afvallen.
Hij zal je dan doorsturen naar een dietiste die jou kan uitleggen en begeleiden hoe je genoeg binnenkrijgt op een dag maar toch zal afvallen.
Je bent je nu een beetje aan het uithongeren en dan schrikt je lijf zich kapot en denkt: hongertijden...vasthouden dat vet.
Ik denk dat de weg naar de huisarts/dietiste voor jou de beste weg is. Je kunt dan heel veel leren. Ook leuk als jij er veel van leert om dit weer aan je kind te leren en bv. samen boodschappen te doen en te koken.

jds
12-03-2015 om 23:03
wat ik eet en wat ik doe (aan sporten)
's morgens volkoren pap en zwarte koffie (je moet echt die suiker afbouwen tot 0, want op de dag genomen neem je behoorlijk veel suiker tot je. Ook niet de suiker vervangen door zoetjes, want op een gegeven moment gaat je lichaam de zoetjes als suiker zien - om 't even makkelijk uit te leggen - dus dat heeft op de langere duur geen effect).
10.00: banaan of ander fruit
12.00: 4 volkoren boterhammen met boter en beleg (vlees of kaas)
15.00: 1 stuks fruit (appel, sinaasappel)
17.30: normale portie koolhydraten, veel groenten en normale portie vlees, kip of vis.
18.30: zwarte koffie met een koek
19.00: toetje (om het even welk toetje)
en voor 21.00 nog een appel, handje noten o.i.d.
Ik fiets iedere dag naar en van mijn werk (totaal 12 km) en loop minimaal 2x per week hard (inmiddels zo'n 10 km, maar ben ook gewoon met beginnersschema begonnen).
En na 3 zwangerschappen, waarvan iedere x 5 kg is blijven zitten, ben ik eindelijk (5 jr na mijn laatste zwangerschap) 17 kg afgevallen.
Gezond eten en bewegen blijft de boodschap! Minder calorien heeft alleen een tijdelijk effect, want je lichaam gaat na ca 2 / 3 maanden ook minder calorien verbranden, waardoor je weer aan kan komen, terwijl je maar 1200 kcal per dag eet.
Het is wel een kwestie van even de knop om zetten, maar zeg nou zelf: zoveel eten, en dan toch 17 kg kwijt raken? Ja, als je maar gezond eet en meer beweegt.

bloempje12
13-03-2015 om 00:03
reactie....
hallo..
bedankt allemaal voor jullie adviezen nogmaals!
door jullie ben ik nu begonnen met te ontbijten met yogert met muslie.
eerst de koffie...en dan pas yogert..probeer regelmatig te eten en nog meer te letten op wat ik eet.
ben vandaag bij assistent van de huisarts geweest...daar kom ik 1 keer per maand om te wegen en bloedruk te meten...en zij geeft mij ook veel adviezen om gezonder te eten..vorige jaar einde van de zomer was mijn bloedruk te hoog.en mijn schildklier laten prikken.. en de uitslag was..dat hij traag werkte niet heel erg maar toch een beetje...na 3 maanden weer laten prikken. en toen was het al wat minder traag..niet genoeg reden voor medicatie..bloedruk was daar na ook goed..vandaag ging ik dus wegen.
en blleek ik half kilo te zijn aangekomen.
ondanks het proberen aftevallen...ik vond echt heel erg dat ik toch weer was aangekomen.
dus het iedee was dat ik weer schildklier laat prikken.heb ik ook gedaan vandaag.
volgende week de uitsalg..
wat ben echt te dik!.
volgens de bmi berekenen heb ik zwaar overgewicht!.
zet liever niet hier mijn lengte en gewicht[sorry].
als je me ziet lopen op staat denken mensen dat ik zwanger ben.
en mijn gezicht is echt bol..
ik vind echt heel erg..
schildklier te traag of niet traag.
ik heb hier zelf ook schuld aan!..
wat ik at echt heel veel!..
en op advies van de assistent
ben ik vandaag begonnen met stevia in plaats van gewonen suiker.
stevia is veel beter dan zoetjes.en is een natuurlijke suiker?!..
stapje voor stapje probeer ik gezonder te eten.
dus geen chokomel meer en geen salami meer...
en ik fiets elke dag veel.

zebra
14-03-2015 om 18:03
wat ook kan als ontbijt
is havermoutpap en daar kun je dan ook nog noten, fruit ed aan toevoegen.
Zelf drink ik ook wel eens chocomelk als ik terug kom van mijn werk (veel lopen tijdens het postbezorgen) maar die maak ik zelf van magere melk met een paar schepjes nesquick ofzo.

bloempje12
07-04-2015 om 22:04
reactie....
hallo.
bijna een maand geleden schildklier geprikt
en de uitslag was dat hij nog trager werkte
ondanks dat ik gezond eet,,was ik toch weer ik aangekomen
ben toen gelijk begonnen met het medicijn thyrax
in de hoop dat mijn schildklier weer normaal gaat werken..
ik eet nog steeds gezond
maar was in de tussentijd toch weer aangekomen
een halve kilo weer
volgende week is het een maand geleden
en moet ik weer prikken
ik hoopte dat ik door de schildklier ook wat zou afvallen als het weer goed zijn werking deed,,
maar dat weet ik dus volgende week,,
als dan blijkt dat het nog steeds traag werkt.
wordt mischien de thyrax verhoogd.
maar vindt het echt heel erg ondanks het gezond etenen veel fietsen
toch maar niet afval?!
nu hoorde ik van-groenen bonen koffie..
schijnt dat je daar mee goed kan afvallen
ik wil dat ook proberen
in amerika is echt bekend
en volgens de verhalen op internet ook
er zijn zoveel verschillende website
die allemaal verschillende groenen koffie verkopen
en zie ik door al die website
niet welke groenen koffie nu moet kopen???
wie kent dit?
heeft het ook geprobeerd?
en welke is nou goed
en ben je echt er mee afgevallen?.
adviezen over dat ik het niet moet proberen
hoef ik niet te horen..
groetjes
bloempje

Barvaux
07-04-2015 om 22:04
ga het toch zeggen...
Niet doen want als het zou helpen zou er niemand meer dik zijn. Verder: een halve kilo aangekomen? Een vrouw kan zo twee kilo schommelen binnen een maand en als ik vlak voor het wegen wat gedronken heb en nog geen ontlasting heb gehad is dat meer dan een halve kilo!

Elisa Gemani
07-04-2015 om 23:04
Ik ook
En ik zeg het toch ook: het werkt niet en het is zelfs schadelijk voor je gezondheid. Er zitten een boel dubieuze stoffen in die groene "afslankkoffie/thee". Zeker als je schildklierproblemen hebt mag je dit soort dingen niet gebruiken omdat met name chlorogeenzuur (CGA)de werking van de schildklier beinvloedt. Je moet als je problemen met je schildklier hebt heel terughoudend zijn met plantaardige middeltjes en dranken als koffie en groene thee.
https://www.salusi.nl/groene-koffie-voor-afvallen/
Blijf gewoon doorgaan met gezond eten en bewegen, zorg dat je goed op de Thyrax wordt ingesteld en heb geduld. En vergeet al die onzinnige afslankmiddeltjes; ze werken gewoonweg niet en kunnen zelfs je gezondheid schaden.

Astrid
08-04-2015 om 00:04
Het kan heel lang duren eer je goed ingesteld bent met medicijnen voor je traagwerkende schildklier.
Dit moet je echt de tijd geven en tot die tijd gewoon doorgaan met gezond eten en bewegen.
Het is heel vervelend om die aandoening te hebben en aan te komen terwijl je zo je best doet om af te vallen.
Toch wil ik je vragen goed voor jezelf te zorgen en geduld te hebben totdat je goed bent ingesteld.
En de middelen die je wilt gebruiken gaan daarbij niet helpen, behalve van de wal in de sloot.
Ze kunnen schadelijk zijn, zeker nu je bij de arts onder behandeling bent moet je niets doen om je gezondheid en je portemonnaie te schaden.
Overleg anders bij de volgende controle met de arts.
Als je bang bent dat je het vergeet, schrijf je vragen dan op een briefje en neem dat mee. Wie weet kan de arts je advies geven.
Sterkte, het valt niet mee.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.