Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tessa
15-06-2020 om 09:06
Wat in plaats van handen schudden?
Zo langzamerhand ga ik wat meer naar buiten en ik vroeg me af wat jullie doen in plaats van handen schudden. Tot nu toe ben ik pas een keer in een handenschudsituatie gekomen en die persoon deinsde achteruit. Ik was even vergeten dat we dat niet meer doen.
De elleboog boks zou niet corona bestendig zijn, buigen is misschien iets te veel van het goede en van een afstand hoi/hallo/goededag roepen vind ik ook zo niksig.

Brianna F
27-06-2020 om 08:06
en wat
te doen bij een condoleance. Hoi en een zwaai lijkt me niet gepast. Het is (bijna) familie van ons.

Triva
27-06-2020 om 08:06
Uitvaartsite
In plaats van handen schudden kunt u nabestaanden condoleren door bijvoorbeeld uw hand op uw hart te leggen en de condoleance uit te spreken. Ook het namasté gebaar is tegenwoordig een mooi geaccepteerd gebaar om uw medeleven te uiten.

AnneJ
27-06-2020 om 11:06
Volhouden
Juist dan is het zaak om vol te houden. Gooi luchtkusjes, mime een 'hug' met je armen in de lucht maar verval niet in aanrakingen alsof we wel even in de pauze kunnen van het virus.
We zijn nu al zo ver gekomen met het afstand houden dat steeds minder mensen besmet zijn, behalve als je op dit soort momenten zwak wordt.
"Een knuffel bij een feest of een omhelzing na een begrafenis. Het zijn zulke situaties waar mensen in Nederland nu nog besmet worden met het coronavirus, zeggen de GGD's en het RIVM.
In situaties waar familie, vrienden of collega's de anderhalve meter afstand niet bewaren of hygiëneregels niet naleven, kunnen zogeheten clusters met besmette personen ontstaan."
Een begrafenis is juist het voorbeeld in het filmpje. Hoe dan van 1 besmetting meerdere deelnemers van de begrafenis besmet raken.

Lou
27-06-2020 om 15:06
Brianna
"Hoi en zwaai" is juist wel gepast, is mijn ervaring met een corona-uitvaart. Niet letterlijk zwaaien en hoi zeggen, dat zou veel te vrolijk overkomen natuurlijk, maar dat doe je vanzelf al niet. Maar breng mensen vooral niet in verlegenheid door ze te omhelzen. Juist omdat het al erg genoeg is op zo'n gelegenheid. Blijf op afstand en knik ze toe.
Alleen mijn schoonmoeder had overal lak aan, die vloog iedereen om de hals en haar heb ik ook niet afgeweerd trouwens, dat was onmenselijk geweest. Maar ik had het idee dat iedereen opgelucht was dat zij de enige was die dat deed. De rest bleef echt tamelijk netjes op afstand.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.