Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mama 78
22-05-2009 om 21:05
Wat helpt nu echt goed bij eczeem? (kind van 2)
Mijn kind van 2 heeft vanaf haar geboorte al een droge huid, wat resulteerde in eczeem. Vanaf het begin af aan hebben we moeten smeren met Vaseline met Lannette, om de plekken vet te houden. Soms was het ook tijden weg. Als het heel erg werd, smeerden we er zalf op van de dokter (weet even de naam niet meer), maar dan moesten de plekken ok echt open zijn.
Sinds kort wordt het weer heel heftig. Heel haar lijf zit onder de rode plekken. Het begint met kleine plekjes die zich uitbreiden. ze krabbelt ok erg op haar rug. Het is een naar gezicht, al die rode vlekken op haar armen en benen, ze liggen er a.h.w 'op'.
Ik weet bijna wel zeker dat het (weer) eczeem is, maar nu zit ze er wel erg onder hoor!
Ik smeer er momenteel 2x per dag lotion van seba Med op, dat trekt goed in en hydrateert ook. Maar toch blijven die plekken er vurig uitzien.
Heeft iemand de ultieme tip voor eczeem bij zo'n kleine meid? Wat kan ik nou het beste smeren (je hoort zoveel), zodat ze van die plekken afkomt? op een gegeven moment weet je het gewoon niet meer.
Bedankt alvast voor jullie reacties!

Onno
30-05-2009 om 16:05
Rode beuk
Beste Rodebeuk,
Omdat de meeste forumleden hier leken zijn op het gebied van ziekte en gezondheid en eigenlijk van alles door elkaar halen, had ik het vermoeden dat ook jij wellicht wat homeopathische zelfmedicatie of zoiets had geprobeerd. In jouw geval bleek het dus niet zo te zijn, sorry!
Al jaren bestaat een substatieel deel van praktijk uit ZKP-kindjes dus over ervaring beschik ik wel. De meeste mensen gaan tegenwoordig op twee sporen zitten. Dus zowel regulier als alternatief en dat werkt prima. Wat mij betreft mogen ze gewoon aan blijven modderen bij de dermatoloog, allergoloog, longarts, kinderarts enz. Ondertussen is het de bedoeling deze kinderen te genezen en vaak wordt zoiets wel opgemerkt door de artsen en wordt de medicatie vanzelf wel aangepast of stopgezet.
Wie de moeite neemt om de hier zovaak aangeprezen site kindereczeem.nl eens goed te lezen, kan dan ook lezen dat het zoontje uiteindelijk is genezen dmv bioresonantie en homeopathie. Natuurlijk is het voor een leek heel moeilijk zoniet onmogelijk te begrijpen dat je kunt genezen met middelen waar geen enkel werkzaam bestanddeel in zit behalve dan energie. Desondanks heeft Hahnemann duidelijke richtlijnen gegeven hoe hier mee te werken. En dan nog eist het heel veel ervaring en inzicht wil je er succesvol mee kunnen werken.

Rafelkap
30-05-2009 om 19:05
Genista
Ik denk dat je "andersdenkenden" nooit helemaal kan bekeren. Maar het is wel goed om in de aanval te gaan (wel vermoeiend, daarom petje af voor alle steekhoudende argumenten tegen alternatieve zweefpraat)

Primavera
31-05-2009 om 02:05
Sucht
Zucht, ten overvloede nog maar eens, op de site van kindereczeem staat dat 90% van de kinderen er overheen groeit en dat je van alternatieve geneeswijzen geen genzing hoeft te verwachten, want allergieën zijn niet te genezen. Er staat werkelijk nergens dat het zoontje van de sitemaakster GENEZEN is door homeopathie en er wordt juist gewaarschuwd voor alternatieve genezers zoals jij die gouden bergen in de zin van genezing beloven.
Ook waarschuwt de site van kindereczeem ervoor om vooral niet op te houden met de reguliere behandeling en legt uit wat het risico is van ontstekingen en infecties van het eczeem.
Het enige wat je er kunt vinden is dat mensen NA maandelang gebruik van sommige alternatieve geneeswijzen in combinatie met regulier verlichtingen hadden in de klachten. Tuurlijk, als je bedenkt dat eczeem een grillig karakter heeft en het bij 90% van de kinderen uiteindelijk vanzelf over gaat is het niet verwondelijk dat na een tot maanden (het bekende je-moet-wel-doorzetten-idee) het beter gaat met veel kinderen.
Ik heb zelf ervaring met een kind met ernstig eczeem, waar regulier niet veel mee kon en kan vertellen dat het ook overgaat als je nada-noppes-niks alternatiefs doet. Hetzelfde wat uit wetenschappelijke onderzoeken komt (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17461804).
Het gaat niet om begrijpen hoe iets werkt, maar om aan te tonen dàt iets werkt. Dat doe je niet door te kijken wat er gebeurd NA dat je diegenen iets toedient, maar door grote groepen die die behandeling krijgen te vergelijken met niks doen of een placebo. En daar blijkt dus bij homeopathie geen verschil in te zitten. Ondertussen geloof ik best dat je er goed aan verdiend door deze mensen, terwijl ze afwachten of ze tot de grote groep horen waarbij het eczeem zelf overgaat en ondertussen het onder controle houden met regulier, ook nog wat watertjes en consulten te verkopen. Een aandoening met placebo behandelen die in 90% van de geval zelf overgaat is natuurlijk een goudmijntje.
Primavera

Primavera
31-05-2009 om 02:05
Rafelkap en anderen (ot)
Sinds ik weer in gezellig schrijf heb ik deze nick. Ik ben eigen baas en kan mijn tijd zelf indelen en wil gewoon voor mijzelf graag uitzoeken hoe het zit. Ik trek graag beweringen na of het nu over vaccinaties, homeopathie, roestverwijderende eigenschappen van cola of aanbevelingen voor babyslaap gaat om zelf mijn kennis te vergroten. Hierbij ben ik geschrokken van de enorme hoop leugens, zwartmakingen en verdraaiingen die met name door de homeopathiehoek worden aangehaald om mensen tot hun behandeling te overhalen. Dat is geen goedbedoelende onwetenheid meer, maar doelbewuste marketing zonder een grijntje verantwoordelijkheidsbesef wat er kan gebeuren als mensen dat werkelijk allemaal voor zoete koek slikken. Dat weten ze zelf natuurlijk ook wel en daar komt ook het tegenstrijdige beleid uit dat er aan de ene kant heel hard geroepen wordt dat regulier niks kan, niet helpt en alleen maar schadelijk is en vervolgens aan de andere kant wordt gepleit voor samenwerking tussen alternatief en regulier. Op deze manier kun je namelijk als alternatief veilig de natuurlijke fluctaties of genezingen van een aandoening afwachten, terwijl de reguliere 'symptoonbestrijding' het risico op complicaties van dit niks doen aanpakt. Een enkele keer gaat het mis als de zwartmakerij van regulier en de beloofde genezingen van homeopathie werkelijk tot het einde toe worden gelooft en dan krijg je van die schrijnende gevallen als Gloria Thomas.
Primavera