Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Anoniem
29-02-2020 om 13:02
Wat gebeurt er als Corona ....
De overhand neemt? En het niet te beteugelen is?

Flavia
04-03-2020 om 22:03
Nee, geen herkenning
Nee, ik merk het niet Ad maar dat kan ook komen omdat ik niemand ken die de afgelopen weken in Italië is geweest.
Ongemerkt een verspreiding zal er zeker zijn, maar niet iedereen wordt er even ziek van dat maakt het lastiger want het is ook nog gewoon verkoudheden seizoen en die kans op een gewone verkoudheid is toch nog flink groter.

Alkes
Ik heb geen idee of je oprecht zo in paniek bent en ons wilt overtuigen, maar een tip. Door andere mensen stelselmatig weg te zetten als dom overtuig je niemand.

Jo Hanna
Erg grafisch Ad
Ik zie dat jij ervan overtuigd bent dat het dramatisch gaat eindigen. Dat beschrijf je in steeds levendigere taferelen. Ik houd zelf ook voor mogelijk dat het echt zo ellendig gaat worden. Maar ik kijk er toch wel van op dat jij geen enkele ruimte meer laat voor een andere afloop. Ik bespeur ook een heel rijtje klassieke denkfouten in jouw betogen; alles of niets, emotioneel redeneren, alleen de informatie toelaten die jouw visie kan onderbouwen, kristallen bol en natuurlijk catastrofaal denken. Zelfs als het zal verlopen zoals jij denkt, lijkt me de blikvernauwing waar je je nu steeds verder in begeeft niet erg gezond voor jou en je gezin. Ik hoop echt Ad, met jou, dat jij ongelijk hebt en dat het hanteerbaar blijft, zonder grote ontwrichting. Maar voor mij is het lockdown scenario een minstens zo grote ontwrichting en aantasting van ons basisvertrouwen als het dramatische sterftafereel. Met beide uitersten zou er enorm veel verloren gaan. Met dat dilemma worstelen beslissers nu.
Groet,
Jo Hanna

Sydney
05-03-2020 om 07:03
Kaaskopje
Fijne test. Ik ben aanstaande maandag aan de beurt. Goed om te weten, dan zeg ik vast wat afspraken af 😊

Floria
Ik herken er ook niets van. Ik heb van niemand gehoord die naar Italië is geweest en ook van niemand dat hij of zij (of de achternicht van de buurvrouw) klachten heeft of die relateert aan corona.
Terwijl er al ontdekte gevallen zijn in deze stad.

Sydney
'Steeds meer relaties klagen over symptomen na reisjes naar Italie. Merken jullie dat ook?'
Nee, eerlijk gezegd niet. De collega's die vorige week op wintersport waren, zijn gewoon aan het werk. Er wordt flink wat afgesnotterd en gehoest, maar iedereen gaat er vanuit dat dat de normale winterverkoudheid is. Ik ken echt niemand die denkt dat-ie wel eens besmet zou kunnen zijn met het corona-virus.

Belgje
05-03-2020 om 10:03
Nee, herken het niet
Veel collega's zijn naar Italië geweest op familiebezoek en/of wintersport, maar (nog?) niemand klaagt over coronasymptomen. De grote griep- en verkoudheidsgolf was hier al een maand geleden. Sommigen klagen wel al over hooikoorts. Niezen, jeuk, maar geen geen koorts. ;-)

AlisonH
05-03-2020 om 11:03
Ook niet
Net terug van de voorjaarsvakantie hier. Aantal zieken van mijn 150 leerlingen: 3. Een daarvan is van elke vier weken er drie ziek, van de andere twee heeft er een een been gebroken op skivakantie en de ander zal griep hebben. Dit zijn significant MINDER zieke leerlingen dan een week of 6 geleden, toen het er 3 of 4 per klas waren. Ook collega’s zijn gewoon op de been.
Ook in het voetbalteam en de klas van mijn kinderen geen zieken. Dus nee, hier geen herkenning.

vlinder72
05-03-2020 om 11:03
Hier ook niet
Ik ken ook best wel veel mensen die naar Italie zijn geweest om te skiën. Tot nu toe is niemand hiervan ziek geworden.
Op mijn werk is op dit moment ook niemand ziek. Net als bij AlisonH was dat een paar weken geleden wel wat anders. Toen waren er juist heel veel zieken.
Wel heeft mijn werkgever nu gevraagd of alle collega's die in Noord Italië op vakantie zijn geweest thuis willen blijven werken. Hetzelfde geldt voor collega's die in contact zijn geweest met iemand met Corona maar dat is tot nu toe nog niemand.

Idylle
05-03-2020 om 14:03
Ook niet
Hier hoor ik ook niemand klagen, en ik woon nog wel in diep donker Brabant, vlak bij patient 0. Ook geen lege schappen in de supermarkt trouwens.

Mijntje
05-03-2020 om 16:03
bordjes
Bij de tandarts vanochtend hingen bordjes verboden handen te schudden. Maar dat snap ik wel. Ik heb gezwaaid.
Ik vind ook dat de mondkapjes niet aan particulieren mogen worden verkocht als de zorg daardoor in de problemen kan komen. Ik wil wel dat mijn tandarts elke keer een schone kan pakken

Jo Hanna
Hier wel
Rond mijn woonplaats en de plaats waar ik werk loopt het nu rap op. In mijn organisatie is iemand in quarantaine.
Groet,
Jo Hanna

Wilgenkatje
Noorden komt er goed af
Daar is nog geen Corona gespot volgens RIVM. Laten ze die hele club terugkerende italiegangers maar een paar weken op Vlieland onderbrengen. Ameland mag ook. Hoe kan dat nou, zo’n massale reis op dit moment.

Sydney
Wilgenkatje
'Hoe kan dat nou, zo’n massale reis op dit moment.'
Hoezo? Toen ze boekten was er nog niets aan de hand. En toen ze naar Italië vertrokken, was er nog geen negatief reisadvies voor hun bestemming. Waarom zouden ze niet zijn gegaan?

zebra
05-03-2020 om 17:03
zojuist
een protocol zitten uitprinten die mijn man via de mail had gekregen met voorzorgsmaatregelen als hij op een bepaald bedrijf komt (in die regio al besmettingen). Mijn man is vrachtwagenchauffeur en moet bij het binnenrijden van die fabriek een mondmasker op en handen ontsmetten, verder in de cabine blijven, mondmasker mag pas af als hij de parking van het bedrijf verlaten heeft. En verder uiteraard de inmiddels bekende maatregelen zoals geen handen schudden, hoesten of niezen in elleboog enz enz..

Flavia
05-03-2020 om 17:03
Zebra
dat is allemaal naast een bezoekersverbod, thuiswerkende medewerkers en temperatuursmetingen voor diegenen die wel de locatie willen betreden.

Wilgenkatje
05-03-2020 om 21:03
Sydney
Je hebt gelijk. Impulsieve gedachte van mij. Wel jammer voor het Noorden, daar heeft het RIVM nog geen bolletjes op de kaart geplaatst.

Kaaskopje
05-03-2020 om 22:03
Wilgenkatje
Op de Waddeneilanden wonen ook mensen die ziek kunnen worden, dat lijkt me dis geen goed idee. Of vind je dat zij dan maar opgeofferd moeten worden voor het landsbelang? 😉

Kaaskopje
Noorden
Het Noordwesten ook nog weinig stippen en bollen.
Kan het zo zijn dat niet iedereen in het Zuiden dol is op carnaval en daardoor verhoudingsgewijs meer mensen uit het Zuiden naar Italië zijn afgereisd?

rode krullenbol
Zuiden
Of is het welvaartsniveau van dat voormalige 'wingewest' inmiddels dermate hoog, dat men er tegenwoordig afreist naar Italië om carnaval te vieren?
Rode krullenbol

rode krullenbol
P.S.
Massaal!
Om ook eens even aan te sluiten op het opmerkelijke woordgebruik van Ad Hombre.

Evert
Of het zuiden had een week later kindervakantie en de Corona was nog niet in Italië toen de noorderlingen er waren

rode krullenbol
Overigens
Ook de Pest heeft zich vanuit het Oosten eerste verspreid naar Noors-Italiaanse steden, om van daaruit toe te slaan in heel Europa. In Italië heeft deze ziekte dermate huisgehouden, dat er nog altijd met carnaval maskers worden gedragen die verwijzen naar deze rampzalige tijd. In Nederland heeft de Pest minder slachtoffers gemaakt.
Rode krullenbol

Kaaskopje
05-03-2020 om 23:03
Rode Krullenbol en Evert
Dan zou ik met mijn welvaartscenten liever voor een Caribisch carnavalsfeestje gaan.
Evert... mmmm, zou ook kunnen!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.