Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Storm

Storm

12-04-2015 om 10:04

wat doe je als je niet in slaap kunt vallen en/of niet kunt doorslapen

Storm

Storm

14-04-2015 om 14:04

ik ga

Ik ga alle tips nog een keer proberen op de dingen na die ik al heb geprobeerd.

Veel tips helpen wel tegen inslapen, maar dat is van de twee het minst grote probleem.

Het probleem met het doorslapen is dat ik er uit ga en halfslapend het huis doorbanjer, iets te eten of drinken pak en weer terugga.
Ik heb ook al geprobeerd voor het naar bed gaan iets te eten, mocht het de bloedsuiker zijn. Maar ook dat helpt niet.
Ik val erna wel weer in slaap maar niet langer dan een uur en dat breekt me op. Het gekke is dat ik mezelf niet omdraai en probeer door te slapen; al vaak geprobeerd, maar blijkbaar is er iets dat me er uit doet gaan en ben ik niet helder genoeg om na te denken en me om te draaien.

In elk geval ga ik van de tips een lijstje maken en alles een paar weken uitproberen en mocht het niet helpen dan richting huisarts met als doel een slaappoli te bezoeken.

Heel hartelijk bedankt allemaal voor het meedenken en geven van de adviezen!

Middeleeuwen

Ik heb pas ergens gelezen dat in de middeleeuwen je de "eerste slaap" en de "tweede slaap" had. Men ging vroeg naar bed om dan halverwege de nacht op te staan, wat te doen, om dan later weer naar bed te gaan. Dit ritme is er pas uitgegaan met de industriele revolutie zodat iedereen op dezelfde tijd in de fabriek aanwezig kon zijn.
Sommige mensen schijnen dat ritme nog "in" zich te hebben.
Wat die middeleeuwer overigens deed in die nachtelijke uren zonder electrisch licht of mp3-speler is me overigens een raadsel.

Even gegoogled:
http://www.newscientist.nl/opinie/leven-tussen-de-lakens/
http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/historische_slaapgewoonten/

wat leuk, die eerste en tweede slaap

mijn geliefde gaat geregeld rond vieren 's nachts een tijdje lezen, dan terug naar bed en verder slapen. Dat is dus veel gewoner dan ik het vind.

mari

mari

16-04-2015 om 13:04

medicatie

Niet ideaal, maar niet slapen is dat ook niet. Volgens mij heb je een serieus slaapprobleem. Misschien loont het de moeite patroon eens te doorbreken met enkele weken goede medicatie.

moedermop en middeleeuwse nachtelijke uren

Je vroeg je af wat mensen in de middeleeuwen deden in de middernachtelijke uren dat ze wakker waren, en voor ze weer gingen slapen? Nou wat dacht je van het oudste tijdverdrijf ter wereld? Juist ja. Sex.

bidden

Volgens een van die boeken....

Bellefleur

Bellefleur

20-04-2015 om 08:04

eten

Ik had begrepen dat onze Middeleeuwers 's nachts nog een hapje gingen eten!. En zo zijn we aanbeland bij het beroemde boek: Eat, pray, love.

5htp

Bij mij helpt 5htp. Bij vitaminezaak te koop.
Ook zorgen voor tryptofaanrijke voeding, zoals bijvoorbeeld tonijn. werkt in combinatie met andere stoffen als vitamine b en d, die ervoor zorgen dat je serotonine en melatonine aanmaakt. Als je last hebt van depressies dan heb je waarschijnlijk ook tekort aan dit soort stoffen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.