Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Miereke

Miereke

27-02-2009 om 10:02

Wat denken jullie hiervan? (een wereld zonder kanker?)

http://www.e-stilo.net/huldaclark/index2.htm

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
yara

yara

11-03-2009 om 16:03

Toch....

Overlijden er ook mensen aan de chemo of bestraling,soms door fouten,soms omdat een lichaam de hoeveelheid gif niet (meer) aan kan.
Geen reden om tegen chemo te zijn,maar naar mijn idee wel iets om zorgvuldig mee om te gaan.Dat mis ik bij sommige artsen.Het is ook geen makkelijke afweging,je kan zeker bij sommige soorten kanker niet voorspellen of een chemo aanslaat,slaat het niet aan is het wel een aanslag op je lichaam.Dan komt ook de vraag om de hoek,hoe ver ga je in het leveren van kwaliteit van leven?Daarbij is het moeilijk om te voorspellen of een lichaam het nog aan kan.

Tirza G.

Tirza G.

11-03-2009 om 18:03

Chemo

Krijg je als laatste redmiddel. Het is een middel wat de basis van het leven zelf aantast: celdeling. Het is niet zo gek dat een lichaam daar niet tegen kan, zeker niet een lichaam wat verzwakt is door een ernstige ziekte.

Tirza

reina

reina

11-03-2009 om 20:03

Yara

ja, ook door de chemo of bestraling kun je zoveel zieker worden dat je daaraan kunt overlijden, maar wat zou er in die gevallen gebeurd zijn zonder die behandelingen? Niet alle artsen zullen er zorgvuldig mee omgaan, maar ik ken ook artsen die daar wel heel zorgvuldig mee omgaan, anders had mijn zoon ws niet meer geleefd....

yara

yara

11-03-2009 om 21:03

Reina,

Ja,natuurlijk zijn er ook artsen die er wel zorgvuldig mee omgaan,gelukkig wel zeg.
En wat enorm fijn dat je zoon genezen is (toch?)
Maar ik bekijk het een beetje vanuit mijn eigen situatie,ik heb een ongeneeslijke vorm van kanker,hierdoor ken ik veel mensen in een vergelijkbare situatie.
Een chemo kuur maakt ons helaas niet beter,wel kan het wat verlenging geven.Maar hoe ver ga je daar in?
Een chemo kuur die niet werkt kan ook je dood worden of in een "gunstig" geval je een stuk slechter maken.Want ook als het niet de kanker vernietigd werkt het in op de goede cellen.
En ja,soms denk ik dan dat je beter af bent zonder chemo.
Dit is een beslissing die enorm moeilijk is,en iedereen voor zich moet maken.
Maar ook een beslissing die je pas overwogen kunt maken als je alle voors en tegens kent. En helaas dat zie ik bij lotgenoten nog wel eens mis gaan,sommige gaan zelf op zoek naar informatie,maar naar mijn idee is dat toch een taak van een behandelend arts.(al is het natuurlijk goed om je zelf er ook in te verdiepen).
En ja,ik heb zo mensen gezien die naar mijn idee door de chemo zijn overleden,dood gaan zouden ze toch wel,dat wel,maar misschien wel minder snel.
Dat je van een chemo niet dood kunt gaan,dat klopt volgens mij gewoon niet.Wat echt niet wil zeggen dat ik tegen chemo ben,de afgelopen jaren heb ik er afgewezen,maar heb ik er ook verschillende gehad.

iemand

iemand

12-03-2009 om 19:03

Een patient

Ik heb lang nagedacht of ik wilde reageren in dit draadje.
Want eigenlijk word ik er een beetje angstig van.
Een week of zes geleden hebben ze Borstkanker bij mij ontdekt. Ondertussen ben ik geopereerd ze hebben alles weggehaald inclucief mijn klieren.
Gelukkig zijn er geen uitzaaiingen gevonden.
Maar toch zal ik voor de zekerheid aan de chemo moeten. En ik vind het doodeng. Maar ik vind het nog veel enger om binnenkort dood te gaan. En daarom zal ik elke behandeling aannemen die ze me aanbieden.
Want die chemo zal wel heel vervelend zijn maar het geeft me ook een beetje hoop.

Iemand

Wat naar dat ze borstkanker bij je ontdekt hebben! Gelukkig is de behandeling van borstkanker enorm verbeterd en zijn heel veel nieuwe ontwikkelingen. . Juist bij borstkanker is de reguliere behandelingen heel zinvol en vergroot je kansen op herstel aanzienlijk.

Laat je niet bang maken door alle negatieve teksten van Onno over chemotherapie! Er zullen vast wel mensen zijn die aan de chemotherapie overlijden, maar dat zijn dan patienten die al ernstig verzwakt zijn door hun ziekte.

Hoe je die chemo ervaart is voor iedereen anders. Mij is het echt meegevallen, en ik had een kuur die als 'zwaar' bekend staat. In ieder geval zijn er tegenwoordig heel goede medicijnen tegen misselijkheid en andere bijwerkingen. Vraag daar ook gewoon om. Ga niet zonder overleg met je arts op de alternatieve toer, omdat je sommige dingen tijdens een chemo niet mag gebruiken.

Laat je niet ontmoedigen hoor!

yara

yara

13-03-2009 om 08:03

Iemand

Lieve Iemand,

Het is zeker niet mijn bedoeling om je angst aan te jagen.
Iedere situatie is anders.
Bij borstkanker is de behandeling ver gevorderd,en is het vaak vrijwel zeker dat het aanslaat,en anders is er nog wel een andere chemo ,dat is zeker niet bij elke vorm van kanker zo.
Bij borstkanker is veel mogelijk,gelukkig.
Garanties krijg je nooit in het leven.
Bereid je voor,en kijk hoe je er het beste door kunt komen.
Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen.
Groet Yara

Onno

Onno

14-03-2009 om 21:03

Chemo enzo.

Als ik het heb over het genezen van kanker bedoel ik natuurlijk niet het tijdelijk wegdrukken van de ziekte. Er zal een tijd komen dat we over chemo en bestraling net zo denken als we nu doen over aderlaten. Hoewel ik vermoed dat wij dat niet gaan meemaken.
Ik herinner mij nog een interview met één van de direkteuren van BASF of BAYER die aan kanker leed. Op de vraag of hij ook aan de chemo of bestraling was antwoorde hij: "Welnee, ik ga naar een natuurgenezer in Amerika die signifikant goede resultaten heeft". Daags na het verschijnen van het interview werd hij ontslagen. Zelf denk ik dat samenwerking tussen regulier en alternatief de beste kansen biedt. Om kanker echt te genezen zul je multidiciplinair te werk moeten gaan. Vandaar dat er momenteel zoveel kankerpatiënten ook naar een alternatieve arts gaan. Hoewel de alternatieve geneeswijzen niet als een rollende donder over Nederland heen komt is het eigenlijk meer een veenbrand. Aan de oppervlakte is er misschien niet zoveel zichtbaar maar talloze mensen maken er wel gebruik van. Ook zijn er dit jaar weer meer zorgverzekeraars die overgegaan zijn tot het vergoeden van de consulten.
Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn zoals Genista die door niets en niemand geholpen kunnen worden. Die zullen er helaas altijd zijn en blijven, hoewel ik bij heel veel van dit soort gevallen mijn vraagtekens heb. Ook ik krijg weleens mensen op mijn spreekuur die al jaaaaaaaren regulier aanmodderen en dan bij mij met twee consulten beter willen zijn. Dat kan natuurlijk niet. Bijkbaar accepteerd men wel een heiloze reguliere behandeling van tientallen jaren, maar een alternatieve behandeling moet binnen een paar weken succesvol zijn anders is het niets. Tsja, dan ben ik ook machteloos.

Plien

Plien

15-03-2009 om 01:03

??? onno?

"Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn zoals Genista die door niets en niemand geholpen kunnen worden."
Euh? Jawel hoor: door de reguliere geneeskunde wordt ze prima geholpen. En ik ook.

reina

reina

15-03-2009 om 12:03

Onno?

Ik wacht nog steeds op je reactie over wat jou diploma's nou eigenlijk zijn, welke studies heb je gevolgd? je had eerst geen tijd om te reageren, nu weer wel, zie ik, maar deze vraag heb je (per ongeluk?) laten liggen ...

Zullen we even concreet worden?

Dan krijg je het vast weer erg druk met je praktijk. Wat bereik je concreet met de alternatieve behandeling die jij beoefent bij de volgende chronische ziekten? (ik heb een aantal hiervan een hele tijd geleden ook al eens opgesomd met deze vraag, dus je hebt daar al een hele poos over na kunnen denken)
MS, diabetes, osteogenesis imperfecta, hypothyeroïdie, CF, COPD, cystenieren, artrose, hypertensie, boezemfibrilatie en vooruit, nog eentje die niet vanzelf overgaat zonder behandeling: een gebroken bot.

Onno

Onno

15-03-2009 om 22:03

Niet dus

Je denkt toch niet dat ik zit te wachten op een eindeloze discussie met allerlei verveelde dames die niets maar dan ook niets van ziekte en gezondheid afweten. Die nog geen onderscheid weten te maken tussen letsels, acute ziekten, levensbedreigende infecties en chronische ziekten. Het maakt mij echt niet uit wat iemand spuit, smeert, snuift of slikt als hij denkt daar beter van te worden moet hij/zij dat gewoon doen. Het enige wat ik in dit draadje kwijt wilde is dat symptoombestrijding in heel veel gevallen gewoon niet toereikend is terwijl er ook andere mogelijkheden zijn.
Steeds meer mensen komen daar achter, dus vroeg of laat komt dat omslagpunt vanzelf. Klinkt misschien een beetje arro maar zo ligt het wel.

Zitten te wachten

Denk je dan dat mensen die graag met redelijke argumenten discussiëren zitten te wachten op figuren die slechts "hun praktijk" "een interview" en "ik ken iemand" weten aan te voeren als bewijs? Je geeft op geen enkele, hoe netjes gestelde vraag ook, antwoord. En onder de mensen die ik ken, met de ziekten die ik opsomde, zijn werkelijk wel mensen die eindeloos hun heil gezocht hebben bij homeopathie en andere alternatievigheden. Ze zijn er geen spat beter van geworden.

Overigens

"Je denkt toch niet dat ik zit te wachten op een eindeloze discussie met allerlei verveelde dames die niets maar dan ook niets van ziekte en gezondheid afweten." Even voor mijn informatie: schaar je hier ook de reguliere artsen onder? Want die maken er volgens jou toch ook maar een potje van...

Onno

Onno

Kleine toevoeging.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Soms is er absoluut geen andere oplossing zoals bv bij diabetes. Desondanks zijn er voor heel veel andere aandoeningen weldegelijk andere oplossingen.

Onno

Onno

Reguliere artsen?

Volgens mij is er geen enkele reguliere arts actief op dit forum, had ik wel leuk gevonden overigens. Hoezo maken die er een potje van? Waar beweer ik dat.

Regulier

Die doen volgens jou slechts aan symptoombestrijding, met name bij chronische aandoeningen. En ja, er lopen reguliere medici hier op het forum rond.
"Desondanks zijn er voor heel veel andere aandoeningen weldegelijk andere oplossingen. " Zou je dan alsjeblieft zo vriendelijk willen zijn die te geven? Kunnen bijvoorbeeld MS-patienten zich nu oprecht gaan verheugen? Of degenen die last hebben van boezemfibrillatie?

Onno

Ik vind het schokkend dat je, na de reactie van Iemand, hier nog steeds vage praatjes rondstuurt over chemotherapie.
Eerst een anecdote over 'één van de directeuren van BASF of Bayer die aan kanker leed' en die naar 'een natuurgenezer in Amerika die significantgoede resultaten heeft'. Welke directeur van welk bedrijf was het nu eigenlijk en waar leed hij precies aan? En wat voor natuurgenezeer in Amerika was dat dan wel? En waarom moest die man helemnaal naar Amerika voor die significant goede resultaten? En waar kunnen we het verhaal van deze wonderbaarlijke Amerikaanse genezer lezen? Ik ben heel benieuwd.
En waarom wil je nu weer samenwerken met het reguliere circuit? Wil die natuurgenezer zijn opmerkelijke resultaten niet delen met jou en jouw vakgenoten?

Jij zaait angst en verwarring onder heel kwetsbare mensen die een heel moeilijke tijd doormaken. Ik vind dat schandelijk.

Overigens hoop ik ook dat chemo en bestraling ooit niet meer nodig zullen zijn. Omdat de wetenschap hopelijk een grote sprong vooruit maakt. Zelf ben ik behandeld met immunotherapie, die net was toegelaten voor mijn type kanker. Waarschijnlijk de reden dat ik nog leef. Er wordt gewerkt aan gentherapie voor erfelijke kankers. Daar verwacht ik toch meer van dan van homeopathische druppels en vage kletskoek.

Er leest wel degelijk

een reguliere arts mee maar ik vind dat de "verveelde dames" heel zinnige dingen zeggen waar ik weinig aan toe te voegen heb.

Het enige wat ik eigenlijk nog te zeggen heb is dat ik het jammer vind dat je zo doorhamert over het kijken naar de hele mens. Gelukkig weten mijn patienten dat ook reguliere artsen willen weten hoe het hele lichaam functioneert en hoe het psychoscoiale welzijn is en ja ik heb vaak ook wel even tijd voor een spiritueel praatje.

Mariel

En onno

Wat heeft MS dat diabetes niet heeft? Een werkende behandeling in het reguliere circuit, waarbij ook diabetes naar ik begrepen heb niet genezen wordt (stop de behandeling en het komt weer terug, immers).

Is het niet gewoon het bekende verhaal? Ziektes waarvan we weten hoe we ze de kop in moeten drukken behandelen we regulier, en als de 'regulieren' geen oplossing hebben gaan we aan de alterneutenkorrels.

We zitten ook nog steeds te wachten op die homeopatische genezing van tandbederf, en je hebt ons nog steeds niet duidelijk weten te maken wat die is, of, als die er niet is (kennelijk niet) waarom dan niet.

Hé, hoor ik daar het getrappel van horden patiënten die zich naar je parktijk spoeden?

Groeten,

Temet (verveelt zich in het geheel niet)

Anita

Anita

16-03-2009 om 09:03

Hee onno

Goed man! Ben blij te horen dat jij me wel kunt helpen! echt serieus blij want alle geleerden van het reguliere systeem kunne niets doen behalve aanzien dat ik achteruit hol ipv vooruit. Ik ben nu slechts slechtziend maar in de toekomst wss blind in zit tempo kun jij dat voorkomen? Het komt door een ziekte die de laag om mijn zenuwen aantast ze noemen het ook wel Multiple Sclerose.
Dat ik niet meer kan lopen, dat mijn spraak achteruit gaat, dat ik geen gevoelig heb op mijn lijf (en daardoor bijv brandwonden oploop die ik niet voel) dat ik constant pijn heb en doodmoe ben kan ik allemaal mee leven, maar als ik jij mij even een receptje 'zicht' voor schrijft lijkt me dat geweldig. Oja, doe er dan ook wat korrel of druppels bij voor mijn geheugen, dat gaat de laatste tijd ook niet zo goed.

Anita

Imre

Imre

16-03-2009 om 12:03

Artsen

Onno, voor jouw info, ik weet van zeker 4 mensen hier op het forum dat ze arts zijn, dat is meer dan jij bent geloof ik. Wat wil je met hen overigens?

Imre

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-03-2009 om 13:03

Onno

Ik word hier echt een beetje chagrijnig van Onno. Legio legitieme vragen en jij draait er een beetje omheen met vage antwoorden die notabene soms zelfs elkaar tegenspreken. Onno, kanker is een concrete ziekte die een concrete aanpak en behandeling verdient. Kankerpatienten en andere al dan niet chronisch zwaar zieken hebben recht op en behoefte aan concrete antwoorden. Die spirituele knuffel en "holistische" aanpak zijn fijn, maar daarmee gaan de kankercellen, de MS etc. niet weg. Komop, feiten. Een goede homeopathisch arts (die zijn er gelukkig wel) baseert zich nl. ook op feiten en zal nooit beweren dat hij kanker kan genezen met een verdunning ABCD6. Je maakt je collega's op deze manier te schande.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

16-03-2009 om 17:03

Genista, gebroken bot

Wist je dan niet dat homeopathie ook véél beter werkt dan gips bij een gebroken bot? http://www.klassiekehomeopathie.nl/geinteresseerden/art_botbreuken.html

Heb ik me toch mooi laten beetnemen, met mijn pennen en schroeven ;-)

Ellen...

...dat uitgerekend JIJ me daar nu op moet wijzen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.