Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

angel

angel

20-08-2010 om 21:08

Voetwrat, hoe ermee omgaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

24-08-2010 om 14:08

Verschillende vormen van panisch

Dan hebben we het denk ik toch over verschillende vormen van panisch. Het panische gaat hier nl echt niet over als het kind weet dat iets echt moet.

Zalf smeren? Dacht het niet. Het heeft 4 jaar gekost voordat ik de eczeem zalf een beetje op een normale manier kan smeren.

Spontaan zeggen dat je pijn hebt? Dacht het niet. Hij loopt liever door dan dat hij het risico loopt dat er eventueel een dokter aan te pas komt.

Zelfs bij een diepe gapende wond (8 hechtingen) roept hij dat ie niet naar de dokter hoeft. En dan gaat ie dus echt niet naar binnen. Dan moet ik'm echt naar binnen tillen. En vervolgens met 4 man in bedwang houden om uberhaupt te kunnen hechten.

Dat bedoel ik met 'panisch'.

(en waar het vandaan komt? Geen idee, ik loop fluitend de wachtkamer in, zo ook partner en de andere kinderen, hij heeft nooit iets engs of vervelends meegemaakt)

angel

angel

24-08-2010 om 15:08

Hanne hier ook

dochter loopt ook liever door dan het risico dat ze naar de dokter moet.
Ze had laastst ook een snee in haar hoofd (net op de haargrens), het bloedde als een rund, ze liet een heel spoor achter in de tuin. Ze rende naar binnen en riep: niet dokter, niet dokter, doekje! (4 jaar)
Gelukkig viel het mee..... maar kan je nagaan.
Ook bij andere pijntjes zegt ze glashard: nee hoor is al over....(bijv als ze oorpijn heeft)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.