Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Foske

Foske

15-03-2010 om 10:03

Verstandskiezen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

17-03-2010 om 13:03

Sonj@

God en ik hier maar vor mijn brievenbus zitten wachten, hahahaha!

Bocasan eruit? Apart, maar ik heb geen idee! Ik vraag het mij wel af of het zo is. Een ander middel is Corsodyl, dus mocht de Bocasan op zijn.....Een week moet in proncipe genoeg zijn. Mocht je geen verbetering merken dan zou ik terug gaan naar je TA, bij wel verbetering maar nog niet helemaal over zou ik er nog een weekje bij nemen. Ik weet niet of je de bijsluiter hebt gelezen, maar het kan zijn dat je langs de randen van je tandvlees/tanden een bruine gloed krijgt. Dit is wel makkelijk door je tandarts (of preventie assistent/mondhygieniste) weg te halen hoor! Ja, was is "vergeten" het is mega ranzig spul, hahaha, sorry!

Ik hoop dat het werkt bij je hoor! Sterkte!

100%mama

100%mama

17-03-2010 om 13:03

Puck

Sorry voor de taal die ik schrijf, ik heb echter morgen ene examen en zit al weken helemaal vol van allerlei benamingen in "vak jargon".....op het moment is het even moeilijk het te verwoorden in begrijpbare taal

Extraheren betekend er uit laten halen. Het verwijderen van tanden of kiezen........

Als je idd een andere kies of tand er uit zou laten halen heb je wel kans dat de rest gaat verschuiven. Een ortho trekt wel kiezen (de 2e kleine kiezen meestal) om ruimte te creeren om alles netjes op een rijtje te krijgen als ruimte gebrek het probleem is.

Pfff, heb werkelijk moeite met normaal schrijven, hahaha, ik ben blij als het vrijdag is en ik weer "normaal" kan denken, hahahaha

Puck

Puck

17-03-2010 om 15:03

100%

Ik heb zelf ook wel eens moeite om geen vakjargon te schrijven, kom uit de (dier)geneeskundige hoek. Ik begreep je extraheren dan ook uitstekend hoor. Het was alleen grappig dat ik het ook in een anndere context kon gebruiken. Gewoon grapje. Succes met je examen!

100%mama

was ik weer . Ik heb de bijsluiter gelezen van de Bocasan, maar las er niets in over bruine verkleuring. Ik heb nog geen verkleuring, maar ben blij dat jij het zegt. Mocht het wel gebeuren, hoef ik niet te schrikken.
Ik heb trouwens wel het idee dat het al wel werkt. De smaak en geur is stukken minder en ook brood - of vleeskruimels die weleens willen blijven hangen achter mijn verstandkies, stinken niet meer zo als ze (eindelijk) los komen. (Lekker praatje)
Maar het is inderdaad enrom ranzig spul ! :-s Ik zal de corsodyl onthouden, voor het geval de Bocasan niet meer te krijgen is. (is dat lekkerder? haha!)
Succes vrijdag met je examen, ik zal voor je duimen !
groetjes, Sonja

100%mama

100%mama

19-03-2010 om 10:03

Sonj@

Yeah, fijn dat je al merkt dat het wat doet! Ik wist ook niet of het in de bijsluiter stond, maar weet het toevallig van mijzelf toen ik dat gebruikte en van mensen in de praktijk. Ehhhh, Corsodyl is helaas net zo ranzig hoor, snap ook niet waarom dat zo ranzig moet zijn Voor mij geen ranzig praatje hoor LOL!

Even OT Examen was gisteren en......ben geslaagd! Nu mag ik ook patienten met parodontitis (chronische tandvlees ontsteking) behandelen! ben helemaal trots op mezelf! Het was mega zwaar met werk, kind, huis, man etc maar ik heb het voor elkaar! Nu voorlopig even niets, hahahahahaha

Puck

Puck

19-03-2010 om 12:03

Super 100% mama

Gefeliciteerd. Enne... ikl heb nog wel een onwillige patient voor je die weigert te stokeren, etc en ieder half jaar een bloedbad veroorzaakt bij de tandarts bij het verwijderen van tandsteen. Zelfs tandarts en ik samen krijgen hem niet aan het goede regime.

100%mama

100%mama

20-03-2010 om 09:03

Jaaaaa puck (ot)

Stuur maar door! Heb altijd wat leuke verhaaltjes die ik in een cadeaupapiertje breng waar ze helemaal apen flauw van worden tijdens het uitpakken, hahahahaha

Gefeliciteerd 100%mama

Gefeliciteerd hoor dat je geslaagd bent voor je examen, fijn !!
Enne ... jammer dat Corsodyl ook ranzig is :-s
groetjes, Sonja

Esmeralda Kuipers

Esmeralda Kuipers

25-03-2010 om 08:03

Ik ben ze allemaal kwijt

3 weken geleden heb ik de laatste, bovenste verstandskies eruit laten trekken. Het was een eitje! Daarvoor heb ik de andere boven verstandskies een half jaar geleden eruit laten trekken. De onderste 2 verstandskiezen heb ik er al uit sinds mijn 21e. Die zijn eruit gehaald door de kaakchirurg. Ik ben heel bang voor de tandarts en kaakchirurg, maar ik ben blij dat ik hele goede ervaringen hiermee heb. Ik ben blij dat ze eruit zijn. Ik kreeg een rare smaak en geur in mijn mond en vaak last van ontstoken tandvlees. Ook kreeg ik oorpijn! Dus de laatste keer heb ik zelf gebeld en gevraagd of ze aub mijn laatste verstandskies eruit wilde trekken. Want ik was bang dat ik een ontstoken verstandskies had en dat was ik verder van huis. Dat was het gelukkig niet, maar hij werd te groot en drukte op mijn kaak en daardoor kreeg ik pijn aan mijn oor.
Gelukkig ben ik er nu van af. Heel veel succes voor degene die er binnenkort aan mogen geloven!

Groetjes Es

ik

ik

26-03-2010 om 11:03

Wat laat zeg..

ik was op mijn achttiende alle verstandskiezen al kwijt! (de eerste twee al op mijn zestiende..)

Klaartje

Klaartje

26-03-2010 om 19:03

Ik heb er nog maar 2 gehad

en die ben ik al een hele poos weer kwijt. Ik denk niet dat die andere 2 nog komen, ik ben tenslotte al 48

ik

ik

27-03-2010 om 08:03

Klaartje

je weet maar nooit;-))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.