Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kaaskopje
29-05-2017 om 01:05
Uitbraak mazelen in Europa
Omdat ik de indruk heb dat een discussie dit artikel: https://www.ouders.nl/artikelen/mazelen-in-europa niet op zijn plek is, haal ik het naar het forum toe.
Mijn en twee andere reacties:
Kaaskopje
28 mei 2017
Ik vraag me nu vooral af hoe mensen die tegen vaccineren zijn hierop reageren. Hier blijkt naar mijn gevoel uit dat een lager animo voor vaccineren gevolgen heeft.
vlinder72
28 mei 2017
Ik las net de reacties op de facebook pagina van het AD bij het artikel over dat Italiaanse jongetje die overleden is aan een oorontsteking. De anti brigade is daar nog sterk vrrtegenwoordigd. Vaccineren is volgens die idioten veel gevaarlijker. Dat staat namelijk zo op internet
AnneJ
28 mei 2017
Dat bewijst niets Kaaskopje. Deze landen hebben een lagere vaccinatiegraad waarvan je de reden niet kent. Mogelijk dat het met de infrastructuur te maken heeft, de crisis, migratiestromen, onderontwikkeling. In Italië en Roemenië kun je eerst nog de toegankelijkheid tot vaccinatie verhogen. De vaccinatiegraad in Nederland is, ondanks niet vaccinerende groepen, nog steeds heel hoog, bij vrijwillige vaccinatie.

Kaaskopje
07-04-2018 om 10:04
Teuntje
En als je dan gaat kijken waar ze gemiddeld genomen wél in geloven, dan zie je websites van zelfverklaarde deskundigen met een hoog zweefte.en-gehalte (de punt moet je zelf maar invullen )

Yvan
09-04-2018 om 17:04
AnneJ
"Ja Donna
Daarom heb ik het artikel er maar eens opgezet. Dan kun je zelf lezen wat hij en zijn onderzoeksgroep nou echt wel of niet beweren in dat artikel." (#32).
U moet ernstig zijn, AnneJ: u moet uzelf ernstig nemen en ons ook. Op die uitspraak valt nogal wat af te dingen.
U hebt "het artikel" "er niet opgezet": wat u gekopiëerd en geplakt het is het "abstract" van de publicatie.
Voor u en anderen die daar (blijkbaar) allemaal niet zo goed in thuis zijn: een "abstract" is een zeer beknopte samenvatting van de inhoud van een wetenschappelijk artikel.
Abstracts maken het wat eenvoudiger om wat gerichter te zoeken naar publicaties middels zoekmachines genre Google Scholar, Pubmed, Researchgate enz.
Het feit dat die abstracts opduiken zegt niks over hun werkelijkheidsgehalte.
Het feit dat studies teruggetrokken worden zegt meer.
Die "studie" van Wakefield, waar antivaxers altijd maar weer mee komen aandraven, vertoonde dermate grote methodologische tekortkomingen, dat ze nooit had mogen gepubliceerd worden.
Als u werkelijk de wetenschappelijke methode ernstig neemt, zal u er geen enkele moeite mee hebben, de studies te vinden die die tekortkomingen zoeken en duiden. Misschien kan u die hier eens kopiëren en plakken, in plaats van dwangmatig wolken lek te schieten.
ik begrijp niet wat sommigen zo "moeilijk" vinden aan vaccinaties: mensen worden beschermd tegen/gevrijwaard van ziektes, en als er zich maar genoeg laten vaccineren, zorgt de kudde-immuniteit voor de bescherming van de kleine groep die niet kan gevaccineerd worden. Meer en beter kan je het begrip "solidariteit" niet tot uiting brengen, vind ik.
Het weegt in elk geval op tegen de bakerpraatjes van die idioten, die een eind weg emmeren, zonder veel kennis van zaken, over het verband tussen aluminiumsulfaat en anorexia of het verband tussen EDTA en Alzheimer... Dat soort onzin lees je op die websites.
Ik vind het eigenlijk simpel: neem een basispakket vaccinaties op in het medisch basiszorgpakket, stel ze verplicht, maak ze gratis.
Als ouderen dat weigeren voor hun kinderen: onze wetten, net als die van jullie, bieden mogelijkheden om ouders tijdelijk uit de ouderlijke macht te ontzetten, voor de duur van een noodzakelijk geachte medische behandeling.
In tussentijd kunnen die ouders dan iets ècht nuttigs doen: chemtrails opsporen of zo. Homeopathie bestuderen. Het effect van blauwe klei in het linkeroor op longtumoren bestuderen. Meer dan genoeg te doen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.