Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

bessie
09-07-2016 om 00:07
trucje pil slikken
weet er nog iemand een trucje om een pil door te slikken? Het probleem is eigenlijk niet het slikken zelf maar dat er een naar gevoel in de keel achterblijft. Branderig; alsof er íets'zit.
Kent iemand diten zijn er trucjes voor?

Flanagan
11-07-2016 om 23:07
Medische encyclopedie
Oeff,
Een veelgerbuikt antibiotica is nitrofurantoine; tegen blaasontstekingen. In de link hieronder mag het wel met melk doorgeslikt worden.
Even later staat dat alkalische middelen de werking van de antibiotica verminderen. In de tweede link wordt melk als zwak alkalische neergezet. Melk is dus geen probleem.
https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren-volgens-boek/preparaatteksten/n/nitrofurantoine
Maar in de tweede link staat een tabel met o.a. een kolom sterk alkalische verbindingen waaronder een ui.
Toch even handig om dat te weten voordat je hachee op tafel zet.
http://www.devoedingsdokter.nl/Tabel%20zuur%20basische%20voeding.pdf

Puck
12-07-2016 om 00:07
Ach Flanagan,
Dan neem je bij die hachee gewoon gekookte aardappelen en wat augurkjes... is dat probleem ook weer opgelost. Ik vind het persoonlijk wat overdreven, als het echt zo nadelig voor de werking was staat heus in de bijsluiter dat je geen uien mag eten tijdens het gebruik van het middel.

Kaaskopje
12-07-2016 om 09:07
Als het om ná het slikken gaat
Ik lees allemaal tips voor tijdens het slikken, maar het gaat voor zover ik begrijp over het moment ná het slikken. De pil moet naar de maag, zodat het niet bovenin blijft hangen. Daarvoor lijkt het mij een goed idee om de pil eerst met iets in te nemen waardoor het makkelijk slikt, als je daar moeite mee hebt en vervolgens iets te eten. Al is het maar 1 druif. Het gaat om iets wat de pil mee kan nemen in de slokdarm.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.