Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tandenborstel

Tandenborstel

16-09-2010 om 20:09

Terugtrekkend tandvlees

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tandenborstel

Tandenborstel

22-09-2010 om 15:09

Die pocket

Ik kan hem niet helemaal volgen. Bij een pocket zit het tandvlees niet tegen je tand 'geplakt', maar wijkt het aan de bovenkant zodat je dat meetlatje ertussen kunt steken? Dat heb ik volgens mij niet, maar met flosdraad kom ik wel tussen tandvlees en tand (bij dat driehoekige puntje tandvlees dat tussen je tanden zit). Is dat dan slecht?
Mijn grootste probleem, denk ik, is dat er een 'gleufje' zit tussen de onderkant van mijn kies (dus waar de bolling ophoudt) en het begin van het tandvlees.

100%mama

100%mama

22-09-2010 om 15:09

Tandenborstel

Dat "gleufje" is de overgang van je kroon (zichtbare gedeelte) en je wortel wat onder je tandvlees ligt en dat geeft dus, zoals je het schrijft, het idee van terug trekkend tandvlees.

Dat je met flossen een stukje onder je tandvlees kan komen is normaal hoor!

Tink

Tink

22-09-2010 om 20:09

100%mama

Zoals op de laatste foto van de site die jij gaf (www.tandarts.nl), ziet het er bij mij uit (hoektand rechtsboven + nog een tand). Ik wist niet dat dat ook operatief hersteld kon worden, wat ziet dat er weer mooi uit.
En zoals de 3e foto van onderen, is het bij mijn ondertanden (snijtanden en hoektanden).
Mijn tandvlees is mooi roze, ligt inderdaad verder stevig om de tanden heen en bloedt niet bij poetsen of eten, soms wel als ik flos. Maar dat komt volgens mij ook omdat mijn tanden heel dicht op elkaar staan, en als ik dan dat draadje ertussen probeer te krijgen, schiet het ineens door (auw). Ik stoker dus liever dan ik flos

Poezie, die kleur tandvlees vind ik toch echt roze hoor . Gelukkig is het mijne niet rood.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.