Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tekenbeet baby

iemand hier ervaring mee ? We waren zondag in het bos en ik ontdekte vanmiddag dat er een levend teek in een oorlelletje zich had ingegraven. De teek zat in de achterkant van een oorlelletje e is er in het ziekenhuis uitgetrokken (daarna met alcohol gedept).

Als ze nou geen rode plek of ring oid vormt is het dan uitgesloten dat ze Lyme of andere ziekte krijgt ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

16-06-2010 om 22:06

Starry

Klopt, ze zitten ook gewoon in je achtertuin en in de bosjes rond school en bij het sportveld. Overal kun je het idd oplopen. En het formaat zegt op zich niet zoveel, maar je kunt wel zien als ze wat langer op je vast hebben gezeten: dan zuigen ze zich vol met bloed en dan zwellen ze op.
En idd wijkt het nederlandse beleid eigenlijk heel erg af van bijv. het franse of amerikaanse beleid. NL is veel behoudender met het voorschrijven van a.b. Misschien heb jij een arts getroffen die dat TE behoudend vindt en eerder a.b. voorschrijft.

Ellen

Ellen

Rode ring

Mijn zoon heeft vorig jaar een teek in zijn hoofd gehad. Heb ik toen verwijderd en voor de zekerheid toch even de dokter gebeld.
Hij vertelde me dat ik mijn zoon 2 weken lang helemaal moest nakijken en dat die rode ring niet persee om de tekenbeet hoeft te ontstaan maar dat dat die zich overal op het lichaam kon manifesteren.
Vond het niet logisch klinken maar heb hem toch maar enige weken goed in de gaten gehouden.

Puck

Puck

Sterker nog ellen

Die rode kring hoeft ook helemaal niet te verschijnen. En die rode kring kan ook een rode vlek zijn. Die kring is prettig als je het krijgt, dan weet je zeker dat je behandeld moet worden. Als je die kring niet krijgt weet je nooit of je besmet bent en pas als je in een later stadium klachten krijgt kan je dan weer aan Lyme denken en dan is de behandeling veel zwaarder en langer en loop je meer risico op chronische klachten.

Aaf

Aaf

17-06-2010 om 13:06

Starry night

Onze zoon was zaterdagmiddag naar scouting geweest. zaterdagavond waren wij niet thuis, oppas aanwezig. Hij heeft toen al met douchen in z'n lies een klein zwart puntje gezien waarvan hij dacht dat het een teek kon zijn. Lastige plek voor zelfonderzoek, genante plek als je 10 jaar bent met een oppasmeisje van 17 jaar. Vervolgens vergeten en zondagavond onder de douche viel het hem weer op en was het een flinke teek geworden. Dus verwijderd met tekentang. Een rood bultje was met een paar dagen weg. En nu maar hopen dat het niets is. Hij heeft wel vaker teken maar altijd binnen een paar uur verwijderd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.