Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Sientje1
28-08-2011 om 22:08
Teek opsturen voor lyme controle?
Mijn zoontje had vandaag 3 teken. Opgelopen in het bos. Ik heb ze proberen te verwijderen met een tekentang. Maar de tang werkte niet goed en de teek bleef vast. Toen uiteindelijk lukte het wel met een pincet. Maar omdat we meerdere pogingen deden tot het uiteindelijk lukte. Heeft de teek (de grootste van de 3) misschien zijn gif wel in huid van zoontje geperst. Verder was de kleinste teek zo klein dat ik hem alleen maar kan zien met een vergrootglas. Dus misschien zitten er nog wel een paar verstopt Wat nu? Ik heb de 3 teken in een potje gedaan, kunnen deze deken onderzocht worden op ziektes? Gaat dit via de huisarts? Ik ben best wel ongerust....

Shonagh
02-09-2011 om 17:09
Geen tekenbeet
maar een kleine uitbraak van gordelroos ( 1 plek, nu inderdaad wat blaasjes te zien), ongewoon bij jonge mensen, in geval van verminderde weerstand mogelijk. Deze arme student heeft 4 maanden vakantiewerk gedaan , 40 uur per week en toen een week (berg)wandelen met zijn vader. Vader loopt zo mogelijk in korte broek en mouwloos shirt, zoon bedekt altijd armen en benen, bang voor muggen, maar ja niets is onmogelijk natuurlijk. Toch fijn zo'n forum, anders was zoon niet naar de dokter gegaan en nu weten we wat het is.

Elisa Gemani
02-09-2011 om 20:09
Shonagh
Gelukkig maar alhoewel gordelroos ook erg vervelend is (heb ik zelf gehad toen ik 12 was). Gaat vanzelf over. Toch goed om dus altijd even naar de ha te gaan;-)

Shonagh
03-09-2011 om 17:09
Elisa
Ja, maar krijg een 19-jarige maar eens naar de dokter als hij het zelf eigenlijk niet nodig vindt. Gelukkig was hij uitgewerkt in zijn vakantiebaan, want hij had er vast geen vrij voor genomen. Wel vind hij het nu interessant dat hij "shingles" heeft, haha.