Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Aukje
13-11-2009 om 11:11
Symptomen/verloop mexicaanse griep
Beste Forumgenootjes,
Sinds gisteren heeft mijn dochtertje hoge koorts (39.5') en klaagt ze over erge hoofdpijn. 's Avonds kwam daar buikpijn bij, maar toen is ze snel genoeg gaan slapen. Vanmorgen nog steeds koorts, maar geen hoofdpijn meer.
Nu weet ik dat dit mogelijke symptomen zijn, maar kan het dat het hierbij blijft en ze toch MG heeft gehad? Of is het wellicht toch iets heel anders?
Groetjes,
Aukje

IngridT
23-11-2009 om 21:11
Tja,
Heb je een zieke in huis, weet je nog niet of het 'de mexicaanse' is. Zoon van 12 is de enige gevelde, maar na 1 1/2 dag koorts en 'zere benen' en hoofdpijn moet ie nu alleen nog maar vervelend hoesten, en is erg snotterig. Wel naar school geweest vandaag, alwaar bleek dat out of the blue opeens 12 van de 30 kinderen afwezig waren. Vrijdag was er nog maar 1 zieke. Dus whatever het is/was, het is wel griezelig besmettelijk...
Ingrid

janitha
24-11-2009 om 11:11
Ga er maar van uit ingrid
dat het de H1N1 is. Zoon en ik hoesten nog heel wat af. Man is hier niet ziek geweest. Nog 1 dag verplicht thuisblijven voor mij en dan ga ik morgen in Emmen de kindertjes vaccineren.
Janitha

IngridT
24-11-2009 om 13:11
Janitha,
nou, als dat zo is dan lijkt het erop dat we er als gezin uiters voorspoedig vanaf komen. Want niemand anders thuis heeft tot nu toe ook maar iets opgepikt van oudste. Ondanks dat de kinderen standaard elkaars bekers drinken leegslurpen, en de hand voor de mond steevast vergeten bij hoesten of niezen. Dus of we hebben allemaal een fabelhafte weerstand, of we zijn allemaal symptoomloos besmet...
Ingrid (zoon is na enige twijfel vanochtend toch ook maar weer gewoon naar school gegaan, had niet zo lekker geslapen door het gehoest, maar verder wel ok. Ben benieuwd met zijn hoevelen ze vandaag in de klas zaten...)

elsje78
24-11-2009 om 20:11
Ik ook
Ik heb het nu denk ik, begon met koude rillingen, zweten, spierpijn, hoofdpijn en daarna hoesten.
Het enge is dat ik een baby van 9 weken heb, en me toch wel zorgen maak, nu hij veel slaapt, huilerig is en snottert. had net 37,6 en als het hoger wordt bel ik meteen.
Heb ook nog een peuterdochter, die hoest en snottert wel, maar verder geen koorts, nergens last van. Donderdag moeten we inenten maar heb zo het idee dat het te laat is voor enten.
bah, eng hoor, vindt hem nog zo klein...
Elske

Aukje
25-11-2009 om 07:11
Weer ziek
Hoi allemaal,
Vrijdagochtend begon dochertje met spugen (ging maar door). Die knapte in de loop van de dag wel weer op.
Vrijdagavond zijn manlief en zoontje ziek geworden. Mijn man had vooral enorme spierpijn, rillingen, braakneigingen en diaree. Zoontje hoestte flink en had hoge koort (ca. 40'). Heeft tot dinsdag geduurd. Gaat nu weer wat beter.
Gistermiddag begonnen de klachten bij mij. Begon met hoesten de dag ervoor. Toen koud, moe. In de loop van de avond (vroeg naar bed), ook overgeven, diaree, koude rillingen en erge spierpijn (huidpijn). De hele nacht af en aan op geweest en nu gaat het weer. Heb alleen nog spierpijn en ga zo proberen gewoon te eten. Duim, duim, duim dat het dit al was.
Zoontje heeft geen koorts meer en man werkt weer gewoon.
Elsje, veel sterkte ermee. Ik kan me goed voorstellen dat je je bij die kleintjes zorgen maakt!
Groetjes,
Aukje