Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

bibi63
19-10-2010 om 13:10
Super tip voor ouders met beugelende kids mbt zorgverz
Hoi,
Ik heb een aantal zorgverzekeraars gebeld (w.o. Ohra en Azivo) met de volgende vraag:
Stel dat ik per 1 jan wil overstappen naar jullie zorgverz. en een pakket kies waarin een deel van de orthodontie wordt vergoed (bijv. max 1.000 en dat is in de regel dan voor de hele behandeltijd, vaak ca. 2,5 a 3 jaar). Maar ik heb bij mijn huidige verz.mij ook een pakket voor een vergoeding van 1.000 waar we inmiddel als bijv. 600,00 van hebben verbruikt. Hoe gaan jullie er dan mee om? Antwoord: wij mogen geen gegevens opvragen bij andere verz.mij'en, dus u krijgt gewoon de volledige max vergoeding over de gehele looptijd.
Moraal van het verhaal: het loont dus absoluut als je beugelende kinderen hebt om elk jaar over te stappen naar een ander mij!
Gr. Bibi

margje van dijk
28-10-2010 om 14:10
Kaakoperaties
Het klinkt heavier dan het is, hoor. Mijn kinderen hadden een extra tandje tussen melktand en volwassenentand. Dat moest er eerst uit, want doordat dat er zat bleven de melktanden gewoon zitten.
Hun haaietandjes, zeg maar.
Die zijn operatief weggehaald en daarna was er ruimte voor de 'echte' tand. (Die vervolgens wel bij beide kinderen een kwartslag gedraaid was).
Margje

Holiday
29-10-2010 om 23:10
Bibi63
Bij Zilveren Kruis Achmea geen wachttijd. Ik heb het net even nagekeken. De vergoeding voor orthodontie is maximaal 900 per persoon per jaar bij het meest uitgebreide tandartspakket. Als je je daar wilt verzekeren, zullen ze wel medische vragen stellen, over de tandartsbezoeken in het afgelopen jaar.
Ik denk dat je gelijk hebt met dat overstappen. Als je eenmaal bij een nieuwe zorgverzekeraar zit, krijg je gewoon hun volledige vergoeding. Dat lijkt me ook terecht. Maar je moet dus wel eerst geaccepteerd worden, hou daar goed rekening mee.
Ik denk dat ik zelf ook maar eens ga rondkijken voor 1 januari, goeie tip.