Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Leandra
26-11-2011 om 22:11
Suiker en vermoeidheid
Hallo,
Ik heb sinds enige tijd het idee dat mijn moeheid veroorzaakt wordt door suiker. Ik heb de laatste weken extra gesnoept doordat ik een aantal weken thuis ben van mijn werk en ik merk dat een half uurtje nachocola/marsepein zo moe word dat ik mijn ogen niet open kan houden. En moe ben ik eigenlijk altijd. Ook doordat ik slecht slaap, maar ik heb de laatste jaren en nu net in oktober ook weer het nodige voor mijn kiezen gehad.Heb het ook druk als alleenstaande moeder. Ook heb ik regelmatig last van trillen, als ik een tijdje niets gegeten heb. Ik verwijt dit altijd aan een snelle verbranding, aangezien ik geen grammetje aankom. Toch wil ik eens gaan proberen om minder suiker/suikerloos te gaan eten om te kijken of dit verschil maakt. Suikerloos lijkt me haast niet te doen, aangezien dit bijna overal in zit. Losse suiker gebruik ik niet, dus dat scheelt al. Maar wat ik ter vervanging nemen als zoet broodbeleg en snack? En in mijn voeding? kan ik gewoon brood eten of niet? kant en klare sauzen zijn uitgesloten en de tomatensoep uit blik ik die we 1 keer per week eten ook. Qua drinken neem ik meestal thee, sap en in het weekend frisdrank. Nooit ligt, maar nu dan maar wel lijkt me.
Wat ik wil ik weten? Zijn er mensen met ervaring over het weglatenvan suiker uit de voeding? Verminderen de klachten na het weglaten van suiker en hoe snel was dat? Eet je nooit meer suiker? Welke tips hebben jullie qua voeding en voedingsmiddelen?
Groetjes Leandra

Quin van der Veer
02-12-2011 om 19:12
Zo, wij hebben nu samen het overtuigende wetenschappelijke bewijs geleverd. :-)