Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

amar
14-01-2009 om 12:01
Sterilisatie:(mannen) wat zijn jullie ervaringen?
hoi mede-ouders,
ik wil graag jullie ervaringen horen over steralisatie.Vooral die van mannen zelf zijn van harte welkom!
Mijn man overweegt om zich te laten steriliseren, maar is geschrokken van berichten die hij hierover las op internet. Op wikipedia staat een weinig enthousiasmerend (en mij tot op heden ook niet bekend) bericht over het 'post-vasectomy-painsyndrome': 5 tot 33 % van de mannen zou hier na een vasectomie last van hebben.Da's niet weinig vinden wij.
Terwijl dit wel veel gevolgen schijnt te hebben voor de kwaliteit van leven van mannen die dit hebben wegens stuwingspijnen.Dat suddert dus hun hele leven door, die chronische pijn. Omdat mijn man sowieso wel 's last kan hebben van stuwingspijnen, vraagt hij zich af of hij daar dan ook last van zal hebben na een steralisatie, en kandidaat wordt voor dat pijnsyndroom.
Weten jullie hier meer over, uit ervaring of van anderen?

Marianne
17-01-2009 om 11:01
Hier niet zo soepel
Ik was onverwacht zwanger van derde kind toen man voor de eerste keer (je leest het goed!) gesteriliseerd werd. Ik heb er met mijn neus bovenop gestaan en aan beide kanten is ongeveer een centimeter zaadleider weggehaald. Beetje beurs maar weer vlot aan het werk. Nooit potje ingeleverd voor controle. Ik had toch wat kriebels na de bevalling en stond er op dat hij potje inleverde want we worden zeer makkelijk zwanger. Wat bleek: sterilisatie compleet mislukt.
Op voor de tweede ronde. Een gigantische zwelling, zwarte balzak -we grapten al dat het hele ding aan het afsterven was en misschien wel er af zou vallen. Zes jaar later voel ik nog steeds het hechtdraad zitten en regelmatig steekt het een beetje naar buiten. Onder het vel, maar je ziet wel een bultje zitten. Hier heeft hij nog steeds last van, met name bij het vrijen.
Een uitzondering weliswaar, maar toch.

Yvon Meijer
17-01-2009 om 12:01
Marianne
Hechtdraad moet toch echt wel wegzijn na 6 jaar? Of is dat een draadje die het eindje van de afgeknipte zaadleider dicht moet houden? Kan hij er niet terug mee naar de arts als hij er nog steeds last van heeft, is er niet iets aan te verhelpen?

amar
19-01-2009 om 22:01
Marianne
ik ben het met Yvon eens, moeten jullie hiermee niet terug naar de arts?
amar