Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

micha

micha

19-11-2014 om 22:11

snelle hulp AUB

micha

micha

06-12-2014 om 11:12

zowozie

Egt ik stop met die buchtvok heb leuke tijden ermee gehad maar het is het egt niet waard ik moet wel zeggen die xanax daar ben ik tg wel van de wereld van ik wil jullie egt nog eens bedanken heb het idee dat die gedachten aan het minderen zijn nu nog jet gevoel goed ik hoop egt uit die trip te komen ik wil weer gelukkig zijn mij focussen op de judo en op mijn vriendin een gewoon leven terug hou jullie iedere dag op de hoogte ;)

Mijntje

Mijntje

06-12-2014 om 11:12

Top Micha. Hoop echt dat je dit gauw achter je kan laten en dat je over een tijdje zonder dat medicijn van je leven kan genieten.

micha

micha

06-12-2014 om 12:12

heb vandaag nog niet genomen

Kheb nog geen genomen want mijn ouders mogen het niet weten en het gaat al beter ik loop niet meer depressief rondt omdak wil weten wat het id ben wel boos op de leerling begeleiding omdat ze zei dit is geen psychose ok ik ben dom geweest ik moest naar jullie luisteren ik heb geen schizofrenie want dan ben je heel weg van de wereld het komt goed ik voel het ik probeer zo goed mogelijk open voor de wereld te staan ik ga proberen mij niet te isoleren ik ga verder leven

medicatie wel nemen

Gebruik nu wel je medicijnen Micha. En als je hoofd wat helderder is vertel je ouders dan dat je je niet wel voelde en naar de dokter bent geweest en nu Xanax gebruikt. Je kunt het wietverhaal achterwege laten. Ook zonder drugs kun je onwel worden.
Maar neem wel je medicijnen.
Natuurlijk zijn medicijnen verslavend maar neem ze wel. Er zijn mensen die levenslang medicijnen gebruiken, gewoon omdat ze dat nodig hebben.
Vertel je ouders en neem wel je medicijnen. Het is nu weekend, je kunt goed uitrusten en aan de medicatie moet je lichaam ook wennen.
Onregelmatig nemen is gewoon minder effectief.

micha

micha

06-12-2014 om 12:12

Ik heb ze genomen

Mijntje

Mijntje

06-12-2014 om 13:12

doktersadvies.

Je moet niet op eigen houtje omgaan met deze medicatie. Gewoon volgens doktersadvies. Ook nooit op eigen houtje hiermee stoppen, want als je maar lukraak wat inneemt kan je hele nare trips krijgen.

En ik zou toch je ouders op de hoogte brengen dat je een psychose heb gehad, dat je er heel erg van bent geschrokken.
Zij willen dit weten, dan hoef je ook niet meer geheim te houden want dat vreet ook aan je. Succes (en als ze even boos zijn, dan is dat vast gauw voorbij omdat ze horen dat je niet meer wilt gebruiken)

De omgeving

Helaas zijn er altijd mensen die tegen medicatie zijn of denken dat je daar ten allen tijde weer vanaf moet. Maar als je medicatie nodig hebt is het gewoon voor de kwaliteit van je leven beter om ze wel te nemen. Het kan het verschil maken of je goed voor jezelf kunt zorgen of niet.
Dus luister vooral naar je huisarts en denk zelf goed na.
Mijn dochter heeft waarschijnlijk haar hele leven een lichte dosis angstmedicatie nodig. De periode dat ze die medicijnen niet kreeg was verschrikkelijk. Ze was randpsychotisch en had nachtmerries. Dat heeft zo'n 5 jaar geduurd waarin het van kwaad tot erger ging. Door de vooroordelen over medicatie en vooroordelen over ons gezin kon ze niet eerder geholpen worden en dat is ernstig.
Een familielid gebruikt ook angstmedicatie. Haar partner zit haar maar aan te moedigen om daar mee te stoppen maar ze doet het niet. Angst en paniek aanvallen zijn erger.
Dus laat je niet uit je evenwicht brengen en schakel met de huisarts en zorg goed voor jezelf. Je bent jong, je hebt een leven voor je, je wilt een goede start.
En jij zit er uiteindelijk zelf mee als je je medicatie niet neemt en het gaat sluipend van kwaad tot erger.

huisarts

Als je vragen hebt over de medicatie of je voelt je er niet goed bij of je hebt bijwerkingen, ga dan altijd naar de huisarts.
Soms moet je gewoon een tijdje de medicijnen nemen voor ze goed en regelmatig voor jou werken. Soms kan de huisarts je toch liever een ander middel geven, dat ook eerst weer moet wennen. Het kan soms echt wel een paar maanden duren voor je goed ingesteld bent.
Maar stop er niet mee. Ga naar de huisarts en zoek het samen goed uit.

Agatha

Agatha

06-12-2014 om 19:12

Hoho AnneJ

Xanax is een heel ander middel dan waar jij het waarschijnlijk over hebt. Xanax is een middel dat tijdelijk gebruikt wordt. Als je dit blijft gebruiken heb je er steeds meer van nodig om hetzelfde effect te krijgen. Eigenlijk kun je het een beetje vergelijken met alcohol.

Micha, dit is niet om je bang te praten, het kan geen kwaad om het tijdelijk te gebruiken. Het wordt ook wel gegeven aan alcoholisten die net van de drank af zijn om de ontwenningsverschijnselen te onderdrukken. Maar het is zeker niet een medicijn dat ervoor bedoeld is om jaren te gebruiken.

Agatha

Er zijn mensen die het jarenlang gebruiken. Kan ook tijdelijk. Maar ik zou het aan de huisarts overlaten samen met Micha.
Het omgevingsgeruis, iedereen vind er wat van en weet er wat van, is vaak oorverdovend maar daar wil ik juist tegen waarschuwen.

Agatha

Agatha

06-12-2014 om 23:12

AnneJ

Waar zeg ik dat ik het niet aan de huisarts over wil laten? Natuurlijk moet micha dat doen. Ik ben geen arts en bemoei me daar ook niet mee. ik zet alleen kanttekeningen bij het langdurig gebruik van Xanax. Mijntje zei het ook al in posting 75.

Nogmaals, Xanax is niet te vergelijken met bijv. een anti-depressivum.

micha

micha

dat weet ik

De dokter zij dat ik in psychose zit door ontwennings verschijnselen waar ik te bang van werd ofzo iets en daarom de xanax voor het te ovzrbruggen

Agatha

Agatha

Inderdaad

voor het overbruggen. Je had het trouwens eerder niet over het feit dat je een vriendin hebt. Kun je er met haar over praten? Dat zou mooi zijn. Sterkte nogmaals.

De patientenvereniging - Anoiksis

http://www.anoiksis.nl/content/vroegtijdige-interventie-psychose-anoiksis

Het belang van het vroegtijdig onderkennen van een psychose.
En het adres waar je ervaringen kunt vinden van andere mensen met een psychose.

micha

micha

07-12-2014 om 14:12

neen

Zij is totaal tegen de wiet dus kan ik haar da nie zeggen

micha

micha

08-12-2014 om 19:12

goed nieuws

Ik zqt daarnet in de garage een sigaret een gewoond sigaret te roken en alles leek over alsof ik weer gewoon kon denken dus heb ik er nu veel hoop in

Ha fijn Micha

Het gevoel weer jezelf te zijn. Gelukkig. Maar niet stoppen he? Bespreek elke stap met je huisarts.

Wikka

Wikka

08-12-2014 om 22:12

psychiater

Micha, wat goed dat je naar de huisarts bent gegaan!
En wel schrikken dat je nu toch een psychose hebt.
Maar dit betekent niet dat je daar de rest van je leven last van zult hebben.
Een combinatie van medicatie, therapie en begeleiding kan heel goed werken.

Wel wil ik je aanraden om je huisarts te vragen om je door te verwijzen naar een psychiater. Psychiaters zijn speciaal opgeleid om psychoses te diagnostiseren en te begeleiden. Het is geen goed idee om langdurig psychofarmaca te slikken via de huisarts, zonder contact met een psychiater. Een psychiater met dit begeleiden.
Voor jou geeft dit de meeste kans op goede behandeling en goede medicatie.

Een huisarts is prima voor de eerste beoordeling en de eerste hulp. Dat heb je heel goed gedaan. Als de huisarts denkt dat er iets serieus aan de hand is, zoals een psychose, dan is het tijd om naar een psychiater te gaan.

Daarbij is het belangrijk dat je je op je gemak voelt bij de psychiater en goed met deze persoon kunt praten. Klikt het helemaal niet met de psychiater, vraag dan om een andere.

micha

micha

09-12-2014 om 10:12

danku voor de snelle reactie

Neen dat is niet nodig de dokter zegt dot is omdat ik gestopt ben met blowen dat ik psychose heb door de afkicken daarom xanax voor het te overbruggen en het helpt vandaag examen Frans en het was weer een normaal gevoel :)

Evanlyn

Evanlyn

09-12-2014 om 10:12

Micha

Wat fijn om te lezen zeg! Goed doen wat de dokter zegt, dan gaat het helemaal goed komen!

micha

micha

23-12-2014 om 17:12

nog ni over

het is nog niet over de paniek is zo goed als over alleen mijn gedachten en dat raar gevoel blijven dat wazig heb ik alleen maar sochtends we blijven positief de feestdagen komen eraan heb een schittetend rapport :)

Mijntje

Mijntje

Gefeliciteerd met je goede rapport!
Het kan zijn dat je bijwerkingen hebt van het medicijn, als het vervelend blijft of het wordt erger weer even met je huisarts bespreken, misschien is dit middel wel niet zo geschikt. Maar niet op eigen houtje stoppen (maakt het vaak nog veel erger)
Fijne feestdagen en ik hoop dat het allemaal UP UP UP gaat met je!

micha

micha

dankje mijntje

Mijn dokter zei dat het nu afwachten is nu neem ik al lang geen medicijnen meer ik mag ook niet meer van de dokter

micha

micha

02-01-2015 om 14:01

net nog eens bij de dokter geweest

Ben net bij de dokter geweest en ze zij mij dat ik al een stap je gezonder ben

Agatha

Agatha

02-01-2015 om 15:01

Gelukkig maar!

Een heel gelukkig en gezond 2015 gewenst!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.