Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Slecht slapen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

22-09-2011 om 21:09

Simpel

als het werkt werkt het, prima toch! Bij de een werkt dit, bij de ander werkt dat. Iedereen is anders.

Guinevere

Guinevere

22-09-2011 om 21:09

Slaap nou eerst maar eens bij

Ik zou zeggen: eerst eens goed bijslapen voordat je de melatonine aan de kant zet. Het kan wel een tijdje duren voor je je slaapgebrek eruit hebt geslapen. Bij mij duurde het 6! maanden voordat ik weer was bekomen van 1,5 jaar chronisch slaapgebrek (< 4 uur per nacht). Hopelijk bij jou wat sneller.
Van teveel melatonine kun je idd suf worden, ook overdag. Je zou dan de dosering langzaamaan kunnen verlagen. En vergeet die "doorslaapmelatonine" niet.
Slaap lekker.

Moontje

Moontje

22-09-2011 om 22:09

Fely vraag

wat apart, heb AD gebruikt in het verleden en ging daar ook (weer) mee slapen, maar nooit gehoord van gebruik naar behoefte.
Welk AD is het?
Ik had (o.a.) Citalopram, en daarvan kun je juist fit worden staat in de bijsluiter dus ik nam het altijd 's ochtends in....

Moontje

Moontje

22-09-2011 om 22:09

Wat bij jou past

Thein,
het is voor iedereen anders, jij moet een oplossing zoeken die bij jou past en goed voelt.
Of dat nou AD is, slaapmiddelen, melatonine, warme melk of mediteren, het maakt niet uit.
Ik word misselijk van 3 mg. Melatonine, en ik kreeg darmkrampen. Nou heb ik een zeer gevoelige dikke darm, dus daar kan ik weinig aan veranderen (PDS).
Bij nij is geestelijke onrust de grootste boosdoener. Door het in mijn bovenkamer op orde te hebben en niet gespannen te zijn slaap ik het beste.
Als het helemaal mis is neem ik een slaappil maar die vind ik helemaal niet meer fijn. Ik word er ontzettend labiel van de dag erna, huilerig en dat vind ik erg vervelend.

Moontje

Doxepine. En net als jij -en vele anderen- waren AD wel het laatste waar ik aan heb gedacht. Maar inderdaad, het is voor iedereen anders. Gewoon uitproberen.

thein

thein

23-09-2011 om 19:09 Topicstarter

's nachts innemen werkt niet

ben ik wel achter. Vannacht om 01.00 ingenomen, maar heb dus tot 3.30 klaar wakker gelegen. Ik was klaar wakker door mn sfeerlichtje (ik heb zo'n 3-standen lamp en de 1e stand is kaarslicht) dat doe ik dus maar niet meer, lekker voor het slapen gaan en ik probeer me niet meer zoveel te focussen op de geluiden om me heen. Ik probeer me nu geestelijk af te sluiten.
Ik ga ff lekker verder met die melatonine en we zullen zien over 13 dagen wat de effecten zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.