Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Fianna

Fianna

11-10-2010 om 10:10

Slapeloosheid, slaapmiddelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

12-10-2010 om 14:10

Ouderschapsverlof

is absoluut geen optie. Hier krijgt man 0% uitbetaald en dat kunnen we echt niet opbrengen.

Ik ben hard aan het nadenken en zie wel wat mogelijkheden hoor. Het gaat komen Ik ga nog even brainstormen.
Dank allen voor het meedenken!

Fianna

Fianna

12-10-2010 om 14:10

Elisa en irene

Ik heb natuurlijk geen hysterectomie gehad, vandaar dat ik denk ik ook eerder mocht tillen, na 3 weken (en daar heb ik me ook netjes aan gehouden). en ik ben ook niet onder narcose geweest, 2 keer ruggenprik met roesje, maar wel veel morfine waar ik goed ziek van ben geweest, kan er echt niet tegen dat spul. Het is overigens pas sinds 2 dagen dat lopen niet echt pijn doet, dus inderdaad het herstellen duurt lang..
Ik wil ook een andere ha, alleen is dat niet eenvoudig. Ik ken iemand met dezelfde huisarts en zij kon pas veranderen na een foute diagnose waardoor zij een klacht kon indienen. Ik moet nog even uitzoeken hoe het zit, maar je kan niet altijd zo maar van ha wisselen.

En Irene, vervelend zeg van die complicaties! Ik hoop dat je gauw hersteld.

Bastet

Bastet

12-10-2010 om 15:10

Klopt fianna

Wisselen van huisarts is niet vanzelfsprekend,en hier ook niet toegestaan.Veel sterkte!
Bastet

Guinevere

Guinevere

12-10-2010 om 16:10

Niet toegestaan?

Ik heb jaren in jullie woonplaats gewoond, en ben daar diverse keren van huisarts veranderd hoor. Dat kon gewoon. En daarbij, wie is er nou eigenlijk de klant?

Fianna

Fianna

12-10-2010 om 16:10

Guinevere

misschien dat er intussen iets veranderd is, maar ik hoorde het ook net weer van de buuf (zelfde ha, baalt ook van hem), je mag niet zo maar wisselen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-10-2010 om 19:10

Huisarts

Het staat iedereen vrij om van huisarts te veranderen. Heb het zelf twee keer gedaan. De nieuwe huisarts moet wel een contract hebben met je zorgverzekeraar en hij moet je wel accepteren als patient. Beide zaken moet je natuurlijk eerst vantevoren navragen. Maar je mag wel "zomaar" wisselen hoor. Daar is geen foute diagnose voor nodig; je hoeft zelfs helemaal geen reden op te geven.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/ben-ik-vrij-om-zelf-een-huisarts-te-kiezen-en-hoe-verander-ik-van-huisarts.html

Fianna

Fianna

12-10-2010 om 19:10

Elisa

Je hebt gelijk inderdaad. Ik had ook even gegoogled en kwam op dezelfde site uit. Ik vraag me dan af waar die praatjes vandaan komen dat het niet mag. Ik heb het al van meerdere mensen gehoord. Vreemd. Ik ga dus maar eens op zoek naar een andere huisarts.

Fianna

Huisartsen hadden vroeger vaak afspraken dat ze elkaars patiënten niet overnamen. Daarmee bereikten ze in de praktijk dat er van de vrije keus van de patiënt niets overbleef, omdat je altijd aan postcodegebieden gebonden blijft. Nou ja, da's ook niet zo star maar huisartsen weigeren vaak mensen van te ver en daardoor ben je aangewezen op de paar huisartsen in je directe omgeving.

Ik heb begrepen dat dat soort afspraken nog steeds voorkomt. Het mag geloof ik niet maar dat weet ik niet zeker. Misschien kun je er meer over vinden op kiesbeter.nl oid.

Fianna

Fianna

12-10-2010 om 20:10

Rodebeuk

ja, zo zit het volgens mij. In de praktijk zou het dus wel eens lastig kunnen zijn om van huisarts te wisselen. Stel dat ik morgen bel naar een nieuwe huisarts dan is waarschijnlijk de eerste vraag: waar woont u. Dan komen ze er meteen achter dat ik in hetzelfde postcode gebied zit en krijg ik misschien wel te horen dat er geen plek is.

Nee joh

als je je postcode zegt kan het toch nog zijn dat je hier net bent komen wonen? Ze komen er pas achter als ze horen van welke ha je afkomt.

Anders begin je met een beetje weinig info.. alsof je er net bent komen wonen. Oeps, ik geloof dat ik al de hele week mensen op OOL aansticht tot liegen..

Tirza G.

Tirza G.

12-10-2010 om 23:10

Het gevaar van slaapmiddelen

is dat ze wérken. Als je zo wanhopig bent als jij en je kunt door een klein tabletje heerlijk slapen, dan is de stap zo gezet. Hopla, tabletje. Slaaaaaaapen, zzzzzzz, heeeeeeeerlijk.
En binnen de 10 dgn heb je een hogere dosering nodig voor hetzelfde effect: voila, je hebt een probleem.

Tirza

Fianna

Fianna

13-10-2010 om 09:10

Tirza

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Maar ik kan toch met de ha afspreken dat ik maar een klein beetje krijg voorgeschreven? Voor een week of zo. Ik ga echt niet proberen om meer pammetjes te scoren via de zwarte markt oid...
Ik hoop eigenlijk dat ik door een nacht of 3 weer normaal slapen weer alles binnen perspectief zie en daardoor minder tob en daardoor vanzelf beter slaap.

Sleepy

Sleepy

13-10-2010 om 09:10

Wilskracht

Na een week werken de slaappillen minder en zou je een hogere dosis nodig hebben voor hetzelfde resultaat. Dat is nog niet gelijk een verslaving, maar meer gewenning. Je bent er nog steeds zelf bij als je ze neemt of niet neemt, een beetje wilskracht doet een hoop. Het probleem heb je pas als je niet meer wilt stoppen met de pillen, niet als je ze voor korte tijd neemt om bij te komen.

Bastet

Bastet

13-10-2010 om 11:10

Korte tijd

Mijn man kreeg ooit dergelijke pillen,voor drie dagen geloof ik,om inderdaad uit die cirkel te komen.Man uitte zijn zorg ten aanzien van verslaving,waarop arts zei:daar krijg je de kans niet voor,dit zijn de enige die je krijgt.

Fianna

Fianna

13-10-2010 om 12:10

Geweest

Precies Bastet. Maar waar een wil is is een weg, het schijnt dat je via internet allerlei zooi kan bestellen. Maar zoiets zou ik nooit doen.

Ik was vanmorgen bij de ha (of beter gezegd, de plaatsvervangster, een arts in opleiding, leuke vrouw, zou haar zo inruilen voor mijn eigen ha) Heb Temazepam voorgeschreven voor 5 dagen en ze wil me na 5 dagen weer terug hebben om te kijken hoe het gegaan is.
ik ben erg benieuwd hoe het gaat vannacht en morgen. Voel ik me morgen raar dan spoel ik de rest door de wc oid.

Verlaat antwoord voor berber

Hoi,

Die ontspanningsoefening was een soort body check. Niet met aanspannen en loslaten, maar met je aandacht naar een lichaamsdeel gaan. Je begint met het verste (je tenen aan de linkerkant bijv.). Dan werk je dat been af, daarna het andere been, dan de vingers plus arm, je lijf en je hoofd. Je gaat er met je aandacht naar toe en loopt het langzaam af. Het voelt alsof je een warme sok aantrekt.

Valt ook nog op te googlen met body check en mindfulness. denk ik.

Nasha 1st

Nasha 1st

13-10-2010 om 13:10

Slaapmiddelen

toen ik 4 jaar geleden instortte van van alles en nog wat en ik ook niet kon slapen kreeg ik van de HA ook slaappillen. Ik heb ze thuis in de kast gelegd en het enkele feit dat ik wist dat ze er lagen en in geval van nood kon gebruiken was voldoende, ik sliep weer als een marmotje. Vond het doodeng, bang voor verslaving inderdaad, maar ook, bang dat ik zo diep zou slapen dat ik het niet zou horen als er wat met de kinderen was of iets anders in huis. aangezien mijn man soms weleens 's nachts werkt of laat thuis is kon ik me dat niet veroorloven....

Fianna

Fianna

13-10-2010 om 20:10

Nasha

Daar hoop ik eigenlijk ook een beetje op hoor. Het psychologische effect van die dingen in huis hebben. Alhoewel ik dat vannacht nog niet ga uitproberen, dan neem ik gewoon een pil. de nacht er op wrs wel.
Gelukkig is man er 's nachts wel, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken, maar anders zou ik het zeker niet nemen.

Rodebeuk, ik ga googlen op dat mindfulness gebeuren etc.
Oh, waar zou ik zijn zonder google, of goochelen zoals mijn oudste het noemt ;)

Fianna

Fianna

14-10-2010 om 06:10

Berber

Nou het is je gelukt hoor, zit hier brak en met gillende koppijn toch te glimlachen

Nou dat spul werkt dus niet, of de dosering is te laag (10mg) heb nog de halve nacht wakker gelegen en heb vreselijke hoofdpijn (had ik al voordat ik dat spul nam). Ik voelde me wel raar vannacht dus die ontspanningsoefeningen heb ik ook niet gedaan, niet eens meer aan gedacht.

Telegraaf vandaag:

Gemeenteraad R'dam wil gewoon stoppen met thuiszorg ogv Wmo als er kinderen tussen de 5 en de 12 in huis zijn. Die kunnen het huishouden overnemen!

Geweldig. De oplossing ligt dus voor de hand.

Oftewel, iets minder cynisch, het feit dat moeders niet ziek kunnen zijn is nu met de afbraak van de verzorgingsstaat steeds dichterbij aan het komen.

Fianna

Fianna

14-10-2010 om 12:10

Ze lopen achter

In het aanvraagformulier van de Wmo wat ik van mijn gemeente kreeg enkele weken geleden stond ongeveer hetzelfde. Nou laat ik toevallig 2 bikkels van 5 en 7 in huis hebben, dus wat zeur ik nou. Probleem in 1 keer opgelost. Ik houd hen ook gewoon thuis van school als zij voor hun broertje of zusje moeten zorgen of moeten stofzuigen.
Oja, mocht het mij niet lukken om in februari een andere baan te vinden dat lijkt me kinderarbeid wel op zijn plaats. Als ik hen nou eerst even goed inwerk in huishoudelijke klusjes kunnen zij straks ergens als schoonmaker aan de slag.
Wat heb ik om niks gezeurd zeg!
ps rb we kunnen inderdaad onderhand even bellen ;)

Berber: je broek...

dat komt goed hoor. Gewoon even wachten tot je oudste van school komt, die wil je broek wel weer ophijsen ;-)

Fianna

Fianna

Dank je rodebeuk, ik had even een lachbui nodig ))

Berber, dank je voor het meedenken! Maar ik hoef dus niet meer wakker te liggen vanwege gepieker, de oplossing voor al mijn zorgen zit nu in groep 2 en 4, hahaha.
Maar even serieus, uiteindelijk komt het ook allemaal wel weer goed...

Fianna

Fianna

Berber

'Ha, je humor doet het nog, goed teken! :-)'

Dat ben ik niet, dat is de Temazepam ;)

Fianna

Fianna

14-10-2010 om 13:10

Hahaha

ja precies! het was ook maar een pammetje van 10 miligrammetje ;)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.