Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

rowan

rowan

16-06-2012 om 07:06

Schimmeldieet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

19-06-2012 om 16:06

Silom

Silone:
"Als ze die gezondheid dan ook nog genetisch zouden kunnen doorgeven, mag de wereld blij zijn met Dzjengis Khan (schijnt)."
:-)
Maar t hele punt is, dat die gezondheid niet genetisch is, maar het gevolg van voeding. Nomadische veetelers eten namelijk gigantische hoeveelheden dierlijk eiwit -de basis van hun dieet bestaat uit vlees, vlees, vlees, en zuivel. Dat vertaalt zich blijkbaar in een extreem goede voedingstoestand, wat ook objectief blijkt uit bv grote lengte.

Tinus

"de basis van hun dieet bestaat uit vlees, vlees, vlees, en zuivel. Dat vertaalt zich blijkbaar in een extreem goede voedingstoestand, wat ook objectief blijkt uit bv grote lengte"

Waarmee die adviezen over 2 ons groente per dag toch in een wat ander daglicht komen te staan. Zelfs als Atilla et al. de maaginhoud van hun koeien mee opaten lijkt me niet dat ze aan de 2 ons pppd kwamen, zelfs niet bij benadering. En een moestuintje verdraagt zich weer slecht met rondtrekkend plunderen& brandschatten.

Groeten,

Temet

Leony

Leony

19-06-2012 om 19:06

@tinus

"Maar t hele punt is, dat die gezondheid niet genetisch is, maar het gevolg van voeding. Nomadische veetelers eten namelijk gigantische hoeveelheden dierlijk eiwit -de basis van hun dieet bestaat uit vlees, vlees, vlees, en zuivel. Dat vertaalt zich blijkbaar in een extreem goede voedingstoestand, wat ook objectief blijkt uit bv grote lengte."
Ik begrijp nu waar de amerikaanse hegemonie vandaan gekomen is - Big Mac rules!

Tinus_p

Tinus_p

19-06-2012 om 22:06

Temet

Temet:
"Waarmee die adviezen over 2 ons groente per dag toch in een wat ander daglicht komen te staan. Zelfs als Atilla et al. de maaginhoud van hun koeien mee opaten lijkt me niet dat ze aan de 2 ons pppd kwamen, zelfs niet bij benadering. En een moestuintje verdraagt zich weer slecht met rondtrekkend plunderen& brandschatten."
:-D
Interessant is, dat er slechts één cultuur is (namelijk de Hindoestaanse), die er in is geslaagd om vegetarisch te worden -weliswaar met daverend succes, maar toch. Een jagers of nomadische veeteelt vleescultuur is daarentegen een veelvoorkomende norm: naast wat ik alnoemde bv Eskimos en Masai.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.