Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Margot
28-08-2010 om 00:08
Pil uit de verzekering?
Zoals gewoonlijk vallen de bezuinigingen bij de zorg. Maar echt, ik schrok toch echt net even toen ik hoorde dat de pil uit het pakket ging. Ik keek mijn man aan en die zei: tjsa ook een manier om de vergrijzing tegen te gaan......en de zorg erom heen. Onze mantelzorgers worden nu gecreƫerd, ongeacht de leeftijd van de moeder...
Maar ja, ik heb wel een dochter. Dus moet ik haar strakjes gaan verbieden te expirimenteren met de sex? terwijl ik het met mijn zestiende ook uitprobeerde. Het condoom is ook niet heilig cq veilig. Geklungel bij je eerste pogingen... Ik zie meteen doemscenario's.
En dan heb ik het nog niet eens over de meiden/vrouwen die de pil nodig hebben om de menstruatie te overleven zonder al te veel pijn.
Zelf vind ik dus een beroerde beslissing. Wat jullie?
groetjes
Margot

Hanne.
01-09-2010 om 09:09
Nog niet zo lang
Met de invoering van de basisverzekering zat de pil ook niet in het basispakket. Kreeg'm toen via de aanvullende verzekering vergoed. Op een gegeven moment is hij wel in het basispakket gekomen. Weet niet precies wanneer omdat ik in die periode door m'n zwangerschappen een aantal jaar niet gebruikt heb.
Maar financieel gezien is het voor mij veel aantrekkelijker om 'm in de aanvullende verzekering te hebben. Sinds de pil in het basispakket zit moet ik'm altijd zelf betalen. Eerst kostte het me m'n no claim. Nu de no claim is afgeschaft kost het me m'n eigen risico...
tel uit je winst.

Fianna
01-09-2010 om 12:09
Niet erg
Ik ben het helemaal met Dirksmama eens. De pil kun je best zelf voor je dochter betalen. Je doet nu net alsof ze nooit zou kunnen experimenteren of wat dan ook.
Hallo zeg, het is een GENOTSMIDDEL (en dan heb ik het even niet over vrouwen die de pil om andere redenen nodig hebben). Ik vind het terecht, zie niet in waarom ik zou moeten meebetalen aan seksuele uitspattingen van anderen.