Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

bertje1

bertje1

26-10-2017 om 15:10

overgang?

Ik vroeg me af: hoe merk je dat de overgang 'begint'??
menstruatie vaker of juist niet of onregelmatig??
hoe weet je dat het 'normaal' is???

Kerstster

Kerstster

17-12-2017 om 11:12

Rugkrabber

Een hilarisch stukje dat ik even met jullie wil delen;
http://www.saarmagazine.nl/al-10-jaar-overgang-ja-jaaa-jaaaaa-ga-ga-harder-harder-o-god-lekker/

Ik stond net weer te schuren tegen de deurpost.. ;-0)

Volgens mij geeft Mirena na 5 jaar trouwens geen hormonen meer af.. dan is het puur nog 'gewoon' een spiraaltje. 'Voor het geval dat'. De mijne mag 7 jaar blijven zitten van de gyn. Dan ben ik 52 en klaar.

Wilma

Wilma

17-12-2017 om 11:12

52 en klaar?

Ik ben 55 en echt nog niet klaar hoor. mirena is eruit want ik had klachten, pil is geen optie. Ik heb ooit nog eens een pessaruim gehad maar die vergat ik telkens te verwijderen. Ik menstrueer nog steeds. Met mijn nieuwe verkering is het echt nog even puzzelen hoe een zwangerschap te voorkómen. De tijd van condooms is bij ons een beetje geweest. Statistisch gezien is de kans nihil, maar geen enkele arts zal zeggen dat "dat niet meer hoeft". Nog niet echt klaar dus ;-)

Anja

Anja

17-12-2017 om 12:12

grappig

Ja dat heb ik dus ineens ook! Jeuk tussen mijn schouderbladen. Had dat niet aan de overgang gekoppeld, (ik ben 48) verder heb ik nog helemaal geen klachten. Ik had mezelf net voorgenomen om maar eens wat minder heet te douchen, of daar bodylotion te smeren (maar het is zo'n onhandige plek) en ik had net een ruggenkrabbertje gekocht, heerlijk om even te kunnen krabbelen daar.

Bab

Bab

17-12-2017 om 13:12

Sally

" Helaas ook erg aangekomen hoewel mijn eetpatroon hetzelfde is gebleven."

Dat is ook meteen het antwoord op je probleem: je stofwisseling is langzamer geworden en daardoor moet er eten af en beweging bij. En dan nog...een keer zondigen en je bent sneller het haasje als tevoren.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

17-12-2017 om 13:12

Ja, zondigen is vragen om ellende. Vorig jaar met de feestdagen even niet opgelet en hup, de pineut! En je krijgt het er ook niet meer af. Dit jaar met kerst komen al die lekkernijen er echt niet meer in. Ik heb afgelopen week een kerstpakket vol snoep en koek gekregen, die heb ik weggegeven.

Niki73

Niki73

18-12-2017 om 14:12

Haha, en Wilma

Mijn dochter van 12 heeft de laatste tijd steeds jeuk tussen haar schouderbladen! Zou zij ook...? Wisselende hormonen, het zo zomaar kunnen.

Wilma, je weet toch dat er ook nog koperspiraaltjes bestaan? Ik ben al meer dan 10 jaar een uiterst tevreden gebruikster.

Wilma

Wilma

18-12-2017 om 21:12

niki73

Ja klopt van dat koperspiraaltje, maar bij mij geen polonaise meer. Vriendmans heeft zich nu laten steriliseren. Voor hem een kleine ingreep en voor mij de fijnste oplossing ;-)

Jeuk idd

Maar of het de overgang is, ik heb er al járen last van. Met name dat ene plekje op mijn linker scheenbeen. Eerder een vierkante mm dan een vierkante cm. Niets aan te zien als ik er niet aankom. Maar soms vergeet ik het en krab ik mijn huid kapot. Of mijn broek, die daar duidelijk een slijtplekje heeft.

Moedermop

Dat riep mijn dochter ook, je hebt al jaren jeuk! Maar de jeuk is inderdaad veranderd naar een klein specifiek plekje dat ik ook aan kan laten wijzen door een ander als ik aanwijzingen geef. Gek he? Hoger,links,nee verder sta ik dan te gillen;)

Onregelmatig en plannen maken

Ik merk dat de menstruatieperiode langer is gaan duren. Heel vervelend bij het maken van bv vakantieplannen en vliegreizen. Rechtop zitten is bij mij vragen om doorlekken. Op zware dagen moet ik een uur plat liggen zodat de zwakke plek weer 'heelt'.
De langere onvoorspelbare veranderingen zijn ook niet zo fijn als je wilt vrijen.
Als ik Google, word ik niet vrolijk. Overgang heeft dus meer om het lijf dan alleen opvliegers.

Wilma

Wilma

13-03-2018 om 22:03

Flanagan

Waarom ga je niet naar een overgangspoli of een -consulente? Er zijn een hoop middelen hoor, plantaardig of pharmaceutisch zeg maar. De tijd dat we het allemaal maar moesten ondergaan is een beetje voorbij.

Bab

Bab

14-03-2018 om 00:03

Flanagan

Wat bedoel je met de zwakke plek moet helen? Dat klinkt alsof je denkt dat er een "wond of gat" zit of bedoel je iets anders?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.