Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Regien
29-05-2011 om 21:05
Open verhemelte
Ik ben onlangs bevallen van een prachtige dochter: Kiki! Helaas is ze geboren met een open verhemelte. Haar lipje, neusje en tandenboog zijn volledig intact, gelukkig.
Morgen hebben we onze eerste afspraak met het schisisteam in Leuven. Spannend. Ze zullen Kiki helemaal onderzoeken en ons de nodige (behandel)informatie geven.
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ervaringen hebben met het hebben van een open verhemelte bij hun kind en/of het schisisteam in Leuven. Ik lees het graag!

Regien
19-06-2011 om 03:06
Devriendt
Ja, wij gaan ook naar DeVriendt! Ontmoet ik je wellicht de 6e....grappig!

Loentje
19-06-2011 om 22:06
Tot dan! Hopelijk krijgen we toch enkele minuutjes hè ;o)
Intussen heeft dochter een nieuw onderzoek gehad, blijkt dat haar slokdarmpje niet goed werkt. Dat is natuurlijk geen goed nieuws, anderzijds is het ook wel een vorm van eerherstel: het is niet zo dat ze niet wil eten, het is niet KUNNEN eten en dat gaf ze altijd aan. Wat ze inslikt blijft 'staan' voor haar maagje. Soms geraakt er wat door. In het begin van een nieuwe eet-poging deed ze graag mee maar na een paar keer wendde ze haar hoofd weer af. Ik heb vaak gezegd dat ik dacht dat ze hiermee aangaf dat ze zich er slecht bij voelde, nu is 't nog waar ook. We hebben heel vaak geprobeerd, we hielden zelfs lang vol maar we kregen het nooit opgebouwd. Vervelend, maar er valt best mee te leven. We kunnen dat eten nu tenminste wel een tijdje loslaten!
Loentje