Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wilgenkatje
23-03-2020 om 14:03
Opa en oma passen even niet op...
Hoe verder in coronatijden ?
Onze twee kleinkinderen in eigen dorp hebben altijd een dag per week grootouders als oppas. Ik deed ook een dag, maar ven daar vorig jaar wegens ziekte mee gestopt. Dat is toen de kinderopvangdag geworden. Ook paste een tante incidenteel op.
Nu zijn kinderopvang en school gesloten. Ouders van kleinkinderen hebben geen recht op opvang. De ene ouder werkt in de zorg, de andere doet praktisch werk wat je niet thuis kunt doen.
Deze week hebben ze vakantie en dus geen opvangprobleem ( oudste kindje net geen 5, ze planden vakantie ) maar hierna wordt het lastig.
Ik heb niet zoveel puf om weer standaard oppas te zijn en hoor volgens de huidige richtlijnen tot de risicogroep. Denk dat de andere grootouders nog even doorgaan. Mijn man is nog lang niet met pensioen.
Hoe lossen andere ouders dit op?

Astrid
26-03-2020 om 01:03
Miezemuis
"Welke domme dingen bedoel je Astrid? Je kunt van een kind van anderhalf geen afstand van 1,5 m bewaren.".
Ik bedoel dat ik medisch ben opgeleid en weet wat kan, dat mijn dochter een baan in het ziekenhuis heeft maar al 2 weken thuiswerkt, dat alleen wij vieren ( met schoonzoon) elkaar zien. Ik pas op hun verzoek gewoon op. Met een 3 maanden oude baby kun je al helemaal geen afstand houden, maar mijn dochter en schoonzoon krijgen met de baby in huis hun werk niet af.

Miezemuis
26-03-2020 om 14:03
Klinkt leuk maar
het probleem is dat kinderen met snotneus niet mogen komen. En zoals Miriam al opmerkte, ‘snotneus’ is niet voor niets een veel gebruikte term voor een jong kind.

specht
26-03-2020 om 17:03
Precies miezemuis
En als de opvang weet dat er een ouder op de ic werkt is staan ze helemaal niet te springen om je kind op te vangen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.