Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vijfenvijftig

Vijfenvijftig

17-06-2017 om 10:06

Ongesteld op je 55e :-(

Wie nog meer? Ik wou dat het ophield.......
Ik voel me verder prima hoor, slik voedingssupplementen tegen pms-klachten en die werken bijzonder goed.
Maar het is wel erg ongemakkelijk zo. Mijn moeder was ook "laat", mijn zussen minder. Hoe oud waren jullie?

Half a twin

Half a twin

19-06-2017 om 13:06

hoop voor jou dat het niet gaat zoals bij mij

Vorig jaar was ik ook bijna 100 dagen niet ongesteld geweest van kerst 2015 tot april 2016 en toen toch weer wel als extra leuk verjaardagscadeau :-(
Daarna weer keurig iedere maand tot kerst ongeveer en nu steeds 60 dagen ertussen of maar 17 .
In 84 dagen (3 normale cycli) ben ik dan wel 3 keer ongesteld.

Verjaardagscadeau?

Wat is dat voor raar verjaardagscadeau van m'n lijf dan, ik ben aan het eind van de week jarig!

Julia64

Julia64

25-06-2017 om 11:06

100 dagen?

Ik zie hier steeds "100 dagen niet ongesteld" voorbij komen al zou dat een soort mijlpaal zijn waarna het definitief wegblijft.. Ik heb altijd begrepen dat je pas als je een jaar lang niet ongesteld bent geweest je ervan uit kunt gaan dat het niet meer terugkomt.
Ik (52) ben 2 maanden geleden na 9 maanden weer eens ongesteld geworden. Met inderdaad een aanloop van wekenlang krampen en gevoelige borsten. Aan één kant ben ik er wel klaar mee, anderzijds heb ik ook wel eens gelezen dat de definitieve aftakeling pas echt inzet als je niet meer ongesteld wordt (hormonenkwestie). Dat het ook bescherming biedt tegen bepaalde ziektes wist ik niet, maar is natuurlijk wel logisch gezien het hormonenverhaal. Dus tja, beetje dubbel gevoel hier.
Verder heb ik, afgezien van wat lichamelijke kwaaltjes als stram- en stijfheid, spierpijn en slecht slapen/nachtzweten, niet heel veel last van de overgang.

Toeval die 100 dagen

Dit draadje startte net toen ik 100 dagen niet ongesteld was geweest, en 100 is een mooi getal nietwaar? En het is dan duidelijk meer dan 'een keertje overslaan', het is duidelijk: ik ben in de overgang! Hoe het verder gaat, kan je aan dit draadje zien, hangt helemaal af van de vrouwspersoon.

Voor de statistieken, ik vreesde een zondvloed (omdat je dat ook vaak tegenkomt, een tijd al niet ongesteld en dan een zondvloed) maar het was een hele gewone menstruatie. Dat kan dus ook. Maar nu ik dit typ, wie weet dat ik voor straf de volgende keer wel een zondvloed krijg!

MoederMop

Ik heb in mijn "afbouwjaar" wel eens zo'n zondvloed gehad maar die duurde dan hoogstens één of twee dagen en stopte dan abrupt.
En na enkele matige menstruaties lijkt een wat heftiger menstruatie al gauw op een zondvloed. Komt goed.

Ellen69

Ellen69

13-07-2017 om 16:07

Over droogte..

Doe jezelf (en partner) een plezier en koop een tube KY glijmiddel, of een soortgelijk iets. Kun je online bestellen voor een euro of 6 en ligt morgen op je mat.
Ook een droge tampon breng je er makkelijk mee in!

Tammy

Tammy

03-01-2020 om 08:01

57 jaar wanneer is het nou klaar

Ik wordt over 3 weken 57 jaar en ik menstrueer nog regelmatig . Ik menstrueer nu meer dan dat ik vroeger deed . Het was altijd onregelmatig ik kon maanden overslaan .Ik vraag me echt af wanneer het ophoud.

Toch weer aan de pil

Na een tijd van opvliegers en onregelmatige menstruaties, toch weer aan de pil gegaan. zo heb ik de dagen zelf weer in de hand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.