Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Obesitas en de relatie met vet en suiker - not

Ad Hombre

Ad Hombre

13-05-2015 om 14:05

Donna

"Je kunt beter gewoon erkennen dat de gemiddelde psychisch en lichamelijk gezonde man niet op graatmager valt. "

Dat wil ik best erkennen, maar volgens mij ligt de reden dat catwalk modellen zo dun zijn niet in de psyche van de man (of van de ontwerper) maar in die van de vrouwelijke klant.

En mooi en sexy zijn niet helemaal hetzelfde...

Ad Hombre

Ad Hombre

Kaaskopje

"Van een man van de wereld had ik niet verwacht dat je zo in de ontkenning zou schieten over het ideaalbeeld wat mannen van vrouwen elders op de wereld hebben. Er zijn nu eenmaal landen/volken waar 'volslank' van oorsprong gelijk staat aan 'we hebben het goed'."

De definitie van volslank is nogal fluide op zijn zachtst gezegd. Kijk maar eens op zo'n relatiesite

"Nederlandse vrouwen hebben (even heel algemeen gezegd) platte billen. Dat wordt toch minder mooi gevonden door veel mannen met een andere achtergrond dan de jouwe."

Ik weet dat dat het algemeen (ook bij mij) ingestampte relativistische beeld is, maar naarmate ik ouder wordt geloof ik daar eigenlijk steeds minder van. Inderdaad, platte of te kleine billen zijn bij een vrouw niet erg sexy, maar te dik is ook niet erg aantrekkelijk, als je het als man voor het kiezen hebt natuurlijk. De meesten van ons moeten zich maar redden met wat ze aangeboden krijgen. En dan pas je je verwachtingen/wensen aan. Je moet wel met je bierbuik.

Zou dat met die Afrikanen ook zo werken? Een ding staat als een paal boven water (no pun intended). Zodra ze hier van de boot stappen kunnen ze hun ogen niet van de lokale dames afhouden. Zelfs die met de platte billen. Dus hoe zit het nou met dat 'mooi vinden'? De zoveelste multiculturele mythe? Ik vrees het.

En, nogmaals, ik geloof heus wel dat er culturele variatie is, maar ik ben er van overtuigd dat die slechts verantwoordelijk is voor een heel klein stukje van de puzzle.

Katniss

Katniss

Ziet er slank uit

Volslank denk ik, bij maat 40. Bij maat 40 hoort een heupomvang van 104 en dat kun je toch echt niet meer slank slank noemen Ik wil niet weten hoe kleding eruit ziet op een gemiddelde vrouw, maar juist hoe het mij staat. Dus zeg maar op een model zo zwaar als ze nu zijn, maar dan 20 cm. korter.
Ik denk wel dat bijv. badkleding het leukst geshowd wordt op een Doutzen, maar waarom die modemerken dan van die enorm uitgemergelde catwalkmodellen inhuren is mij een raadsel. Vaak hebben ze ook zo'n ongezond gezicht met donkere kringen en diepliggende ogen.

Evanlyn

Evanlyn

13-05-2015 om 16:05

Ach Ad

Wat je ver haalt is lekker...

En Katniss: maat 40 volslank??? Toen ik die maat had, kon je letterlijk mijn ribben tellen. Dat is alweer een tijdje geleden;-)

Maat 40

Het maakt nogal uit of je maat 40 hebt bij een lengte van 1.55 meter of bij 1.80 meter. In het eerste geval ben je denk ik behoorlijk stevig, in het laatste geval slank.

skik

Charis

Charis

13-05-2015 om 21:05

Dat we naar graatmagere modellen kijken

En niet naar 'normale' vrouwen komt doordat in de modewereld homoseksuele ontwerpers de dienst uitmaken. Die vinden dat hun kleding op een vrouwe zonder rondingen het mooiste valt.

AnneJ

AnneJ

16-05-2015 om 15:05 Topicstarter

Iets dikkere modellen verkoopt beter

http://www.trouw.nl/tr/nl/6700/Wetenschap/article/detail/4026428/2015/05/16/Model-met-spek-op-het-bot-verkoopt-beter.dhtml

"Als het om campagnes voor bekende merken ging, maakte het de vrouwen niet uit hoe dik of dun de modellen waren. Maar als de merken nieuw of relatief onbekend waren, hadden de vrouwen een uitgesproken voorkeur voor de wat dikkere types.

Geen 'levende kleerhangers' meer
De onderzoekers vonden uit dat vrouwen met weinig zelfvertrouwen al helemaal graag modellen preferen met meer vlees om het bot. Hoofdonderzoeker Bian in een statement: "Ons onderzoek toont aan dat de kledingindustrie niet hoeft te vrezen voor modellen die iets dikker zijn dan normaal. Ze zouden daar zelfs meer producten mee kunnen verkopen."

Ely

Ely

17-05-2015 om 03:05

Wat ik heb begrepen

Is dat die modellen allemaal zo mager moeten zijn omdat we allemaal vergelijkbare vormen/verhoudingen hebben als we mager zijn terwijl een wat voller figuur in allerlei verschillende verschijningsvormen komt . De ontwerpers willen een jurkje ontwerpen dat vervolgens door de verschillende modellen geshowd kan worden dus moeten ze allemaal beetje het zelfde figuur hebben. Die extreme junkiemagerte hype is daar een doorschieter van die even een trend was.

En AnneJ, je toontje over de doodneervallende dieetgoeroe vind ik echt heel, heel triest. Niets garandeert ons een lang en gezond leven maar dat hoeft ons er niet van te weerhouden om te proberen gezond te leven. Ik snap dat je je afzet tegen het heilige moeten, bij diëten, bij sportscholen enz maar als een middel weleens verkeerd ingezet wordt en/of voor een verkeerd doel betekent dat niet automatisch dat dat middel niet goed is.

Zelf vind ik trouwens van alles en niks mooi. Ik vind Doutzen prachtig maar niet alle modellen op de catwalk. Ik vind sommige zgn plussize modellen mooi maar zeker niet allemaal. Ik ben me wild geschrokken dat de sportschool waar ik paar jaar geleden zo'n check deed mijn vriendin en mij benaderden alsof we veel te dik waren terwijl we allebei maat 38 hadden bij een lengte van 1,80m en aardig in shape. De wijze waarop ze spraken over onze lijven was echt alsof we obese waren. Had ik niet verwacht. Maar de Weightwatchers weigerde mijn deelname toen ik in diezelfde periode voor mijn werk een spoort mystery visit bracht.
Kortom, wat de één dik noemt vindt de ander gezond of mooi of oke. En ja, alles waar 'te' voor staat (behalve tevreden en tequila) is niet goed, dat zijn de extremen, is wat anders dan een rolletje over je spijkerbroek.

Pieter

Pieter

18-05-2015 om 07:05

Maar die modellen hebben toch ook wel allemaal een verschillende cupmaat? Dan valt die kleding toch ook anders?

Stiekje

Stiekje

18-05-2015 om 11:05

Pieter

De meeste van die (hele dunne)modellen hebben niet veel meer over of nooit veel gehad.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-05-2015 om 12:05

Stiekjes

Ja fijn, laten we van het neerbuigend doen over dikke vrouwen overstappen op het neerbuigend doen over vrouwen met kleine borsten...

Mijntje

Mijntje

Voel jij je dan beledigd? Jij hebt toch helemaal geen tietjes?
Het is volgens mij een algemeen feit dat modellen geen weelderige boezem hebben en geen kleine tietjes (of hoe je het wil noemen), dat is toch niet neerbuigend?
:-)

Ad Hombre

Ad Hombre

Mijntje

"Voel jij je dan beledigd? Jij hebt toch helemaal geen tietjes?"

Ik niet maar mijn meisje wel en als je mijn meisje beledigt kom je aan mij.

"Het is volgens mij een algemeen feit dat modellen geen weelderige boezem hebben en geen kleine tietjes (of hoe je het wil noemen)"

Huh? Wat is het nou, 'geen weelderige' en 'geen kleine', middelmaat dus. Wat is dat tegenwoordig? D?

"dat is toch niet neerbuigend?"

C'est le ton qui fait la musique

Evanlyn

Evanlyn

18-05-2015 om 13:05

Lees het badpakdraadje eens. Zo praten vrouwen nu eenmaal over hun lichaam. En een middenmaat is volgens mij B/C.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-05-2015 om 13:05

Evanlyn

"Lees het badpakdraadje eens."

Zal ik doen!

"Zo praten vrouwen nu eenmaal over hun lichaam."

Elkaars lichaam zul je bedoelen.

"En een middenmaat is volgens mij B/C."

http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/1899562/2011/03/28/Ook-gemiddelde-cupmaat-wereldwijd-in-kaart-gebracht.dhtml

D... (of is middenmaat iets anders dan gemiddeld)

Evanlyn

Evanlyn

18-05-2015 om 14:05

D, tsjongejonge...

En ik vind C eigenlijk al teveel, het zit maar in de weg. Al weet je natuurlijk niet waar het artikel op gebaseerd is. Als het zelfrapportage is, tja... dan krijg je dus hetzelfde als bij die piemels, vrees ik.

Ad Hombre

Ad Hombre

Evanlyn

Dat ligt wel een beetje anders, natuurlijk. Wij mannen hoeven niets met onze 'maat', je hoeft er geen speciale broeken voor te komen i.i.g. Maar voor een vrouw ligt dat toch wel heel anders, je kunt moeilijk een BH kopen als je je maat niet weet. Dus het is lastiger om jezelf voor het lapje te houden.

Evanlyn

Evanlyn

Ja, misschien wel...

Een BH moet wel passen, dat klopt.

Stiekje

Stiekje

19-05-2015 om 12:05

Ah, dus jij mag over dikke vrouwen zeggen dat het minder aantrekkelijk is en ik als vrouw mag niet zeggen dat modellen minder over hebben of nooit veel hebben gehad? Grappig dat jij het wel mag tot het jezelf aangaat of raakt en dan mag een ander het niet.

Er zit geen oordeel aan of iets neerbuigends aan. Hooguit heb ik niet veel woorden gebruikt in mijn posting en lees jij daardoor precies het verkeerde.
Het is net als topsportsters, daar zit weinig boezem, ze hebben er niets aan tijdens het rennen.

Ik heb grote borsten. Ik vind het vreselijk en zou met plezier een B of C-cup hebben. De operatie durf ik niet aan. 1. Snijden in gezond weefsel vind ik niet fijn 2. de operatie is duur 3. ik heb heel snel te kampen met infecties en overtollig littekenweefsel 4. ik woon alleen en je hebt iemand nodig die je daarna verzorgt.

Kleine borsten, grote borsten, dikke vrouwen, dunne vrouwen, kale mannen, behaarde mannen het dondert mij niet. Maar feit is dat modellen (tenzij plus size modellen) nooit eens een grotere cup hebben. Ze passen simpelweg anders niet in de kleding en moeten vaak BH-loos de catwalk op.
Hoe denk je dat dat mij laat voelen dan? De modewereld laat mij voelen dat ik te grote borsten heb, anders pas ik niet in de kleding. En dat laatste is helaas ook vaak het geval bij bovenkleding. Leuk joh als de verkoopster roept dat ze mijn maat bh nooit op voorraad heeft maar moet bestellen in een winkel vol klanten waaronder mannen...
Ik zou de laatste zijn die neerbuigend over een lichaam doet, iets dat ik bij anderen wel eens terug zie.

Stiekje

Stiekje

voorbeeldje

Of de winkel die ik belde waar ze aparte bikinibroekjes en tops apart verkochten.
Omdat die in een andere stad was, maar ik zo blij was dat zoiets bestond, belde ik eerst op.
Krijg ik een man aan de telefoon en ik stel mijn vraag: tot hoever gaat de maat voor bikinitopjes.
Tot E riep hij enthousiast....om daarna toe te voegen: en dat is ook eigenlijk wel meer dan genoeg he.

Dus...jij verdedigt je vrouw, maar je beschermt met je eigen opmerkingen andere vrouwen niet. Ik als vrouw moet me verdedigen tegen mannen en vrouwen terwijl ikzelf nooit een mensenlichaam zou veroordelen, juist omdat ik weet wat het is.

Ad Hombre

Ad Hombre

Stiekje

"Grappig dat jij het wel mag tot het jezelf aangaat of raakt en dan mag een ander het niet."

Ik was niet geheel serieus, tegen mijn gewoonte in, dus de term grappig is wel op z'n plaats. We hebben allemaal zo onze lichamen en we weten heus wel welke delen er beter of minder goed gelukt zijn. Er zijn er maar heel weinig die overal tevreden mee kunnen zijn.

"Hoe denk je dat dat mij laat voelen dan?"

Net als de rest van de wereld? Geloof me, vrouwen met kleine borsten hebben precies dezelfde klachten. Daar vallen de jurkjes ook weer niet goed.

"Leuk joh als de verkoopster roept dat ze mijn maat bh nooit op voorraad heeft maar moet bestellen in een winkel vol klanten waaronder mannen..."

Dat heb ik nou ook altijd met condooms

Mijn zoon schatten ze altijd 2 groepen lager in (klein), dat vindt hij vreselijk. Moet je niet denken dat iemand daar rekening mee houdt.

Accepteer jezelf in je sterkten en zwakten, dan heb je ook geen last van die verkoopster, die vindt het nl. niks bijzonders.

Stiekje

Stiekje

Ad offtopic

Het ging me om het woord neerbuigend, ik zou dat nooit doen. Neerbuigend over mensen praten vind ik misselijk juist omdat ik weet hoe het voelt.

Ik krijg nu beeld bij de condooms en aangezien ik me niets wil afvragen ga ik maar aan de koffie ;-)

AnneJ

AnneJ

19-05-2015 om 13:05 Topicstarter

Inzending van Servie

https://www.youtube.com/watch?v=qJrJVsOQwEc

"Beauty never lies, here I am.
Finally I can say, I am different and that's OK"

Niki73

Niki73

19-05-2015 om 14:05

Ad en Stiekje

Ik heb mooie, kleine borsten maar dat levert zeker niet dezelfde klachten op als grote borsten. Kleintjes zitten niet in de weg, veroorzaken geen nek- en rugpijn, je krijgt er geen opmerkingen over. Bovendien kan ik een bh met vulling aantrekken als dat jurkje niet zo mooi valt. Die keuze heeft Stiekje niet. Dus nee, het is niet hetzelfde.
Verder is het natuurlijk zaak je sterke en zwakke punten zoveel mogelijk te omarmen, al dan niet letterlijk ;-)

Hm, omarm jezelf

Vaak hangt de borstomvang nog niet eens samen met overgewicht. Als je niet in verhouding bent, heb je een probleem. Maar dit draadje startte met obesitas, overgewicht dus, en de relatie met vet en suiker.
Nou ben ik zelf niet vreselijk te dik, maar aan de rand van overgewicht, ben aan de korte kant en zie er daarom nogal "vierkant" uit. Verder heb ik een enorme eetlust en eet regelmatig teveel zodat slanker worden er niet inzit.
Ik eet overigens in verhouding goed, niet naar verhouding teveel suiker of naar verhouding teveel vet, maar gewoon te veel.
Helpt het om dat aspect ook te omarmen, ik ben nou eenmaal aan de te dikke kant omdat ik zo vreselijk dol ben op eten?!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.