Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wolfje87
24-05-2019 om 14:05
Mijn dochter heeft een tic
Hallo allemaal,
Mijn dochter heeft sinds een aantal weken een tic.
Geen idee waar dit ineens vandaan komt. Ze is 4 jaar en gaat sinds eind maart naar school. Haar tic is dat ze in haar haren zit te draaien, onbewust, wat knopen veroorzaakt en veel haarverlies. Ze had altijd al wat dunner haar en het pas toen ze 2,5/3 jaar was begon het echt een beetje te groeien.
We leggen het wel aan haar uit en spreken haar aan wanneer we het zien. Ook proberen we haar haren (overdag) vooral in staartjes te doen met knipjes. Maar dit heeft vooralsnog geen effect, omdat ze op school soms zelf de staartjes eruit haalt. De juf en gastouder heb ik het ook verteld, maar ik kan niet van hun verwachten dat ze daar steeds op letten natuurlijk.
Ze heeft zulke mooie licht rode haartjes en ik word er verdrietig van, om haar haren nu nog dunner te zien worden hierdoor. Heeft iemand misschien een gouden tip hoe dit aan te pakken? Of iemand die hier ervaring mee heeft?

Tineke van Gaal
28-05-2019 om 16:05
Kwam ik tegen
http://m.ggztotaal.nl/#!/news/3721938
Tackle your Tics' lijkt effectieve behandeling voor kinderen met tics

Jippox
28-05-2019 om 19:05
Tineke
Niet helemaal op zijn plaats hier: je refereert naar een behandeling voor kinderen vanaf 9 jaar die last hebben van veel ernstige/langduriger tics....
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.