Gezondheid
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Teentje
19-08-2017 om 17:08
medicijn hier niet te koop?
Hoi allen, ik kom net terug van een vakantie in Canada. Kort ervoor had ik een aantal weken ineens een erge schimmelinfectie bij mijn tenen, aan één voet. Ik had het eerder wel eens lichtjes, maar dit was echt iets anders, zo erg dat ik naar de huisarts ging want na een paar weken zelfs wondjes/ontstekingen (sorry voor het vieze verhaal). Ik kreeg daar o.a. een antibioticumcreme voor.
Ik ken alle maatregelen tegen voetschimmel en weet ook dat het heel hardnekkig kan zijn. Het is nu ook nog niet over, maar wel die wondjes.
In Canada heb ik een creme gekocht waarin het werkende ingredient er een was die ik niet uit Nederland herkende: Tolnaftaat (in het Engels Tolnaftate). En het blijkt dat deze creme wel duidelijk verbetering geeft. Ik weet niet of dit nou meteen een wondermiddel is maar het lijkt echt meer te doen dan de cremes die ik voorheen smeerde (miconazol en nog eentje).
Nu de creme bijna op is wilde ik nog een creme met tolnaftaat kopen, nu dan in NL, maar: niet te vinden. Online kan ik wat hits vinden, dat gaat vooral over pedicurezaken die iets dergelijks gebruiken en soms verkopen in hun winkel. Niet gewoon een tubetje zalf in drogist of apotheek, of online.
Weet iemand hoe ik er dan aan kom?

Vesta
30-08-2017 om 12:08
Lab formulier
Een labformulier is hier maar beperkt houdbaar tenzij er specifiek een prikperiode wordt aangegeven. Anders moet je binnen een week prikken.

Niki73
30-08-2017 om 12:08
Even terug naar de basis
In je openingspost schreef je:
"Hoi allen, ik kom net terug van een vakantie in Canada. Kort ervoor had ik een aantal weken ineens een erge schimmelinfectie bij mijn tenen, aan één voet. Ik had het eerder wel eens lichtjes, maar dit was echt iets anders, zo erg dat ik naar de huisarts ging want na een paar weken zelfs wondjes/ontstekingen (sorry voor het vieze verhaal). Ik kreeg daar o.a. een antibioticumcreme voor."
Moet je een huisarts of dermatoloog niet eens laten onderzoeken of het wel echt schimmel is (dus wat op kweek zetten)? En zo ja, welke? Maar zo te horen zou het ook nog wel eens wat heel anders kunnen zijn! En dan kun je smeren met antischimmelmiddelen tot je een ons weegt, maar dan zal het natuurlijk niet helpen.

Teentje
31-08-2017 om 12:08
dat alvast besteld!
Dank 69er, meteen beide besteld, wat fijn!! Ik zie er al naar uit dat het hier komt over een week of 2 a 3.
En Niki, misschien heb je gelijk. Het is een combinatie van velletjes (en daarna ook vaak kloven en dan wondjes), kleine blaasjes met vocht, en bovenop de voet - even voor mijn tenen- ook heel erg jeukende bultjes die niet met vocht zijn gevuld.
Andere voet geen last, op een plaats op mijn grote teen na (ook allemaal met vocht gevulde blaasjes).
Twee huisartsen vonden wel dat het voetschimmel was, eentje ervan vond dat het ook tegelijk wat eczemig geworden was en (toen) ontstoken (ik kon bijna niet meer lopen).

Niki73
31-08-2017 om 13:08
Dermatoloog?
Zo te horen gokken die huisartsen dus ook maar wat. Het klinkt ernstig (bijna niet meer kunnen lopen), wordt het geen tijd voor een dermatoloog? Iemand die echt weet wat hij of zij doet?

Teentje
31-08-2017 om 20:08
Ach nee Triva
Triva, #6 schreef je:
"Waarom overleg je niet met de huisarts? Volgens mij helpt dat micospul meer dan prima bij schimmel maar heb jij nog niet eerder zo'n infectie gehad en was je er eerder bij. Dus gewoon daktarin kopen of huisarts bellen."
En ik ben dus al 2x bij de huisarts geweest. Toen heb ik daar al uitgebreid verteld dat ik daktarin (etc) lange tijd had gebruikt (bovendien, dat werkt zeker niet 'meer dan prima' bij schimmel - algemeen bekend dat het vaak hardnekkig kan zijn). Hoe dan ook, ik heb het in dit draadje al uitgebreid beschreven en jouw plan om eens te overleggen met de huisarts is nu niet echt wat ik ga doen. Gelukkig weet ik na veel tips wel wat ik ga doen! En dat zou best eens alsnog huisarts kunnen zijn na verloop van tijd (maar dan slechts om een doorverwijzing naar een dermatoloog te vragen) maar nu nog niet. Eerst weer verder met mijn in Canada ontdekt spul!

Triva
31-08-2017 om 21:08
hehe
Ja ik heb allang begrepen dat dat spul bij jou niet werkt maar gezien je klachten was mijn advies; huisarts. Daar hoef je niet naar toe om dat spul te krijgen, daar ging mijn advies ook niet over. Als je antibiotica moet gebruiken om van een schimmel af te komen is er daadwerkelijk iets anders aan de hand.

Teentje
31-08-2017 om 22:08
De onsteking is weg Triva (antibiotica niet meer nodig dus). Zal ik nu maar stoppen met de details? ;-)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.