Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2014 om 11:12

Longen

Kaaskopje

Kaaskopje

17-12-2014 om 23:12

Oh en inhaler

De komende 6 weken moet ik 's ochtends en 's avonds inhaleren, dus dat kan gewoon thuis. Daarna zie ik wel weer.

Bellefleur

Bellefleur

18-12-2014 om 07:12

polonaise

Natuurlijk baal je dat dit op je pad is gekomen! Weer iets beperkends er bij. Ik vind ook dat er teveel polonaise is op jouw pad. Kan me voorstellen dat je er 'klaar' mee bent. Ik wens je toe dat de medicijnen jouw longen ruim kunnen houden. Wat ik van dichtbij weet: bij astma moet je in beweging blijven. Je moet je longen telkens prikkelen om ruim te worden. Sterkte met de hele zooi.

Allergie?

Misschien even opletten wanneer je last hebt. Het kan te maken hebben met allergie voor huisstofmijt. Omdat we veel binnen zitten in deze tijd heeft dochter haar leven lang al meer last gehad van haar asthma in de kersttijd. In de rest van het jaar kan er een allergie zijn voor pollen, maar welke.
Ik kreeg een allergie voor huisstofmijt na een baanverandering waarbij ik moest vergaderen in een ruimte met een redelijk oud tapijt.
Als het om huisstofmijt gaat kun je nog wat verlichting brengen door in huis te saneren. Bij bepaalde pollen kun je soms beter voor je weggaat wat antihistaminica nemen.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2015 om 00:12

Puffer lijkt aan te slaan

Het is nog geen koek en ei, maar ik lig niet meer zo snel op apegapen en de rare pijn in mijn rechterlong is zo goed als verdwenen. Goed dat de puffer helpt, maar dat betekent wel dat ik eraan vast zit waarschijnlijk. Zoals zoveel mensen.

Fijn!

Fijn dat de medicatie lijkt aan te slaan. Natuurlijk heeft het een keerzijde, dat voel ik heel duidelijk in je bericht. Je hebt al zoveel te verstouwen (gehad) en nu nog een chronische ziekte erbij...

Maar misschien valt het mee en hoef je de puffer maar tijdelijk (of alleen in bepaalde maanden) te gebruiken. Maar dat lijkt me iets om met je arts te overleggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.